טוען...

החלטה שניתנה ע"י עמית מיכלס

עמית מיכלס14/05/2017

לפני כבוד השופט עמית מיכלס

המבקשת

מדינת ישראל

נגד

המשיבים

1. בוריס אברהמוב ת.ז. 307297051

2. סופיה אברהמוב ת.ז 309263391

<#2#>

נוכחים:

נציג המבקשת רס"ב גיא ורטהיים וצוער שגיב גולדיאן

המשיב 1 וב"כ עו"ד גיל פרידמן

אין התייצבות למשיבה 2

פרוטוקול

ב"כ המבקשת:

מציג טיוטת כתב חשדות, מסומנת במ/1. כך הצהירה נציגת הפרקליטות שתגיש בשבועות הקרובים.

אני מניח שכתב האישום לא רחוק.

ב"כ המשיבים:

כדי שמנורה ישחררו את הכסף הם צריכים לכתוב שההחלטה הזו מתייחסת לכך. זה עניין טכני והם חצי שנה מטריפים אותנו בעניין הזה. אבקש שתהיה החלטה שההסכמה בעניין שחרור הכספים מתייחסת לכך וכך.

ב"כ המבקשת:

מהמסמכים ששלחתם לא הבנתי מה אני אמור לשלם. אנו אמורים לשלם פר מסמכי דרישת תשלום, זו היתה נוסח ההחלטה. והיתה שם התייחסות לזכויות מהצבא לדוגמא, לא הבנתי מזה כלום. היוה התפתחויות בחקירה שבחרי לא ער להם ואף אחד לא ישן בעמידה. נציגת הפרקליטות הצהירה בשני תיקים שונים שכתבי חשדות יוגשו במהלך החודשים הקרובים וסמוך לזה יוגשו כתבי אישום. אם מגישים כתב אישום די לחכימא ברמיזא.

ב"כ הצדדים:

במסגרת ההסכמה שלנו, ובהמשך להחלטת בית המשפט מיום 2.4.17, נבקש להבהיר שההחלטה מתייחסת לכסף שנמצא בפקדון מספר 342499803, בחברת מנורה מבטחים.

ב"כ המשיבים:

אסכים להארכה של שאר הערבויות רק שילכו לקראתי בעניין הזה של הכסף.

לגבי הכסף נסכים להארכה נוספת של שלושה חודשים, בעניין של המכס. זה מאוד מפריע לו בכל העניין של הערבויות. זה מפריע לו במשכנתא יחד עם זאת אסכים לגבי העיקולים גם של הבית שלו ואסכים גם לעניין הנדלן. מה שאנחנו מאוד מבקשים, לגבי סופיה אני חושב שלא יוגש כתב אישום, יש לי תחושה שהתיק יסגר נגדה ולכן בסופו של דבר גם אין כתב חשדות נגדה. יש כסף שנתפס אצלה בחשבון. הכסף הזה שייך לאחיין שלהם, הוא הגיש על זה תצהיר.

ב"כ המבקשת:

מפנה לתאריך של התצהיר, מאי 2017, התחלנו את החקירה בפברואר 2015 עד היום לא הוגש שום תצהיר והיום להגיש זה כקליפת השום. לא נסכים לשום החזרה של כספים.

ב"כ המשיבים:

כמה אפשר להחזיק כספים של אנשים. חברי קצת נסער אבל הליכו של עולם שתיקים מגיעים לפרקליטות, יש עומד עבודה והתיקים נשכבים שנים רבות, התחושה שלי שהתיק שלה יסגר. לפחות שישחררו לה את הכסף.

פתיחת חקירה כזו גורמת ללקוח שלי לא לעבוד שנתיים, נעצרים החיים, וצריך להסתכל התמונה משני הכיוונים. אין לו יכולת להתפרנס.

מה שחשוב הוא ה- 130 אלף שזה של הילד. הוא גם מצהיר. היא אמרה את זה בחקירה במשטרה. כל זמן שהיה לילד כסף הוא הפקיד, במה היא חשודה? שהוא הלבין את הכסף דרכה, אומר האחיין ואומר שזה שלו. אין לי בעיה שיחקרו אותו באזהרה, היא לא קשורה לתיק זה.

ב"כ המבקשת:

אחרי שנה וחצי איחור מקבלים כל מיני גרסאות? עם כל הכבוד שיגישו בקשה מתאימה. כשאדם לא מבקש החזר שנה וחצי והיה לנו ענין דומה בתיק זה עם שני אחים אחד מהם חי בחו"ל אי אפשר היום לבוא ולטעון זאת.

