טוען...

פסק דין שניתנה ע"י עדנה יוסף-קוזין

עדנה יוסף-קוזין12/11/2017

בפני

כבוד השופטת עדנה יוסף-קוזין

תובע

עמנואל וסקר

נגד

נתבע

גיא כהן

פסק דין

1. ענינה של התביעה, נזקי רכוש לרכב ונזקי גוף לפי פקודת הנזיקין [נוסח חדש].

2. לטענת התובע, בתאריך 26.05.16 הוא נהג ברכב של בנו מסוג סובארו שנת ייצור 1991. הוא מובטל, מתקיים מקצבת הבטחת הכנסה חודשית בסך של 1,500₪, נוהג לנבור באשפות ומוצא אביזרים אותם הוא מתקן ומוכר. ביום האירוע, בשעה 07:45, נסע ברחוב אפק סמוך למקום מגוריו של הנתבע, שמע קריאה מצד הנתבע והוא נסע לאחור אל הנתבע. הנתבע קרא לעברו "הגיע הזמן שתחליף את הרכב". לטענת התובע, הנתבע לעג לו על שהוא נוהג ברכב ישן. לטענת התובע, הנתבע קרא לו "גנב" וכן אמר מספר ביטויים לא יפים לפני אנשים, דבר שגרם לו להשפלה. הנתבע גם בעט ברכבו שלוש בעיטות וגרם נזק.

3. לדברי התובע, הוא יצא מרכבו ואז הנתבע נתן מכת אגרוף ברקתו הימנית ואוזנו נפגעה. התובע הגיש תלונה למשטרה. התובע תבע סך של 1,000₪ בגין הנזק לרכב וסך נוסף של 4,000₪ בגין התקיפה.

4. התובע צירף מכתב שחרור מבית חולים השרון בו נכתב "בבוקר קבלתו הותקף על ידי שכן ונחבל מאגרוף באזור אוזן ימין וזווית הלסת". בסיכום נכתב "חבלת פנים באזור האוזן והלסת מימין ללא עדות לשברים וללא צורך בהתערבות".

5. הנתבע, שהוא שכנו של התובע, הכחיש את טענות התובע וטען כי לא גרם נזק לרכב התובע ולא תקף את התובע. לטענתו, ביום האירוע הוא עמד ושוחח עם שני פועלים בחזית חצר ביתו עת התובע עצר את רכבו בסמוך לנתבע ואמר "בוקר טוב". הנתבע אמר לו בבדיחות הדעת "עמנואל אתה צריך להחליף לרכב יותר גדול...". התובע חייך ונסע. לאחר כדקה חזר אחורה, החל מקלל את הנתבע ואף ירק עליו. כמו כן איים שיתלונן עליו במשטרה. בכל העת התובע שהה ברכבו ובשום שלב לא היה מגע פיזי בין הצדדים.

6. התביעה מבוססת על עדותו היחידה של התובע. הסתפקות בעדות יחידה שאין לה סיוע וביסוס הפסיקה על עדות יחידה, כאשר העדות היא של בעל דין, דרושה הנמקה מיוחדת. (סעיף 54 לפקודת הראיות [נוסח חדש], תשל"א-1971. ע"א 79/72 האפוטרופוס לנכסי נפקדים נ' פולק, פ"ד כז(1) 768, 771. ע"א 231/72 עזבון המנוח שמעון אלמליח נ' ישראל זוטא, פ"ד כז(1), 679).

7. במקרה דנן שתי גרסאות סותרות, אין ראיה חד משמעית אשר תומכת בגרסת התובע ולא ראיתי להעדיף גרסה אחת על פני האחרת. בנסיבות אלה, לא ניתן להסתפק בעדות התובע לצורך ביסוס ממצאים ביחס לנסיבות האירוע. בהתאם, התקיפה וההיזק לרכב לא הוכחו במידת ההוכחה הנדרשת.

8. אשר על האמור, התביעה נדחית.

9. אין צו להוצאות.

10. בקשת רשות ערעור לבית המשפט המחוזי תוך 15 ימים.

המזכירות תמציא את פסק הדין לב"כ הצדדים.

ניתן היום, כ"ג חשוון תשע"ח, 12 נובמבר 2017, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
29/09/2017 החלטה על בקשה של מבקש 1 בקשה באמצעות המזכירות עדנה יוסף-קוזין צפייה
12/11/2017 פסק דין שניתנה ע"י עדנה יוסף-קוזין עדנה יוסף-קוזין צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 עמנואל וסקר
נתבע 1 גיא כהן