טוען...

החלטה שניתנה ע"י שוש שטרית

שוש שטרית28/06/2016

לפני כבוד השופטת שוש שטרית

המבקשת

מדינת ישראל

ע"י ב"כ המתמחה אריאל וקנין

נגד

המשיב

עומר אלהרימי (עציר)- בעצמו

ע"י ב"כ עו"ד מחאג'נה רסלאן

<#1#>

פרוטוקול

ב"כ המשיב:

נמצאת כאן חלופה אחרת להציע. אנו מבקשים שבית המשפט יתרשם מהחלופה.

מדובר באחותו ובבן אחותו, תושבי מזרח ירושלים.

אני מציע לשחרר את המשיב לבית לחם למקום מגוריו ומי שיערבו להבטחת התייצבותו זאת אחותו ובן אחותו או לחילופין מעצר בית בבית אחותו בירושלים.

המשיב לא תושב ישראל, הוא תושב הרשות הפלסטינית.

הדיון מתורגם לערבים באמצעות ב"כ המשיב.

גב' סמירה עפאנה ת.ז. 080897879 לאחר שהוזהרה כדין:

אני גרה בצור בחר, ליד מסגד אלעומרי בירושלים.

לשאלת בית המשפט אם יש כתובת, אני משיבה רח' בראכה 28.

לשאלה למה אני פה היום, אני משיבה שבאתי בגלל אחי ואני רוצה להיות ערבה.

לשאלה אם יש לי כסף להפקיד, אני משיבה שכן.

לשאלה אם אני עובדת, אני משיבה שלא.

לשאלה אם יש לי חשבון בנק, אני משיבה שלא, רק בבנק הדואר בצור בחר.

עונה לשאלות ב"כ המבקשת:

לשאלה ממה אני מתפרנסת, אני משיבה שלילדים שלי יש כסף ולבן שלי יש חנות לחשמל וגם הוא יהיה ערב.

לשאלה איך אני אביא אותו מהשטחים כשיהיה דיון, אני משיבה שזה אחי והוא יבוא למשפט, הוא שומע לי.

לשאלה אם אני מבינה שיכול והוא צפוי למאסר בפועל ככל שיורשע, אני משיבה שהכל צפוי.

לשאלה מה אומרים שהוא עשה, אני משיבה שהעביר פלאפונים לאסיר.

מר עפאנה טהה ת.ז. 300526902 לאחר שהוזהר כדין:

אני גר בצור בחר בירושלים.

המשיב הוא דוד שלי.

אני כמעט בן 30.

אני עובד בכפר ליד הבית בחנות מוצרי חשמל.

לשאלת בית המשפט כמה אני מרוויח בחודש, אינ משיב שאני בעל העסק. זה תלוי אני מרוויח כמעט 20,000 ₪.

יש לי חשבון בנק בבנק מזרחי בתלפיות.

עונה לשאלות ב"כ המבקשת:

לשאלה מה הקשר שלי עם המשיב, אני משיב שאני הולך אליהם בחג.

לשאלה למה שהמשיב שהוא אדם מבוגר יקשיב לי, אני משיב שהוא יקשיב לי ולאמא, אני גם אעזור לאמא כל הזמן. אנו משפחה אחת, הוא לא יאכזב אותנו.

לשאלה אם יש לי עבר פלילי, אני משיבש הייתי מתחת לגיל 16. זה היה לפני הרבה זמן. זה היה על נהיגה ללא רישיון.

ב"כ המבקשת מסכם:

למפקח המוצע הרשעה משנת 2009 על החזקת אגרופן.

מדובר בתיק של הברחת טלפונים לאסיר ביטחוני, הדבר ידוע למה מבריחים טלפונים לאסירים ביטחוניים, שלא בכדי נאסר עליהם לשוחח בטלפונים. הדבר לרוב משמש להוצאת פיגועים לפועל. בנוסף המשיב עצמו הוא בעל תפקיד ברשות הפלסטינית, לפיכך מהרגע שישוחרר יהיה קושי רב גם מבחינה פוליטית להביא אותו לדיונים במידה ולא ירצה להתייצב.

