טוען...

הוראה לתובע 1 להגיש עיון

קרן כהן01/01/2017

לפני: כב' השופטת קרן כהן

המבקש:

התובע

חי פקס

ע"י ב"כ עו"ד רונן בן צבי

-

המשיבים:

הנתבעים

1. גבי אופיר

ע"י ב"כ עו"ד רפאל ג'רבי

2. י את א ברמן בע"מ

ע"י ב"כ עו"ד חיה ברק-דנציגר

החלטה

1. לפניי בקשת המבקש (התובע) לקבל לידיו את דוחות המסופונים.

לטענת התובע מדוחות אלה ניתן יהיה ללמוד על שעות עבודתו הרבות, כפי שנטען בכתב התביעה.

2. המשיבה 2 (הנתבעת 2) טענה כי דוחות המסופונים אינם רלוונטיים לסוגיית שעות עבודתו של המבקש. נטען כי המשיב חילק את התוצרת של המשיבה 2 שנמצאת בירושלים באזור תל אביב. נטען כי נוהל העבודה היה באופן הבא: בעת העמסת המשאית במאפיה בירושלים היו טוענים את המסופונים בנתונים שכללו את המוצרים המצויים על גבי המשאית. בסיום אותו היום בעת החזרת המשאית למאפיה בירושלים היו פורקים את נתונים מהמסופונים באמצעות חיבור למחשב. המבקש מצטרף למשאית בתל אביב ומסיים את החלוקה באזור תל אביב. בנסיבות אלה נטען שאין כל רלוונטיות לדוחות המסופונים ואין בהם כדי ללמד על שעות העבודה של המבקש.

תגובת המשיבה 2 נתמכה בתצהיר.

3. המבקש לא הכחיש בתשובתו לתגובה את האמור בתצהיר המשיבה. עם זאת, המבקש הוסיף שבכל יום היה מנפיק דו"ח בתחילת העבודה בתל אביב ("דוח תחילת יום עבודה") וכן דו"ח בסיום יום העבודה בתל אביב ("דוח סוף יום"). המבקש ביקש לקבל לידיו דוחות אלה ולחלופין את דוחות המסופונים, שכן לטענתו מדוחות אלה ניתן יהיה להפחית את שעות הנסיעה של המשאית מירושלים לתל אביב ולהיפך וכך ניתן יהיה ללמוד על שעות עבודתו.

התשובה נתמכה בתצהיר המבקש.

4. המשיבה הגישה תגובה לתשובה בשל הטענה העובדתית החדשה שנטענה במסגרת התשובה לתגובה. לטענתה אין היא שומרת ברשותה את הדוחות שהמבקש הנפיק בתחילת יום העבודה ובסיומו. נטען כי דוחות המסופונים רלוונטיים רק לצורך ניהול המלאי, התחשבוניות עם הלקוחות וגבייה.

הכרעה

4. לאחר ששקלתי את טענות הצדדים מצאתי כי דין הבקשה להתקבל, ואסביר.

כפי שעולה מטענות הצדדים אין בדוחות המסופונים כדי ללמד על שעות עבודתו המדויקות של המבקש מכיוון שהדוחות הופקו בירושלים בעוד שהמבקש החל עבודתו בתל אביב וסיימה בתל אביב. אולם דוחות אלה יכולים לשמש אינדיקציה מסוימת לשעות העבודה שעבד המבקש ולמצער למתכונת העבודה. לכן מדובר במסמכים רלוונטיים להליך.

אין חולק כי הדוחות שהנפיק המבקש בתחילת יום העבודה ובסיומה הם הדוחות הרלוונטיים ביותר, לצורך הוכחת טענותיו בנוגע לעבודה בשעות נוספות. אולם משדוחות אלה אינם נשמרים במשיבה, הרי שיש ליתן למבקש את האפשרות להוכיח את שעות עבודתו באמצעות דוחות המסופונים.

בהקשר זה אציין כי המשיבה תוכל להעלות טענותיה בנוגע לכך שלא ניתן ללמוד מהדוחות את שעות העבודה המדויקות של המבקש במסגרת תצהירי העדות הראשית ובסיכומים והן תישקלנה על ידי המותב שידון בהליך.

5. עוד אציין כי דוחות המסופונים כוללים, בין היתר, נתונים בנוגע למלאי של המשיבה. אין חולק שנתונים אלה אינם רלוונטיים לתובענה ושמדובר בעניינים פרטיים וסודיים של המשיבה. בנסיבות אלה רשאית המשיבה להשחיר את הדוחות פרט למספר הרישוי של המשאית, יום הנפקת הדוחות ושעות ההנפקה.

6. אוסיף, כי המשיבה לא תמכה את טענתה בנוגע לאי שמירתם של הדוחות שהנפיק המבקש בתחילת יום העבודה ובסיומה במסגרת תצהיר כדין ולכן תגיש תצהיר בעניין.

סוף דבר

8. הבקשה מתקבלת.

9. המשיבה תמציא למשיב תצהיר ערוך כדין עד ליום 25.1.2017 שבו תצהיר על כך שהדוחות שהנפיק בתחילת יום העבודה ובסיומה אינם נשמרים על ידיה.

10. כמו כן, תמציא המשיבה עד למועד האמור את דחות המסופונים לכל תקופת העבודה הנטענת.

המשיבה רשאית להשחיר את הנתונים המפורטים בדוחות פרט למספר הרישוי של המשאית, יום הנפקת הדוחות ושעות ההנפקה.

11. התיק יובא לעיוני ביום 26.1.2017.

ניתנה היום, ג' טבת תשע"ז, (01 ינואר 2017), בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
01/01/2017 הוראה לתובע 1 להגיש עיון קרן כהן צפייה
14/02/2017 הוראה לבא כוח נתבעים להגיש תצהיר נ' קרן כהן צפייה
28/09/2017 החלטה על בקשה של נתבע 2 הארכת מועד להגשת תצהירים / סיכומים / תחשיבים אופירה דגן-טוכמכר צפייה
05/11/2017 החלטה שניתנה ע"י אופירה דגן-טוכמכר אופירה דגן-טוכמכר צפייה
09/04/2018 החלטה שניתנה ע"י אופירה דגן-טוכמכר אופירה דגן-טוכמכר צפייה
08/08/2018 הוראה לנתבע 1 להגיש סיכומי נת אופירה דגן-טוכמכר צפייה
18/03/2019 פסק דין שניתנה ע"י אופירה דגן-טוכמכר אופירה דגן-טוכמכר צפייה