טוען...

פרוטוקול

דנה אמיר03/05/2016

בפני כב' השופטת דנה אמיר

40923-04-16

המבקשת

מדינת ישראל

נגד

המשיב

ליאור אדרי (עציר)

<#1#>

נוכחים:

ב"כ המבקשת עו"ד יהונתן גנץ

המשיב בליווי

ב"כ המשיב עו"ד הדר שריר

פרוטוקול

ב"כ המשיב:

לאור חוות הדעת שהוגשה, מסכימים להפסקת ההליכים. מסכימה לקיומן של ראיות לכאורה. אבקש לקצר את תקופת האשפוז ולהפעיל שיקול דעת בעניין. מפנה לת.פ 39842-02-16 ולעניין רוני גולן.

ב"כ המבקשת:

מסכימים להפסקת הליכים ולכל הקשור לכשירות דיונית.

<#2#>

החלטה

התקבלה חוות דעת פסיכיאטרית לפיה המשיב אינו כשיר לעמוד לדין ולא הבחין בין טוב לרע בעת ביצוע העבירות המיוחסות לו.

כמצוות המחוקק בתיקון 8 לחוק לטיפול בחולי נפש, בחנתי קיומן של ראיות לכאורה, עיינתי בתיק החקירה ומצאתי כי קיימות ראיות לכאורה. כך גם הסכימה ב"כ המשיב.

במסגרת סמכויותיי על פי סעיף 170 לחוק סדר הדין הפלילי (נוסח משולב) תשמ"ב – 1982 ועל פי סעיף 15 (א) לחוק לטיפול בחולי נפש תשנ"א – 1991, נוכח חוות הדעת הפסיכיאטרית, אשר עולה ממנה כי המשיב אינו כשיר כיום לעמוד לדין, וכן לנוכח עמדת הצדדים, אני מורה כדלקמן:

1. ההליכים בתיק העיקרי נגד הנאשם יופסקו;

2. הנאשם יאושפז במקום עליו יורה הפסיכיאטר המחוזי, לאחר שנמצא כי קיימת מסוכנות ומצבו מצריך אשפוז;

3. תקופת האשפוז המירבית היא על פי סעיף 380 לחוק העונשין. מדובר בפרק זמן מירבי של 3 שנים.

נתתי דעתי לבקשה לקצוב את התקופה. כידוע קיימת מחלוקת פוסקים בעניין. לטעמי, נוכח תכלית החוק והעובדה שקציבת התקופה נועדה על מנת שלא יישכח משיב באשפוז, כאשר בפני הועדה הפסיכיאטרית להחליט מתי יכול להשתחרר משיב מאשפוז, והיא הגורם המקצועי, המוסמך והקובע, מצאתי לקבוע את התקופה המירבית.

ראו בהקשר זה ת.פ 59343-02-15. עוד אציין כי לא ברור לי כיצד ניתן לקיים דיון ענייני, סוג של טיעון לעונש, כאשר המשיב אינו כשיר לעמוד לדין ולהיות מיוצג על ידי סניגור, מה גם שהמבקשת יכולה לאחר שחרורו של המשיב לעתור לחידוש ההליכים, ובמקרה כזה, ככל שתתברר שאלת ביצוע העבירות על ידו וייקבע שאכן ביצען, הרי שיתקיימו טיעונים לעונש. ברי, כי המחוקק לא התכוון לקיים "שני הליכי טיעונים לעונש" – פעם אחת בעת אשפוזו ופעם שניה ככל שיחודשו ההליכים נגדו. ראו גם ת.פ 58752-03-16 מהימים האחרונים על ידי סגן הנשיאה, כבוד השופט קרא.

4. הפסיכיאטר המחוזי מתבקש להודיע לסניגוריה הציבורית ולעו"ד מיטל סטי ממפלג תביעות ת"א, על מועד הבאת הנאשם בפני הועדה הפסיכיאטרית.

המזכירות תשלח עותק החלטה זו לפסיכיאטר המחוזי ולסניגוריה הציבורית. תשומת הלב מופנית לכך שהמשיב מבקש להיות מיוצג על ידי עורך דין בהליכים בפניי הועדה על פי חוק הטיפול בחולי נפש.

כמו כן, המזכירות תסרוק החלטתי לתיק העיקרי.

<#3#>

ניתנה והודעה היום כ"ה ניסן תשע"ו, 03/05/2016 במעמד הנוכחים.

דנה אמיר , שופטת

אליה

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
03/05/2016 פרוטוקול דנה אמיר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל עופר זיו
משיב 1 ליאור אדרי (עציר) אופיר כתבי