טוען...

פסק דין שניתנה ע"י הישאם אבו שחאדה

הישאם אבו שחאדה23/03/2017

בפני

כבוד השופט הישאם אבו שחאדה

תובעים

1.לריסה רבינוביץ

2.איגור רבינוביץ

נגד

נתבעים

1.אולגה רבינציק ניישטוט

2.מנורה חב' לביטוח בע"מ

פסק דין

1. התובעת 1 היתה נהגת של רכב שניזוק במהלך תאונת דרכים (להלן: רכב 1) שארעה עם רכב שבו נהגה הנתבעת 1 (להלן: רכב 2) ומבוטח על ידי הנתבעת 2. התובע 2 הוא הבעלים של רכב 1.

2. לטענת התובעת 1, היא הגיעה עם רכב 1 לכיכר בתחומי העיר לוד. לטענתה, יצאה מתוך רחוב שפירא, השתלבה אל תוך הכיכר ולאחר מכן, רכב 2 הגיח מצד ימין מתוך רחוב קהילת ניו יורק מבלי לתת לה זכות קדימה בהיותה בתוך הכיכר. בעקבות כך, רכב 1 פגע בפינה הימנית קדמית שלו בדלת האחורית שמאלית של רכב 2. התובעת 1 הציגה תמונות של הכיכר וגם סימנה על גבי התמונה במהלך עדותה את מיקום הרכבים בעת קרות התאונה (ת/1).

3. הנתבעת 1 העידה שהיא לא זוכרת מאיזה רחוב נכנסה לתוך הכיכר, אך לטענתה נכנסה לכיכר בזהירות ולהערכתה התובעת 1 היא זו שלא נתנה לה זכות קדימה ובדרך זו רכב 1 פגע ברכב 2 בחלק האחורי מצד שמאל. כמו כן, הנתבעת 1 הגישה שרטוט לאופן קרות התאונה.

4. לאחר שקילת עדויות שתי הנהגות, ולאור מיקומי הפגיעה בשני הרכבים והראיות שהוצגו בפניי, הנני קובע שיש לחלק את האחריות לגרם התאונה באופן שווה בין שתי הנהגות. הווה אומר, כל אחת מהן התרשלה בעת כניסתה לכיכר, וזאת בו זמנית עם כניסתו של הרכב האחר, ומבלי לתת זכות קדימה לרכב האחר.

5. לאור כל האמור לעיל, הנתבעים 1 ו-2, ביחד ולחוד, ישלמו לתובעים את הסכומים הבאים:

א. 4,664 ₪ בגין הנזק לרכב, בצירוף הפרשי הצמדה וריבית כחוק ממועד עריכת חוות הדעת של השמאי ביום 20.7.15 ועד מועד התשלום בפועל.

ב. 850 ₪ בגין שכר טרחת שמאי, בצירוף הפרשי הצמדה וריבית כחוק ממועד עריכת חוות הדעת של השמאי ביום 20.7.15 ועד מועד התשלום בפועל.

ג. 313 ₪ בגין ירידת ערך לרכב התובעים.

ד. הוצאות משפט בסך כולל של 1,000 ₪.

6. כל אחד מהצדדים רשאי להגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט המחוזי במחוז מרכז תוך 15 יום.

המזכירות תשגר העתק פסק הדין לצדדים.

ניתן היום, כ"ה אדר תשע"ז, 23 מרץ 2017, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
23/03/2017 פסק דין שניתנה ע"י הישאם אבו שחאדה הישאם אבו שחאדה צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 לריסה רבינוביץ
תובע 2 איגור רבינוביץ
נתבע 1 אולגה רבינציק ניישטוט
נתבע 2 מנורה חב' לביטוח בע"מ