טוען...

החלטה על תשובה מטעם הנתבעים לתגובת התובע לבקשה לביטול פסק הדין

ודאד יונס גנאים05/06/2017

בקשה מס' 7

בפני

כב' הרשמת הבכירה, ודאד יונס

מבקשים/נתבעים

1. שאדי סעדה

2. נעים סעדה

נגד

משיבים/תובע

מרואן עכאוי

החלטה

לפני בקשה לביטול פסק הדין מיום 17.1.2017 שניתן נגד הנתבעים בהיעדר הגנה. על פי הנטען, כתב התביעה לא נשלח לכתובת מגוריהם של הנתבעים והם לא קיבלו אותו לידם, אלא נמסר למר חסן סעדה אחיו של הנתבע מס' 2 המסוכסך עמו. כן נטען, כי נודע לנתבעים על התביעה בסוף חודש מרץ 2017 לאחר שנתבע מס' 2 קיבל לביתו את פסק הדין בצירוף העתק של כתב התביעה. בנוסף נטען בתמצית כי הנתבעים לא הזמינו ולא רכשו את המוצרים המצוינים בכתב התביעה וכי כל ההזמנות, תעודות המשלוח וחשבוניות המס שצורפו לכתב התביעה אינן חתומות על ידם והשיקים שצורפו לתביעה אינם שייכים להם.

התובע התנגד לבקשה, וטען כי הנתבעים קיבלו את התביעה וכי מר חסן סעדה ונתבע מס' 2 מתגוררים באותו בניין, עובדים יחד ואינם מסוכסכים. נתבע מס' 1 אף התקשר עמה בחודש נובמבר 2016 לאחר שקיבל את כתב התביעה והם ניהלו מו"מ למשך חמישה חודשים מו"מ הכולל שיחות טלפוניות והודעות טקסט.

בתשובה לתגובה נטען כי הטענה כי נתבע מס' 2 מסוכסך עם אחיו מקבל המסירה לא נסתרה וכי מי שיצר קשר עם ב"כ התובע זה היה נתבע מס' 1 אך הוא לא הודה בקיום החוב. כאשר אין הוכחה לכך שנתבע מס' 2 היה שותף למו"מ.

לאחר ששקלתי בטענות הצדדים אני מחליטה כדלקמן:

אין מחלוקת כי כתב התביעה נמסר לאחיו של נתבע מס' 2 - מר חסן סעדה ביום 13.11.2016. התובע ציין בתגובתו כי מר חסן סעדה מתגורר באותו בניין בו מתגורר אחיו ואחינו (נתבעים 1 ו- 2 ), אך אין בכך כדי למלא אחר דרישת התקנות המצווה כי על ההמצאה להתבצע לידי אחד מבני משפחתו של הנתבע המתגוררים עמו באותו בית (תקנה 481 לתקנות סדר הדין האזרחי). יחד עם זאת, מהודעות הטקסט שצורפו לתגובה עולה כי נתבע מס' 1 ידע על התביעה נגדו בחודש 12/2016 ב"כ התובע גם הודיעה לו כי היא עומדת להגי שבקשה למתן פסק דין בהעדר הגנה כדי למנוע מחיקת התביעה מחוסר מעש במידה ולא יגיעו להסכם.

התביעה מבוססת על חשבוניות ותעודות משלוח שהופקו על ידי התובע, אשר אינן חתומות. שני השיקים שצורפו לתביעה נמשכו מחשבונם של צד ג' (מלכה סולומון ורוחמה) ואין בהם כשלעצמם גם אם שמו של נתבע מס' 1 צוין על גבם כדי להוכיח את כל הרכישות המיוחסות לנתבעים בכתב התביעה.

לאור האמור אני מורה על ביטול פסק הדין נגד נתבע מס' 2 ומתנה את ביטולו ביחס לנתבע מס' 1

בתשלום הוצאות לתובע בסך של 1000 ₪ ובהפקדת ערבון על סך של 2000 ₪ בתוך 30 יום מהיום. (ימי הפגרה יבואו במניין הימים).

ניתנה היום, י"א סיוון תשע"ז, 05 יוני 2017, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
17/01/2017 פס"ד ודאד יונס גנאים לא זמין
05/06/2017 החלטה על תשובה מטעם הנתבעים לתגובת התובע לבקשה לביטול פסק הדין ודאד יונס גנאים צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 מרואן עכאוי פאטמה מנאע
נתבע 1 שאדי סעדה יצחק אוסמו
נתבע 2 נעים סעדה יצחק אוסמו