טוען...

החלטה שניתנה ע"י יעקב בכר

יעקב בכר03/05/2016

בפני

כב' השופט יעקב בכר, שופט בכיר

מבקש

ג'מיל דיאב

נגד

משיבה

משטרת ישראל תחנת שפרעם

החלטה

1. בפניי בקשה להחזרת תפוס.

2. המבקש עותר לביהמ"ש להשיב לו את הכלים שנתפסו במהלך חיפוש שנערך במחסן שבבעלותו. מכשיר קונגו אחד, שלושה פטישונים, מברגה, דיסק חיתוך אחד.

3. המבקש טען הן בבקשה והן בדיון בפניי כי כל הכלים הנ"ל הינם כלים השייכים לו והכלים משמשים אותו במהלך עבודתו.

4. לאחר הדיון המציא המבקש לביהמ"ש תצהירים של אנשים שונים התומכים בגרסתו. את תצהירו של מר ח'יר אבו עיד אשר הצהיר כי הדיסק שנתפס ע"י המשטרה, דיסק של חברת Makita צבע ירוק, שייך למבקש והמצהיר השתמש בו במהלך עבודתו ואף הוסיף כי לקח את הדיסק לתיקון אצל מר מואפק המאם וכי במהלך התיקון הוא הסיר את אחד הלחצנים ושם במקומו חומר אפוקסי. כמו כן את תצהירו של מר פארוק מחמוד דיאב שהצהיר כי מכשיר הקונגו מתוצרת חברת היטאצ'י שייך למבקש ובעבר השאיל אותו מהמצהיר.

המבקש המציא תצהיר נוסף, של מר ראפע טאהא מאריח, שהצהיר כי הפטישון מסוג בוש התקלקל והוא זה שלקח אותו לתיקון ויש על המכשיר סימן היכר שזה רישום שמו של המצהיר.

5. המשיבה מתנגדת להחזרת התפוסים. לטענתה, החקירה טרם הסתיימה. מתיק החקירה עולה כי קטינים ביצעו התפרצות לדירה ולמחסן וגנבו את הפריטים התפוסים.

החשוד בביצוע העבירה הוא בין היתר, בנו של המבקש.

6. עיינתי בתיק החקירה ובהודעת המתלונן אשר מסר במהלך חקירתו את הפריטים שנגנבו מהמחסן. מעיון בהודעתו של המתלונן עולה כי הנ"ל לא מסר פרטים מזהים שיכולים להצביע על בעלותו על אותם תפוסים.

הפריטים שנתפסו לא הוצגו בפני המתלונן ואני סבור, כי יש לעשות זאת בהקדם האפשרי.

יצוין כי ניתן להבחין שאין התאמה מלאה בין הפריטים שנגנבו, לטענת המתלונן, לבין הפריטים שנתפסו במהלך החיפוש בביתו של המבקש. כך למשל המתלונן טען כי נגנב מהמחסן פטישון אחד שעה ששלושה פטישונים נתפסו כתפוסים במהלך החיפוש. ברור הוא, כי לפחות שניים מהפטישונים שייכים למבקש. כך הדבר גם לגבי הדיסק אשר לגביו אין טענה כי נגנב ע"י המתלונן.

אשר על כן, אני סבור, כי על המשטרה להשיב לאלתר למבקש את הדיסק מסוג Makita . באשר לשאר הפריטים אשר נחוצים הם לצורך החקירה, אני מתיר בשלב זה למשטרה להמשיך ולהחזיק בתפוסים הנ"ל למשך 30 יום מהיום.לאחר מכן – יוחזרו למבקש אלא אם תוגש בקשה מתאימה ע"י היחידה החוקרת להמשך החזקתם. אני מצפה כי הצגת הפריטים התפוסים בפני המתלונן תעשה בהקדם האפשרי.

המזכירות תמציא העתק ההחלטה לצדדים.

ניתנה היום, כ"ה ניסן תשע"ו, 03 מאי 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
03/05/2016 החלטה שניתנה ע"י יעקב בכר יעקב בכר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 ג'מיל דיאב
משיב 1 משטרת ישראל תחנת שפרעם