טוען...

הוראה למשיב 1 להגיש הפקדת ערבות

יעקב בכר26/05/2016

בפני כב' השופט יעקב בכר, שופט בכיר

המבקשת

מדינת ישראל

נגד

המשיב

ראיד יאסין (עציר)

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המבקשת – עו"ד רון קופר

המשיב - הובא

הסנגורים - עו"ד אלי סבן ועו"ד פואד דאוד

פרוטוקול

הסנגור:

לגבי ראיות לכאורה - אני מסכים לראיות לכאורה לאמור בעובדות מס' 2 עד 5 בנוגע למשיב. סעיף 1 כפי שכתוב אפילו בכתב האישום לא מיוחס למשיב, לכן אבקש גם היום וגם בסופו של דבר שהסעיף הזה ימחק לחלוטין. לפי מה שאמרתי, אני אטען ואם יש הסתייגות או ראיות כלשהן שקושרות את המשיב לאמור בסעיף 1, חברי מתבקש להציג אותן ואין ראיות כאלה ואני אומר זאת בוודאות.

לגבי עילת המעצר – אני סבור שאין עילת מעצר ואם יש עילת מעצר, היא עילת מעצר בעוצמה מאוד מאוד נמוכה לאור נתוניו האישיים של המשיב.

ב"כ המבקשת:

חוזר על הבקשה. מגיש לביהמ"ש את תיק החקירה.

לאור הסכמתו של חברי לראיות לכאורה לגבי סעיפים 2 ו- 5, אתייחס בקצרה לעילת המעצר. אם נדמה שהמשיב נעדר עבר פלילי ולמרות שמדובר בעבירת רכוש ללא תחכום, הרי שהפסיקה הבחינה בין התפרצות לעסק אז סביר שבשעת ההתפרצות בעל העסק לא יהיה נוכח בו, לבין התפרצות לבית מגורים שאז הפוטנציאל להתלקחות אלימות גבוהה, ולכן קיימת עילת מעצר של מסוכנות בעבירות מסוג זה. מגיש פסיקה.

הסנגור:

אני מבקש לשחרר את המשיב לחלופת מעצר בדמות מעצר בית לילי בביתו בפיקוח אשתו וארבעה מאחיו שנמצאים באולם ביהמ"ש.

ב"כ המבקשת:

אנחנו עומדים על מעצר בית מלא לפחות בשלב הראשוני אם לא מעצר מאחורי סורג ובריח, משום שאם בימ"ש סבור שיש לשחרר את המשיב, הרי ששעת האירוע היא שעת בוקר ואיני מוצא בשעת מעצר בית לילי כזו שתוכל לאיין את המסוכנות. אם המשיב ימשיך לעבוד כרגיל, הרי שהוא עדיין יכול לגנוב ולהתפרץ לבתים כשהוא עובד כפי שעשה במקרה שבפנינו. לכן אינני מוצא קורולציה בין תנאי השחרור שחברי הציע לבין המסוכנות הספציפית של המשיב.

אי לכך, אני עומד על מעצרו של המשיב מאחורי סורג ובריח. במידה וביהמ"ש ישחרר, הרי שאבקש לשחרר את המשיב למעצר בית מלא.

הסנגור:

אני שמח שחברי לא הפנה לראיות כלשהן שמאששות את האמור בסעיף 1 או קושרות את המשיב לאמור בו, שכן אין ראיות לכך. הסכמתי לראיות לכאורה סעיפים 2 עד 5. לאור העובדה שמדובר בהתפרצות אחת לכאורה, והדבר אינו מחייב את המשיב בנוגע לתיק העיקרי. בנוסף, כפי שמדובר בסעיף 4, בנטילת מטבעות בסכום של עשרות שקלים. אני סבור שאין עילת מעצר, אולם כפי שנקבע כבר בפסיקה, לא ניתן לשלול עילת מעצר בכל עבירת רכוש אלא צריך לבדוק את נסיבותיו של כל מקרה ומקרה בהתאם למעשה ובהתאם לעושה. אני מפנה לבש"פ 5431/98, 3453/05 אברג'יל נ' מדינת ישראל. מגיש את הפסיקה.

