טוען...

הוראה לעד בית משפט להגיש חוות דעת

אריאלה גילצר-כץ06/09/2018

06 ספטמבר 2018

לפני:

סגנית הנשיאה, השופטת אריאלה גילצר – כץ

התובע:

דמוזה דן טלולה

-

הנתבע:

המוסד לביטוח לאומי

החלטה

מינוי מומחה רפואי:

ד"ר יעקב פעילן, מתמנה בזאת לשמש מומחה יועץ-רפואי, (להלן: "המומחה"), לשם מתן חוות דעת רפואית בשאלות המפורטות להלן, בהחלטה זו, והמתייחסות לתובע. היועץ הרפואי מתבקש לעיין בכל המסמכים הרפואיים המצורפים וליתן חוות דעתו תוך 30 יום מיום קבלת החלטה זו. אם וככל שמי מן הצדדים היה או עודנו בקשר עם המומחה, לגבי תובענה זו או הפגיעה מושא התובענה, לרבות חוות דעת שקיבל מהמומחה, יגיש הודעה בכתב לבית דין זה וישירות לצד שכנגד , תוך 5 ימים מיום קבלת החלטה זו.

מסמכים רפואיים:

 רצ"ב תיק ובו כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים לעניינו של התובע.

 

העובדות:

א. התובע עובד כסניטר בבית חולים מזה כ-10 שנים.

ב. תפקידו העיקרי של התובע הוא לשנע חולים ממיטתם למחלקות ולמכונים השונים.

ג. בכל משמרת התובע משנע בסך הכל 35 – 40 חולים. התובע דוחף את כיסא הגלגלים או את המיטה או האלונקה עד הגיעו ליעד הרצוי ומשנע כל חולה לאורך מאות מטרים.

ד. בכל משמרת משנע התובע 15 חולים ומסייע בהעברתם מהמיטה לכיסא הגלגלים ומכיסא הגלגלים למיטה. תחילה מעביר התובע את החולה מהמיטה אל הכיסא, התובע עוזר לחולה לרדת ממיטתו ולהתיישב בכיסא הגלגלים תוך שהוא אוחז בבית השחי של החולה ובכתפיים ומושיב אותו בכיסא הגלגלים. התובע דוחף את כיסא הגלגלים כאשר החולה יושב בו.

ה. התובע משנע כ- 30 חולים סיעודיים או חולים המרותקים למיטתם. התובע דוחף לאורך מאות מטרים את החולה עם המיטה כאשר החולה שוכב במיטה. התובע דוחף את המיטה לאורך מאות מטרים (המשקל הממוצע של חולה הוא 100 ק"ג בתוספת משקל המיטה). כל שינוע אורך בין 10 דקות לרבע שעה לכל צד.

ו. התובע מבצע בין 5 ל-6 משמרות בשבוע.

השאלות עליהן ישיב המומחה:

  1. מהו ליקוייו של התובע בגבו ובצוואר?
  2. האם ניתן לקבוע, בסבירות של מעל 50%, קיומו של קשר סיבתי בין עבודת התובע לליקוי ממנו הוא סובל? גם החמרת מצב הליקוי עקב העבודה משמעה קיום קשר סיבתי בין השניים.
  3. ככל שהתשובה לשאלה הקודמת הינה בחיוב, וקיים לדעת המומחה קשר סיבתי בין העבודה לליקוי, הוא מתבקש להשיב לשאלה הבאה בדבר אופן קרות הליקוי, דהיינו: האם בעיקרו של דבר ניתן לומר, כי ליקויו של התובע עקב עבודתו נגרם על דרך של פגיעות זעירות, כך שכל אחת מהן הסבה לו נזק זעיר בלתי הדיר, עד שהצטברות הנזקים הזעירים הללו זה על גבי זה גרמה גם כן לליקויו (כדוגמת טיפות מים המחוררות את האבן עליה הן נוטפות).
  4. ככל שהמומחה ישיב לשאלה הקודמת בחיוב, הוא מתבקש להשיב לשאלה הבאה בדבר השפעת העבודה על הליקוי ביחס לגורמיו האחרים, דהיינו - האם לעבודת התובע השפעה משמעותית על ליקויו של התובע? ("השפעה משמעותית" על פי הפסיקה הינה בשיעור של 20% ומעלה).

המומחה ינמק תשובותיו.

התיק יובא לעיוני ביום 21.10.18.

  

המזכירות תשלח עותק ההחלטה לצדדים ולידי המומחה.

ניתנה היום, כ"ו אלול תשע"ח, (06 ספטמבר 2018), בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
20/03/2018 הוראה לתובע 1 להגיש סיכומי תובע אריאלה גילצר-כץ צפייה
06/09/2018 הוראה לעד בית משפט להגיש חוות דעת אריאלה גילצר-כץ צפייה
15/01/2019 הוראה לתובע 1 להגיש צדדים אריאלה גילצר-כץ צפייה
24/09/2019 הוראה לתובע 1 להגיש צדדים אריאלה גילצר-כץ צפייה
03/11/2019 הוראה לתובע 1 להגיש סיכומי נתבע אריאלה גילצר-כץ צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 דמוזה דן טלולה משה שאול
נתבע 1 המוסד לביטוח לאומי סניף כפר סבא כפיר אמון