טוען...

פסק דין שניתנה ע"י רחל קרלינסקי

רחל קרלינסקי27/05/2018

לפני

כב' סגנית הנשיאה השופטת, רחל קרלינסקי

התובעת

מגדל חברה לביטוח בע"מ

נגד

הנתבעים

1. שלמה קסטנבאום

2. ש.שלמה רכב בע"מ

פסק דין

1. בפני תביעת שיבוב של פיצוי לרכב מבוטח התובעת שהיה מעורב בתאונת דרכים ביום 14.3.14 בתל אביב.

המחלוקת נוגעת לגובה הנזק.

לגרסת התובעת, רכב מבוטחה מסוג ניסן קשקאי עמד בחניית חניון קניון עזריאלי והנתבע 1 בניסיונו לתמרן יציאה מחניה פגע ברכבו של הראשון בחלקו האחורי ימני.

כבר בכתב ההגנה הודו הנתבעים בנסיבות התאונה ואופן התרחשותה ,כמתואר ע"י התובעת אך חלקו על הנזקים הנטענים והיקפם.

2. לכתב התביעה צורפה חוו"ד שמאי שנערכה כ-7 חודשים לאחר התאונה. כמפורט בחווה"ד בדיקת רכב הניסן העלתה נזקים תאונתיים בחלקו האחורי ימני של מרכב המכונית והנזק למוקד אחורי נשום בסך של 10,370.82 ₪.

עד התביעה, ד"ר אדלהייט, מנהל מח' פה ולסת בביה"ח ,העיד כי ראה את הנתבע 1 מתקרב לרכבו עובר לתאונה והזהירו ,אלא שלמרות כך ארעה הפגיעה.

העד העיד על עצמו כאדם עסוק ביותר, כשאין זמנו בידו לצורך תיקון רכבו וזו הסיבה שהשתהה בבדיקתו לרבות בתיקונו, אם כי לגרסתו דווח למבטחת בסמוך לקרות התאונה. עוד העיד, כי הרכב הנ"ל מצוי רק ברשותו וכי מאז התאונה לא היתה בו כל פגיעה אחרת כתוצאה מתאונה.

הנתבע 1 מנגד הודה בעדותו, כי פגע ברכב מבוטח התובעת אולם לדידו מדובר ב"נגיעה קלה", ליד פתח מילוי דלק. אשת הנתבע שחזרה בדבריה במדויק אחר עדותו של בעלה, חזרה בה מנימת הוודאות בדבריה הראשוניים לאחר שעומתה עם הודעתה למבטח בכתב ואישרה כי נגרם נזק גם לכנף ימנית אחורית ברכבו של מבוטח התובעת.

3. אין חולק שעול הוכחת התביעה רובץ על התובעת ונראה כי עמדה בו באופן מלא.

התביעה נתמכת בחוו"ד שמאי, בעדותו המהימנה של עד התביעה, בתמונות הנזק והודאה חלקית של עדי ההגנה.

גם אם ביקשו הנתבעים לסתור את גרסת התביעה וחווה"ד מטעמם, לא עלה הדבר בידם .

לא די היה להצביע על העובדה שחווה"ד נערכה כעבור זמן רב, עובדה שיש לה דר"כ משקל מסוים לעניין שאלת הקשר הסיבתי ,אולם הסברו של עד התביעה, לא נסתר ואפילו לא נסדק לאור כלל עדותו. הוא הדין בניסיון הנתבעים להצביע על ניתוק עובדתי בין נקודות הנזק השונות, שלא צלח. עניין אחרון זה הוא עניין שבמומחיות ועל הנתבעים היה להוכיח זאת בדרך המתאימה, ממנה נמנעו, מה גם שהטענה אינה מתיישבת עם תמונות הנזק ברכב מבוטח התובעת.

4. לאור כל האמור, התביעה מתקבלת במלואה.

הנתבעים ישלמו לתובעת את סכום התביעה בסך של 9,547 ₪ בצירוף הפרשי הצמדה וריבית ממועד הגשת התביעה ועד התשלום בפועל. לסכום זה יתווספו הוצאות בגין אגרה, שכר עד ושכ"ט עו"ד בסך כולל של 2,200 ₪.

ניתן היום, י"ג סיוון תשע"ח, 27 מאי 2018, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
27/05/2018 פסק דין שניתנה ע"י רחל קרלינסקי רחל קרלינסקי צפייה