הערבה שהוצעה לא נראה כי יש כושר כלכלי או יכולת אמיתית לגרום לו להתייצב לדיונים. בנוסף הערב השני הינו קטן מהמשיב בהרבה שנים וההיכרות איתו היא מאירועים, דבר המלמד על חוסר היכרות מעמיקה, ולמרות שיש לו יכולת כלכלית, לא נראה שיכול להוות דמות סמכותית שיכול להביאו לדיונים. נבקש להורות על מעצרו של המשיב עד תום ההליכים.

ב"כ המשיב מסכם:

זה לא התיק הראשון בו דנים בית משפט זה ובתי משפט אחר באותה עבירה, ניסיון הברחת טלפונים לבתי הכלא, לרבו בתי המשפט נטו לשחרר את הנאשמים לחלופות, חלקם הגדול למקום מגוריהם בנוסף לערבות צד ג' של תושבים ישראליים.

המשיב הביא חלופה שהיא אחותו שהיא הכי קרובה אליו והיא אמרה שבגלל הקשר המשפחתי היא יכולה להשפיע עליו להגיע להמשך משפטו. גם הערב האחר שהוא בנה, מדובר במשיב שהוא דודו.

אני לא ארחיב על העבירה ועל נסיבות העבירה, אני אפנה למס' החלטות של בית משפט זה מ"ת 100/15, אישה תושבת חברון שנעצרה בניסיון להברחת טלפונים וכב' השופט ליבדרו שחרר אותה לחלופה בביתה בערבות שני אחרים. המדינה ערערה לבית המשפט המחוזי ובית המשפט המחוזי כב' השופט אינפלד העלה את ההפקדה לסך 15,000 ₪.

מפנה למ"ת 25833-12-14 כב' השופט עטר שחרר נאשמת לביתה בחברון בערבות כספית וערבות צד ג' של שני תושבים ישראליים.

מפנה למ"ת 33310-03-15 כב' השופט עטר שחרר צעיר כבן 35 לביתו.

מדובר במי שהוא עובד הרשות הפלסטינית, שמקיים ישיבות תיאום עם ישראלים, דבר זה מחזק את העובדה שהוא יגיע למשפטו. יש שני ערבים שהם רציניים ויכולים לדאוג להתייצבותו של המשיב להמשך משפטו.

אנו מבקשים לשחרר אותו לביתו ולחילופין לשחרר אותו לבית אחותו בירושלים.

<#2#>

החלטה

בקשה למעצר המשיב עד תום ההליכים במשפטו על רקע כתב אישום המייחס לו עבירות של איסור פעולה ברכוש טרור וניסיון להכנסת ציוד קצה רט"ן.

עפ"י העובדות, סמי אלהרמי הוא עצור השוהה במעצר עד תום ההליכים בכלא אשל בגין מעורבותו בביצוע פיגועים נגד ישראליים ובהם הנחת מטען חבלה באוטובוס וירי. סמי מסווג כעצור ביטחוני בכלא, המשיב הוא אביו של סמי.

עפ"י פקודת נציבות בתי הסוהר, נאסר על אסירים ביטחוניים ככלל לשוחח בטלפון אלא במקרה בו ניתן אישור מיוחד לאסיר מסוים עפ"י תנאי הפקודה. על אסירים ביטחוניים נאסר גם להחזיק מכשיר פלאפון. המשיב היה מודע לאיסור זה ועם זאת בתאריך 30.5.2016 במהלך ביקור שערך בכלא הגיע למסוף הביקורים כשבאמתחתו 4 מכשירי טלפון סלולאריים מאולתרים, הבחין בקטין שהיה במקום והיה אמור להיכנס לביקור בכלא והכניס לתוך כיס מכנסיו את ארבעת מכשירי הטלפון וזאת על מנת שהקטין יעבור את הבידוק כשהמכשירים בכיסיו.

עו"ד עפ"י כתב האישום, מעשי המשיב בוצעו על מנת לאפשר לקדם או לממן ביצוע של מעשה טרור.

