טוען...

החלטה על בקשה של מבקש 1 עיכוב הליכי הוצל"פ

דנה עופר16/06/2016

מספר בקשה:2

בפני

כבוד השופטת דנה עופר

המבקשת

עדין גדבאן

נגד

המשיב

בנק דיסקונט לישראל בעמ

החלטה

לפניי בקשה לעיכוב הליכי הוצאה לפועל בתיק התובענה שבנדון, אשר במסגרתו הגישה המבקשת התנגדות ובקשה להארכת מועד להגשתה.

לטענת המבקשת, אישור המסירה בתיק ההוצאה לפועל נושא חתימה שאינה חתימתה, ואף אינה דומה לה. המבקשת לא ידעה, לטענתה, על ההליך, עד אשר הוטל עיקול על חשבון הבנק שלה.

לגופו של עניין, לטענת המבקשת, חשבון הבנק נפתח עת הייתה בת פחות מ-16 שנים, ולא הבינה את מהות המסמכים אשר חתמה עליהם. לטענתה, המשיב פעל שלא כדין, עת איפשר לה לצבור יתרת חוב גבוהה, מעבר למסגרת חשבון הבנק, וגם בכרטיס האשראי איפשר לה המשיב לצבור חוב העולה על מסגרת האשראי בכרטיס. המבקשת מוסיפה וטוענת, כי כלל לא נטלה מהמשיב הלוואה, כפי שנטען בכתב התביעה, וכלל לא חתמה על מסמכים לקבלת הלוואה.

לאחר ששקלתי את טענות המבקשת, אינני מוצאת מקום להורות על עיכוב ההליכים בלא כל תנאי.

טענות המבקשת לעניין חתימתה על אישור המסירה הועלו באופן כללי וסתמי, מבלי להציג את אישור המסירה עצמו, ומבלי שביהמ"ש אף יוכל להתרשם מטענתה של המבקשת, כי החתימה על אישור המסירה כלל אינה דומה לחתימתה.

לגופו של עניין, ניתן לתמוה על טענות המבקשת. מעיון בדפי חשבון הבנק אשר צורפו לכתב התביעה עולה, כי חלקו הארי של החוב נצבר מתחילת שנת 2015 ואילך. בתחילת 2015 כבר הייתה המבקשת כמעט בת 20 שנה, והטענות הנוגעות לחוסר ההבנה הנובע מגילה הצעיר אינן יכולות להועיל באשר לעיקר החוב, המסתכם, על פי הנטען בכתב התביעה, בכ-32,700 ש"ח. יצוין, כי דף החשבון המונח בפניי נפתח בדצמבר 2014, בחוב של 3,160 ₪ בלבד. גם הטענה כאילו חשבון הבנק נפתח עוד בטרם מלאו למבקשת 16 שנים נראית על פניה שגויה, ומתבססת על כך שבאותו מסמך נרשמו, ככל הנראה בשל טעות כל שהיא, שני תאריכים, האחד – "אפריל 2011", והאחר – 10.12.12. הדעת נותנת כי התאריך השני, המופיע גם בטופס דוגמת החתימה, הוא התאריך הנכון (דהיינו בהיות המבקשת כבת 17 שנים), וסביר יותר כי המשיב לא פתח חשבון בנק לנערה שטרם מלאו לה 16 שנים, כפי המקובל.

בכל הנוגע לטענות ביחס להלוואה המהווה חלק מהחוב נשוא התביעה (סך 6,627 ₪), יש לציין, כי לא צורף לכתב התביעה מסמך המעיד על נטילת ההלוואה, מועדה, סכומה וכיו"ב.

לאור האמור לעיל, אני מורה כי הליכי ההוצאה לפועל יעוכבו, כפוף להפקדת סך 5,000 ₪ בקופת ביהמ"ש.

המזכירות תמציא החלטה זו לצדדים.

ניתנה היום, י' סיוון תשע"ו, 16 יוני 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
16/06/2016 החלטה על בקשה של מבקש 1 עיכוב הליכי הוצל"פ דנה עופר צפייה
26/06/2016 החלטה על בקשה של נתבע 1 התנגדות לביצוע תביעה ודאד יונס גנאים צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 בנק דיסקונט לישראל בעמ עידן גולדנברג
נתבע 1 עדין גדבאן רוסתום גדבאן