לגבי המשיב עצמו – מדובר באדם יליד 5/10/72, נשוי, אב ל- 4 ילדים בני 20, 19, 15 ו- 12, נעדר עבר פלילי ואין כנגדו תיקים פתוחים כלשהם. זו הפעם הראשונה שהוא עומד כאן בביהמ"ש כנאשם. מעולם לא שהה במעצר. עבד בכל חייו הבגירים לפרנסתו ופרנס בצורה מכובדת את אשתו ואת ילדיו. גם משפחתו המורחבת נעדרת עבר פלילי. כשאני מסתכל על המעשה עצמו שהוא אינו מהחמורים, מבלי לזלזל בהתפרצות כלשהי, המעשה אל מול העושה בוודאי שאין להורות על מעצר ביתי כלשהו. ניתן להורות על הרחקתו של המשיב מבוסתן הגליל שזה מקום האירוע ומגורי המתלונן עצמו. ניתן להרחיק אותו מנהריה, ששם עובד המתלונן בעסק של הבן שלו. אפשר להורות, וחברי צודק בעניין הזה, שאין משהו מיוחד במעצר הלילי, אבל אפשר לפקח שהוא באמת נמצא בבית החל מהשעה 21:00 עד 06:00. הוא בעל מלאכה לייצור תריסים מתחת לביתו בכפר שייח' דנון. הוא יכול לשהות שם. בשעות הלילה הפיקוח יהיה של אשתו וארבעת אחיו. כולם נעדרי עבר פלילי. יש לי תצהירים של כולם.

ב"כ המבקשת:

אני מבקש לחקור את המפקחים.

ב"כ המבקשת:

אני מאשר שלמפקחים המוצעים אין עבר פלילי.

<#3#>

החלטה

בפניי בקשה למעצרו של המשיב עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו.

העבירה המיוחסת למשיב בכתב האישום היא: עבירת התפרצות לבית מגורים בכוונה לגנוב וגניבה.

הסנגור לא חלק על קיומן של ראיות לכאורה מלבד לגבי סעיף 1, שלא בהכרח מיוחס למשיב אלא קביעת עובדה כללית לגבי המתלונן, אשר הסביר מדוע הוא התקין מצלמות בביתו.

אמנם המשיב חף מהרשעות קודמות, אבל אני סבור כי במקרה דנן קיימת עילת מעצר.

במקרה דנן, הגעתי למסקנה ולאור החלופה המוצעת, כי ניתן לשחררו לחלופת מעצר, אשר יהיה בכוחה לנטרל את הסכנות הטמונות במסוכנותו של המשיב.

אשר על כן, אני מורה על שחרורו של המשיב בתנאים הבאים:

  1. המשיב ישהה במעצר בית חלקי בין השעות 21:00 עד 07:00 למחרת, כאשר שוטר ממשטרת ישראל רשאי בכל עת לבוא לבית בו המשיב שוהה על מנת לוודא כי אכן המשיב ממלא אחר תנאי מעצר הבית.
  2. בשאר שעות היום היינו החל מהשעה 07:00 ועד השעה 21:00 יישאר המשיב בעסקו בשייח' דנון בקומה שמתחת לביתו בפיקוח לסירוגין של אחד המפקחים: ויסאם יאסין 025887530, ואסים יאסין 033419466, מועמר יאסין ת.ז. 029965118, מאהר יאסין ת.ז. 28263762 והגב' מנאל יאסן ת.ז. מס' 034230367

ג) ערבות עצמית וצדדי ג' (המפקחים ששמותיהם צוינו לעיל) ע"ס 5,000 ₪ כל אחד.

ד) איסור כניסה לישוב "בוסתן הגליל".

ה) אני אוסר על המשיב ליצור קשר כלשהו עם המתלונן ובני ביתו.

ו) במידה והמשיב יצטרך לצאת במסגרת עבודתו לבצע התקנות, יתאם זאת עם תחנת עכו.

<#4#>

ניתנה והודעה היום י"ח אייר תשע"ו, 26/05/2016 במעמד הנוכחים.

יעקב בכר , שופט בכיר

הוקלד ע"י: ענת ו.א.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
24/05/2016 החלטה שניתנה ע"י יעקב בכר יעקב בכר צפייה
26/05/2016 הוראה למשיב 1 להגיש הפקדת ערבות יעקב בכר צפייה
19/07/2016 פרוטוקול דיון יעקב בכר לא זמין
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל שגית חדש- בירמן
משיב 1 ראיד יאסין (עציר) אלי סבן