טוען...

החלטה שניתנה ע"י טארק חסנין

טארק חסנין29/06/2016

29 יוני 2016

לפני:

כב' הרשם טארק חסנין

התובע:

סעד אבו רמילה

ע"י ב"כ: עו"ד איאד מיעארי

-

הנתבעים:

1. אריאל אורן

2. לפידות - תעשיות אלומיניום בע"מ

ע"י ב"כ: עו"ד חוה ולר

החלטה

  1. לפני בקשת הנתבעים לצמצום העיקולים שהוטלו במעמד צד אחד, בבנק הפועלים על שם הנתבעת 2 (להלן: הנתבעת).
  2. הנתבעת טוענת כי מסרה לספקים מספר שיקים בסכומים שונים אשר מועד פירעונם 31.06.16 כך שאם לא יוסר העיקול לאלתר ייגרם לה נזק קשה ובלתי הפיך, החשבון שלה יוגבל ופעילות החברה תיפגע אנושות. הנתבעת טוענת כי השיקים המקוריים כבר נמסרו לספקים כאשר כול השיקים עתידים להיפרע ביום 31.06.16. בנוסף טוענת הנתבעת כי מרגע שהוטל העיקול על חשבון הבנק הוגבלה פעילותה הכספית ונחסמו כרטיסיה המגנטיים (הכוונה לכרטיסי האשראי ט.ח.). הנתבעת טוענת כי איננה במצב של חדלות פרעון וכי הוטלו עיקולים על שני רכבים שברשותה. מאזן הנוחות בנסיבות העניין מחייב ביטול העיקול בבנק הפועלים על מנת למנוע נזקים בלי הפיכים לנתבעת.

לבקשה צורף צילום השיקים שנמשכו מחשבון הנתבעת בבנק הפועלים סניף 692 מס' חשבון: 652639 ותצהיר הנתבע 1 (להלן: הנתבע) שתומך בבקשה.

  1. התובעים מתנגדים לבקשה. התובעים טוענים כי הוטלו ונרשמו עיקולים אך ורק על פיקדונות ,מסוג פרי, ולא על חשבונות עו"ש וגם זאת בכפיפות מלאה לזכויות הבנק בגין שירותים בנקאיים ובגין חובות והתחייבויות של הנתבעת כלפי הבנק. התובעים סבורים כי אין מקום להעדיף את ביטול ו/או צמצום צווי העיקול על פני זכותם הלגיטימית של התובעים להבטיח את ביצוע פסק הדין לכשיינתן בתביעה העיקרית.
  2. לאחר שעיינתי בבקשה לביטול/צמצום צו העיקול שהוטל על חשבון הנתבעת בבנק הפועלים, בתגובת התובעים ובכלל החומר שבתיק לרבות בתשובה המחזיק, בנק הפועלים לצו העיקול שהוטל אני קובע כדלקמן:

א. מעיון בתשובת בנק הפועלים לצווי העיקול עולה כי בבנק לא מתנהל חשבון על שם הנתבע, מר אורן אריאל.

ב. ביחס לנתבעת, עולה מתשובת הבנק כי צו העיקול הוטל על "פקדונות כספיים" (תוכ"ח, מט"ח, פקדונות) אשר עומדים לזכות הנתבעת בבנק בסך של 67,037 ₪ (ערך משיכה). עוד צוין בתשובה כי הזכויות בחשבון הנתבעת כפופות לזכויות הבנק בגין שירותים בנקאיים ובגין חובותיה והתחייבותיה של הנתבעת כלפי הבנק. בנוסף, צוין כי לנתבעת עיקולים קודמים מגורמים מעקלים אחרים בסך כולל של 67,805 ₪.

בתשובת הבנק, וכך גם התובעים סבורים, לא צוין כי הוטל עיקול על חשבון עו"ש של הנתבעת.

ג. לטעמי, המשך הגבלת חשבון העו"ש של הנתבעת עלול לגרום לתוצאה המיידית של אי כיבוד השיקים שהנתבעת משכה לפקודת ספקים שונים דבר אשר מהווה פגיעה חמורה ומיידת בניהולה התקין של הנתבעת. אי לכך אני סבור כי בנסיבות העניין יהיה נכון להיעתר לבקשה לצמצום העיקול באופן חלקי באופן שהעיקול לא יוטל על חשבון העו"ש של הנתבעת, על מנת לאפשר לה לנהל את עסקיה באופן תקין וסדיר. למען הסר ספק, העיקול ימשיך להיות בתוקף על הפקדונות הכספיים של הנתבעת, מכל מין וסוג שהוא לרבות פקדונות שקליים, מט"ח, תוכניות חסכון ו/או כל סוג אחר של פקדונות.

ד. לתוצאה אליה הגעתי נלקחה בחשבון העובדה הן המשך צו העיקול על הפקדונות הכספיים בשווי של כ- 70,000 ₪ והן העובדה שהוטלו צווי עיקול על שני רכבים שברשות/בחזקת הנתבעים.

ה. כך לטעמי ניתן לאזן בין האינטרס של התובעים להבטיח ביצוע פסק הדין לכשיינתן מחד ובין האינטרס של הנתבעת להמשיך לנהל את עסקיה באופן תקין.

  1. סוף דבר- הבקשה לצמצום העיקול בבנק הפועלים מתקבלת באופן חלקי כך שצו העיקול לא יחול על חשבון העו"ש (בלבד) של הנתבעת.
  2. למען הסר ספק, צו העיקול שהוטל על הפקדונות הכספיים של הנתבעת בבנק הפועלים ימשיך להיות בתוקף ואין להסירו.
  3. הדיון הקבוע ביום 03.07.16 בבקשה העיקרית לביטול צווי העיקול יתקיים במועדו.
  4. המזכירות תשלח לצדדים עותק מהחלטתי זו לאלתר.


ניתנה היום, כ"ג סיוון תשע"ו, (29 יוני 2016), בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
29/06/2016 החלטה שניתנה ע"י טארק חסנין טארק חסנין צפייה
10/07/2016 החלטה שניתנה ע"י טארק חסנין טארק חסנין צפייה