טוען...

החלטה על תגובת התובעים לענין מינוי מומחה מוסכם

עידו כפכפי27/08/2016

מספר בקשה:1

בפני

כבוד השופט עידו כפכפי

מבקשים/תובעים

1. סילבי קורן דוד

2. רונן קורן

נגד

משיבה/נתבעת

הארגז תעשיות בע"מ

החלטה

לאחר עיון בטענות הצדדים מצאתי מקום למינוי מומחה מטעם בית המשפט, גם אם אין הסכמה כי מדובר במומחה מוסכם. על המומחה לחוות דעתו בדבר הליקויים הקיימים במבנה ובנוסף להבהיר האם הושלמה הבניה על ידי הנתבעת ובאיזה שלה הופסקה עבודתה. להלן ההוראות למומחה"

  1. מבלי לגרוע מזכויות בעלי הדין להוכיח טענותיהם באמצעות חוות דעת מטעמם, מורה בית המשפט על מינוי מומחה מטעם בית המשפט את מר מרדכי בס, מהנדס בניין אשר כתובתו: יפה לייב 14 רמת גן, טל 5351143 – 03, פקס 5260411 - 077
  2. המהנדס יקבל מב"כ הצדדים את כל כתבי הטענות על נספחיהם, לרבות חוות דעת המומחים מטעמם, יבקר בבניין בתיאום עם ב"כ הצדדים, יעבור על פרטי הליקויים ואי ההתאמות הנטענים בכתב התביעה ונספחיו בלבד (להלן: הפגמים) ויקבע מהם הפגמים, אם בכלל, המצויים בבניין.
  3. המומחה יבחין בין פגמים הניתנים לתיקון באופן סביר לבין כאלה שאינם ניתנים לתיקון. המומחה יאפשר לצדדים, לב"כ ואף למומחה מטעם לנכוח בעת ביקורו בבניין.
  4. עוד יקבע המומחה מהי הערכת הזמן הסבירה לביצוע תיקון הפגמים ולצד כל פריט ירשום את עלות התיקון כפי שהיה על התובעים לשלם לקבלן מזדמן מטעמם.
  5. הצדדים יישאו בשלב זה בשכרו של המומחה בחלקים שווים . כל צד ישלם ישירות למומחה 3000 ₪ בצירוף מע"מ, כתשלום שכר המומחה, תוך 45 ימים. תוך אותו זמן רשאית הנתבעת להגיש למומחה חוות דעת מטעמה. (הפגרות באות במניין הימים).
  6. המומחה לא יחל בעבודתו, אלא לאחר שיקבל את כתב המינוי שיומצא לו ולאחר שישולם לו שכרו מהצדדים.
  7. המומחה ימציא את חוות הדעת לתיק בית המשפט, ככל הניתן, תוך 90 יום.
  8. ככל שקיימת היכרות בין המומחה לבין מי מבעלי הדין או קיים ניגוד עניינים מטעם אחר, יודיע על כך המומחה לבית המשפט תוך 7 ימים.

ניתנה היום, כ"ג אב תשע"ו, 27 אוגוסט 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
27/08/2016 החלטה על תגובת התובעים לענין מינוי מומחה מוסכם עידו כפכפי צפייה