טוען...

הוראה למאשימה 1 להגיש כתב אישום

נגה שמואלי-מאייר24/05/2016

בעניין:

מדינת ישראל

המאשימה

נ ג ד

מרסל אמזלג ת.ז. 024250771

הנאשמת

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה עו"ד שגית שלו.

הנאשמת בעצמה ועו"ד שרית עוז

פרוטוקול

הערת בימ"ש:

בהסכמת הצדדים, מתנהל דיון לפי סעיף 143 א' לחסד"פ [נוסח משולב], התשמ"ב-1982.

ב"כ הצדדים:

אנו נותנים את הסכמתנו לניהול דיון מקדמי בהתאם לסעיף 143א לחוק סדר הדין הפלילי [נוסח משולב], התשמ"ב- 1982.

ב"כ הצדדים:

הגענו להסדר טיעון, לפיו הנאשמת תודה בכתב אישום מתוקן ותורשע בו.

ההסדר כולל הסכמה לעניין העונש, לפיו יעתרו הצדדים במשותף לעונשים של מאסר על תנאי, קנס לשיקול דעת בימ"ש והתחייבות 2000 ₪ לשנתיים.

ב"כ המאשימה:

מגיש עותק מכתב האישום המתוקן לתיק בית המשפט. – סומן ת/1.

ב"כ הנאשמת

הקראתי לנאשמת את כתב האישום המתוקן והיא מסכימה להסדר.

הנאשמת:

קראתי את כתב האישום המתוקן והבנתי את תוכנו. מאשרת את ההסדר אליו הגענו. ידוע לי כי בית המשפט אינו כבול לעונש עליו הוסכם בהסדר הטיעון. עוד הובהר לי כי אם יחרוג בית המשפט מהסדר הטיעון, תהא המאשימה רשאית להציג עמדה אחרת באם יוגש ערעור.

אני מודה בעובדות המיוחסות לי בכתב האישום המתוקן.

הכרעת דין

על יסוד הודאת הנאשמת, אני מרשיעה אותה במיוחס לה בכתב האישום המתוקן.

<#3#>

ניתנה והודעה היום ט"ז אייר תשע"ו, 24/05/2016 במעמד הנוכחים.

נגה שמואלי-מאייר , שופטת

ב"כ המאשימה טוען לעונש:

הוגש גיליון הרישום הפלילי- סומן ת/2.

הנאשמת ילידת 1969, מדובר בנאשמת שלחובתה 10 רישומים קודמים, יש עבירות דומות וכאשר עבירת סמים אחרונה נידונה ב- 2015 ושם ריצתה מאסר בפועל. אני סבורה שיש להשית רכיב קנס. לוקחת אחריות על מעשיה, חסכה זמן שיפוטי יקר, אבקש לכבד את ההסדר.

ב"כ הנאשמת טוען לעונש:

אבקש לכבד את ההסדר. מדובר בכתב אישום שתוקן באופן משמעותי להחזקה לצריכה עצמית. מדובר בעבירה משנת 2013 ולאחר עבירה זו הנאשמת נשפטה למאסר בפועל ולכן לא ברור למה התיק הזה לא צורף. ולא ברור מה היה כל ניסיונות האיתור שלה שהיא היתה במאסר. ומדובר בתיק שתוקן על בסיס קושי ראייתי. לאחר המאסר שלה היא עברה גמילה בקריית שלמה וזה נזקף לזכותה. והנאשמת חסרת כל, מתגוררת אצל אחותה, והיום היא עובדת דרך לשכת התעסוקה בעבודות ניקיון, והיא חולת אפליפסיה ואבקש לפטור אותה מאגרה ומקנס. וזה באמת תיק ישן ואין לה את היכולת הכלכלית לשלם.

הנאשמת:

אני בת 47, אמא נפטרה. יש לי חמישה ילדים. אני מתפרנסת דרך הלשכה אני מקבלת קצבת הכנסה 1600 ₪. אני משלמת לאחותי על הסיוע. אני מבקשת לפטור אותי מהאגרה והקנס. לוקחת אחריות על האירוע, אבקש לכבד את ההסדר.

גזר דין

  1. הנאשמת הורשעה על פי הודאתה במסגרת הסדר טיעון בכתב אישום מתוקן, המייחס לה עבירה של החזקת סם לצריכה עצמית החזקת סם שלא לצריכה עצמית לפי סעיף 7 (א)+7(ג) סיפא לפקודת הסמים המסוכנים [נוסח חדש] תשל"ג – 1973.
  2. במסגרת ההסדר הוסכם כי הצדדים יעתרו במשותף לעונשים של מאסר מותנה וחתימה על התחיבות וכאשר המאשימה עתרה להשית על הנאשמת קנס כספי ועודה סניגורית ביקשה להימנע מכך.
  3. בהתחשב בהודאת הנאשמת, שיש בה משום קבלת אחריות וחיסכון בזמן שיפוטי; וכן בהתחשב בעובדה שלנאשמת עבר פלילי שאינו מכביד, בשים לב לתיקונים המשמעותיים בכתב האישום ולחלוף הזמן, אני מוצאת לנכון לכבד את ההסדר, שהינו סביר בנסיבות העניין ומאזן נכונה בין האינטרס הציבורי לאינטרס האישי של הנאשמת.
  4. אציין עוד כי מצאתי לאמץ את ההסדר גם בהתחשב בהוראות תיקון 113 לחוק העונשין, ובעובדה שההסכמה העונשית בין הצדדים, העומדת בבסיס ההסדר, נמצאת בגדרי מתחם הענישה ההולם את האירוע נושא כתב האישום המתוקן.
  5. אשר על כן, אני גוזרת על הנאשמת את העונשים הבאים:

א. מאסר מותנה למשך 5 חודשים, אשר יופעל אם תוך תקופה של 3 שנים מהיום הנאשמת תעבור עבירה בניגוד לפקודת הסמים המסוכנים.

ב. הנאשמת תחתום על התחייבות כספית על סך 2000 ₪ שלא לעבור עבירה בניגוד לפקודת הסמים המסוכנים וזאת לתקופה של שנתיים מהיום. אם לא תיחתם ההתחייבות תוך 7 ימים, תיאסר הנאשמת למשך 10 ימים.

לאור נסיבותיה האישיות של הנאשמת ומצבו הכלכלי, ושהנאשמת יכולה היתה לצרף תיק זה לתיק אחר שהיה נגדה, מצאתי שלא להשית עליה קנס כספי וכן הנני פוטרת אותה מתשלום אגרת הסניגוריה הציבורית, ככל שזו טרם שולמה על ידה.

העתק ההחלטה ישלח לסניגוריה הציבורית.

זכות ערעור תוך 45 יום מהיום לבית המשפט המחוזי.

<#4#>

ניתנה והודעה היום ט"ז אייר תשע"ו, 24/05/2016 במעמד הנוכחים.

נגה שמואלי-מאייר , שופטת

הוקלד על ידי לירז ביטון

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
24/05/2016 הוראה למאשימה 1 להגיש כתב אישום נגה שמואלי-מאייר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל ניסים כחלון
נאשם 1 מרסל אמזלג