ב"כ המשיבים:

מההתחלה כשהיא נחקרה, ונעצרה באותו יום הודיעה על כך.

ב"כ המבקשת:

לא הוגשה בקשה לשחרור תפוס.

ב"כ המשיבים:

אגיש בקשה מתאימה.

הוא מבקש הארכה ל- 131,000 ₪ אני מבקש שישובו אלינו הכספים.

ב"כ המבקשת:

הכספים נתפסו לנוכח הצוים שהוצאו על ידי ביהמ"ש לנוכח החשדות נתפסו במסגרת תפיסה של רכוש שהושג בחשד לעבירה. אין אינדיקציה שהכספים האלה שייכים לאחיה של הגב' סופיה אברהמוב. יתרה מזה, מאז 2/11 מעמד תפיסת הרכוש, לא נעשתה פניה או הוגשה בקשה או לא נאמרה אמירה בעל פה לענין כספים אלה בטענה שהכספים האלה שייכים לאחיה של הגב' אברהמוב, היתה אמירה בחקירתה שהכספים שייכים לאחיה, לגב' היתה אפשרות במהלך שנה וחצי מאז פרוץ החקירה לפעול להשבת התפוסים, לספק את חומר הראיות הנדרש להוכחת טענתה ולא להסתפק בתצהיר אנמי שלא אומר דבר וחצי דבר מלבד הנייר שעליו הוא כתוב, לטענות אלה אין מקום בהליכים משפטים.

ב"כ המשיבים:

היא אמרה את זה בחקירה הראשונה, ונחקר האחיין נכון שלא ביקשנו כי לא לחצנו לבוא בטענות היום שלא לחצנו, היום אחרי שנה ושמונה חודשים יכולים לבוא ולבקש את הכסף. שחבריי יבדקו מאיפה הכסף 131 אלף ₪ אני מביא פתרון טוב האחיין רוצה את הכסף שלו, רוצים תווך קצר מוכן לשבועיים, אבל שיתנו החלטה בפרקליטות, זה סתם מוחזק לא יוגש כתב אישום כנגד סופה. יכול להיות שיהיה שימוע לגבי הלקוח שלי, אבל החלק שלה הוא משני. להחזיק את הכסף הזה כי רק הם יכולים חבל. אין לזה משקל.

צודק חברי שהוא צריך להגיש את הבקשה לענין שחרור הסך 131,000 ₪ ולדרוש כספו.

ב"כ המבקשת:

לבוא היום בסופה של חקירה לפני כתבי חשדות והחבל כרוך סביב הצוואר זה לא יכול להיות יש בזה טעם לפגם, כשבא אדם וטוען טענות לבוא ולצרף אח שלישי ולצרף הפקדות, צריך לנהל חקירה איך הועברו הכספים יש חשד לעבירות 3 ב' למי דווחו הכספים האלה, זה ניהול חקירה מאפס.

ב"כ המשיבים:

לאחר שאני שומע את הערות כב' בהמ"ש, אין לי התנגדות להארכה נוספת בת 90 יום כאשר זה לא ימנע מבעל הכספים לטענתנו לכאורה, להגיש בקשה לביהמ"ש נוספת בשמו להשבת הכספים. אני שומע כי בקשה כזו צריכה להיות מגובה במסמכים של הפקדה מעבר לעובדה שטענה זו נטענה כבר בעת החקירה.

<#3#>

החלטה

1. לאור הסכמת הצדדים, בתחילת הדיון, בנוגע לשחרור כסף בהתאם להחלטתי מיום 2/4/17, הריני להבהיר כי ההחלטה מתייחסת לכסף שנמצא בפיקדון "טופ-פיינלס" חב' הביטוח "מנורה מבטחים בע"מ" מס' פוליסה 342499803 ע"ש בוריס אברהמוב.

2. לאור הסכמת הצדדים, ולאחר שהוצגה לפני טיוטת כתב חשדות שסומנה במ/1, מורה על הארכת תוקף התפוסים נשוא בקשה זו, למשך 90 יום נוספים.

<#4#>

ניתנה והודעה היום י"ח אייר תשע"ז, 14/05/2017 במעמד הנוכחים.

עמית מיכלס , שופט

הוקלד על ידי יפעת שלומוב

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
26/04/2017 החלטה שניתנה ע"י עמית מיכלס עמית מיכלס לא זמין
14/05/2017 החלטה שניתנה ע"י עמית מיכלס עמית מיכלס צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל לא מזוהה לא מזוהה
משיב 1 סופיה אברמוב גילי פרידמן