טוען...

החלטה מפרוטוקול

עמית פרייז06/03/2017

לפני כבוד השופט עמית פרייז

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

אדיר רבאני ת.ז. 208446088

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה עו"ד רוני אלסטר

הנאשם וב"כ עו"ד מירי כהן מטעם הסניגוריה הציבורית

פרוטוקול

ב"כ המאשימה:

הגענו להסדר טיעון, לפיו בשני התיקים כתבי האישום יתוקן (מוגשים כתבי אישום מתוקנים), הנאשם יודה במיוחס לו בכתבי האישום המתוקנים ויורשע.

לעניין העונש, הוסכם כי יוטלו על הנאשם עונש צופה פני עתיד וקנס לשיקול דעת ביהמ"ש.

 

ב"כ הנאשם:

מאשרת את דברי ב"כ המאשימה. הקראתי לנאשם את 2 כתבי האישום המתוקנים, הסברתי לו את תוכנם והנאשם מודה במיוחס לו. הנאשם יודע שבית המשפט אינו כבול להסדרי טיעון.

 

הנאשם:

אני מאשר את הדברים ומודה במיוחס לי ב-2 כתבי האישום המתוקנים.

<#3#>

הכרעת דין

נוכח הודאתו, הריני מרשיע את הנאשם במיוחס לו ב-2 כתב האישום המתוקנים שבכותרת.

<#4#>

ניתנה והודעה היום ח' אדר תשע"ז, 06/03/2017 במעמד הנוכחים.

עמית פרייז , שופט

<#5#>

טיעונים לעונש

ב"כ המאשימה לעונש:

הנאשם יליד 1996, לאור קשיים ראייתיים הסכמנו לתקן את כתב האישום ,הנאשם הודה והורשע, ובכך לקח אחריות על מעשיו. כמו כן חסך בזמן שיפוטי רב, מדובר באדם צעיר ללא עבר מכביד, לנאשם נסיבות קשות בהם מתגורר עם אביו מפרנס אותו, חברתי תפרט.

המאשימה סבורה שההסדר ראוי ויש לכבדו.

מגישה גליון הרשעות קודמות – תע/1.

 

ב"כ הנאשם לעונש:

מצטרפת, מפנה את ביהמ"ש לנתונים המשמעותיים בשני כתבי האישום, מדובר בבחור צעיר שאין לחובתו יותר תיקים פתוחים, מדובר בתקופה משברית בחייו, מפאת צנעת הפרט נציין שהוריו התגרשו והנאשם עבר תקופה משברית בהם בוצעו העבירות נשוא כתבי האישום שכאן. מדובר בבחור צעיר שאין לחובתו יותר תיקים פתוחים, מפנה לחלוף הזמן מיום ביצוע העבירות נשוא כתבי האישום, ובנסיבות האלה אנו נבקש לכבד את ההסדר. באשר לפיצוי הכלכלי נבקש מביהמ"ש לשקול את גובהו בשים לב לכתב האישום ולעובדה שמדובר בנאשם שעוזר לפרנסת הבית.

הנאשם לעונש:

אין לי מה לומר.

<#6#>

גזר דין

הנאשם הורשע על פי הודאתו, במסגרת הסדר טיעון, בביצוע עבירות של איומים (2 עבירות) ותקיפה סתם וזאת ב-2 אירועים שיפורטו להלן בהתאם לסדר התרחשותם.

האירוע הראשון התרחש בחודש ספטמבר 2015 כאשר הנאשם הגיע לחנות לטלפונים סלולריים ביקש מבעל החנות לטפל בתקלה של מכשיר של הנאשם, וכאשר בעל החנות ביקש מהנאשם להשאיר במקום את המכשיר לצורך תיקון ואיתור התקלה, הנאשם סירב לכך ואיים כי ישרוף את החנות יזרוק אליה רימון, וירצח את בעל החנות.

האירוע השני התרחש בחודש מרץ 2016, כאשר הנאשם עבר ליד אדם אחר וקילל אותו. לאחר שאותו אחר קילל את הנאשם בחזרה, הנאשם דפק על רכבו של האחר, איים לשרוף את הבית ודרש מאותו אחר לצאת מהמקום. משזה סירב, הנאשם היכה אותו באמצעות אגרוף ושב על איומו. בהמשך בת לוויה של האחר פנתה אל הנאשם והנאשם איים לפגוע בה ולו באופן מרומז.

הסדר הטיעון אליו הגיעו הצדדים כולל רכיבים של מאסר על תנאי וקנס. מדובר בהסדר טיעון מקל בשים לב לצבר מעשיו של הנאשם וטיבם של האיומים. יחד עם זאת, בנסיבות הענין לא מדובר בהקלה קיצונית ועל כן אאמץ את ההסדר. בד בבד נוכח קולתו של ההסדר אטיל על הנאשם מאסר מותנה וקנס לא מתונים.

סוף דבר אני גוזר על הנאשם את העונשים הבאים:

  1. מאסר על תנאי של 9 חודשים למשך 3 שנים מהיום, והתנאי הוא שלא יעבור כל עבירת אלימות מסוג פשע.
  2. מאסר על תנאי של 6 חודשים למשך 3 שנים מהיום, והתנאי הוא שלא יעבור כל עבירת אלימות מסוג עוון.
  3. קנס בסך 2000 ₪, או 20 ימי מאסר תמורתו אם הקנס לא ישולם. הקנס ישולם ב-5 תשלומים חודשיים, שווים ורצופים, החל מיום 15.4.17 ובכל 15 לכל חודש עוקב. לא ישולם תשלום אחד במועדו – תעמוד כל היתרה לפרעון מיידי.

זכות ערעור לבית-המשפט המחוזי בלוד בתוך 45 יום.

הפרוטוקול יתוייק בשני התיקים שבכותרת.

<#7#>

ניתנה והודעה היום ח' אדר תשע"ז, 06/03/2017 במעמד הנוכחים.

עמית פרייז , שופט

הוקלד על ידי סופיה עטיה

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
06/03/2017 החלטה מפרוטוקול עמית פרייז צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל מאיה בוצר
נאשם 1 אדיר רבאני מירי כהן