ב"כ המשיב הסכים לקיומן של ראיות לכאורה ועילת מעצר ועתר לשחרר את המשיב לשטחי הרשות, תוך הבטחת התייצבותו למשפט בערבויות כספיות.

בדיון מיום 9.6.2016 הוצעו מספר ערבים אשר כבר במהלך חקירתם הוברר כי אלה לא יאושרו ולפיכך נקבע דיון להיום.

היום הוצעו כערבים אחותו של המשיב ובנה, שניהם תושבי מזרח ירושלים, נושאים תעודת זהות כחולה ומסרו כי יוכלו להביא לכך כי המשיב יתייצב לדיונים בעניינו. ב"כ המשיב חזר וביקש לשחרר את המשיב לשטחי הרשות ולחילופין ביקש לשחררו לחלופת מעצר בבית אחותו בפיקוחה.

לאחר שעיינתי בחומר החקירה ושמעתי את הערבים המוצעים, לא מצאתי להורות על שחרורו של המשיב.

נגד המשיב קמות שתי עילות מעצר, עילה ראשונה מכוח סעיף 21(א)(1)(ב) שכן מדובר במשיב אשר ניסה להכניס ארבעה מכשירי טלפון ניידים לאסיר ביטחוני אשר עפ"י הנטען ושלא נסתר משתייך לארגון החמאס, שהוא ארגון טרור.

כטענת ב"כ המבקשת, התמריץ לביצוע עבירות מסוג זה הוא גדול, בהינתן המגבלות החמורות המוטלות מטבע הדברים על תקשורת של אסירים ביטחוניים עם גורמים מחוץ לכלא. ניסיון העברת מכשירים ניידים, ארבעה במספר, המיועד לשימושו של מי שמתנהל נגדו משפט פלילי בעבירות בגדרן הוא מואשם בביצוע פיגועים נגד ישראל לרבות הנחת מטען חבלה באוטובוס וירי, מצביע על מסוכנות גבוהה, גבוהה מאוד הנשקפת מהמשיב כלפי הציבור.

עילת מעצר נוספת שקמה נגד המשיב הינה חשש להימלטות מן הדין בהינתן שזה תושב הרשות הפלסטינית ובהינתן האפשרות שככל שיורשע המשיב בעבירות המיוחסות לו, הוא צפוי לעונש משמעותי של מאסר מאחורי סורג ובריח, הרי שהחשש מהימלטות מן הדין הינו מוגבר.

לאמור יש להוסיף כי מדובר במי שעפ"י דברי בא כוחו הוא בעל תפקיד ברשות הפלסטינית, מה שסביר להניח יקשה על הבאתו לישראל למשפט.

על חלופת מעצר בית בירושלים אין מקום לדיון בכלל לטעמי במקרה זה. אשר לערבים בדמות אחותו ואחיינו של המשיב, להבטחת התייצבותו למשפט, אלה לא התרשמתי בנסיבות העניין יוכלו להביא את המשיב למשפט, ספק גדול בעיניי, כך נוכח התרשמותי מהם, כי אלה יעשו דבר וחצי דבר על מנת להביאו למשפט.

בהינתן קיומן של ראיות לכאורה, עילת מעצר בדמות מסוכנות גבוהה וחשש להימלטות מן הדין מוגבר, אני מורה על מעצרו של המשיב עד תום ההליכים במשפטו.

בשולי הדברים אוסיף כי עיינתי בחלק מהפסיקה אותה הגיש ב"כ המשיב וניתן לומר כי מדובר במקרים שרחוקים בנסיבותיהם מהמקרה שלפניי. ברוב המקרים מדובר על נשים נאשמות שנסיבותיהן היו קשות ובית המשפט וגם המאשימה סברו שניתן לשחרר אותן לשטחי הרשות בערבויות מתאימות.

<#3#>

ניתנה והודעה היום כ"ב סיוון תשע"ו, 28/06/2016 במעמד הנוכחים.

שוש שטרית , שופטת בכירה

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
28/06/2016 החלטה שניתנה ע"י שוש שטרית שוש שטרית צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל אלון אלטמן
משיב 1 עומר אלהרימי (עציר) חאלד מחאג'נה