טוען...

החלטה שניתנה ע"י אריה דורני-דורון

אריה דורני-דורון18/12/2017

לפני כבוד הרשם בכיר אריה דורני-דורון

התובע:



בנק דיסקונט לישראל בעמ

נגד

הנתבע:

זיידי ישראלי

החלטה

במסגרת הבקשה לביטול פסק דין , ולאחר שנמצאתי למד , כי למרות שלנגד עיני בית המשפט העיקרון החוקתי למתן יומו של בעל דין בית המשפט , והגם שדרך המלך היא הכרעה לגופה של מחלוקת , הבקשה כפי שהיא, גם במהותה בהעדר כל ציון המפרט סיכוייה , ובדרך בה הוגשה ללא כל ניסיון של ממש להתמודד עם טענות מהות , נחזית להיות ניסיון עיכוב הליכי גבייה ודחיקת הקץ הא ותו לא.

זאת ועוד , בחלוף הזמן הרב של כשנה ו5 חודשים ממועד פסק הדין, וכשנה ממועד ההמצאה של פסק הדין במסגרת ההוצאה לפועל , יש להטות המאזניים לטובת זכות הקניין הנגדית אף היא חוקתית , אף לה יש משקל משקי כלכלי חברתי , ועם כל היות הבנק " סוכן חברתי " ונאמן הציבור ולקוחותיו , וכחלק מהמשק הישראלי ופניה של החברה , עדיין זכותו של זה לנהל הליכי משפט יציבים מול חייבים , בזמן סביר תוך הסתמכות על סדרי הדין שיש בהם שיקולי מהות בחלוף זמן משמעותי.

מדובר בתביעה בסדר דין מקוצר מגובה במסמכי הבנק וכנגד אלו , לא טוען המבקש דבר וחצי דבר , המצב הבריאותי העולה מהמסמכים במועדיו ובהתייחס לחלוף הזמן הרב , אינו הצדק לחוסר מעש מצד הנתבע , ובהעדר כל טענה מהותית נגדית, נהיר לי , כי אין ממש בטענת הביטול מלבד הרצון המובן לבטל לשם ביטול.

במדינת ישראל גם לקוחות במצבים בריאותיים לא קלים עומדים בהתחייבויות חוזיות ומגיעים להסדרים והבנק ברבים מהמקרים נכון ופתוח להסדרים אלו בנסיבות משפחתיות אישיות ובריאותיות . גם אם קרתה תקלה דיונית , עושים הכול בדחיפות לתקנה , להציב טענותיהם, ולעמוד בסדרי הדין גם אם לא בדווקנות וקפדנות לפחות בסבירות . במקרה דנן, שנה וחצי לאחר פסק הדין וודאי לאחר קבלת כתב התביעה , אינו פרק זמן סביר המצדיק ביטול כל ההליכים כלא היו . התעלמות ואובדן כל כלל דיוני , פוגעים באיזון אותו מבקש בית המשפט לעשות בנסיבות ראויות .

דרך כלל , נוהג בית המשפט לפתוח הדלת לדיון נוסף ולבטל פסק דין, אולם בנסיבות כפי שעולות במקרה זה , ביטול פסק הדין , אינו אלא עינוי דין , ואין בו אלא סרבול כלפי כלל הצדדים.

לאור האמור , ומבלי להאריך בתנאים הנדרשים למתן החלטת הביטול שלא מלאו די צורכם במקרה דנן , הבקשה נדחית .

בנסיבות מצבו הבריאותי של המבקש , והגם שלא מצאתי בו די כדי להצדיק פרק זמן כה רב לאחר הגשת כתב תביעה , העדר בקשת רשות להתגונן, מתן פסק דין, המצאה כדין ופתיחת תיק הוצאה לפועל , איני עושה צו להוצאות .

לאור האמור , הליכי הביצוע והגבייה ימשכו כדין, ואין באמור כדי לפגוע בזכויות הנתבע לפי כל דין .

ניתנה היום, ל' כסלו תשע"ח, 18 דצמבר 2017, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
18/12/2017 החלטה שניתנה ע"י אריה דורני-דורון אריה דורני-דורון צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 בנק דיסקונט לישראל בעמ דורון פרידמן
נתבע 1 זיידי ישראלי