טוען...

החלטה שניתנה ע"י מיכל ברנט

מיכל ברנט09/08/2016

לפני כבוד השופטת מיכל ברנט

העותר

ספיאן מסלוחי (אסיר)

נגד

המשיב

שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר - זימונים

<#2#>

נוכחים:

העותר בעצמו

ב"כ המשיב עו"ד יצחקי

פרוטוקול

ב"כ המשיב:

העותר הוחזק בניצן. הועבר לשרון כדי לקלוט אסיר אחר בניצן בשם ארמיליה, האסיר הזה כבר שוחרר. הייתה כוונה לשלבו באגפים רגילים. העותר הגיע לשרון וטען כי יש לו מסוכסכים גם באגף 9 בו רצו לשלבו ולא יכול להשתלב. הדברים נבדקו על ידי גורמי מודיעין ואכן נמצא שיש לו מסוכסך. לכן החליטו לא לשלבו באגפים הללו, זאת גם על פי אמירות העותר. הייתה כוונה להשיב את העותר לבימ"ר ניצן צצו סכסוכים באגף בו הוא הוחזק. יש לי ידיעות מודיעיניות. הסכסוכים בבימ"ר ניצן אחרי שהעותר יצא משם כיום לא מאפשרים חזרתו לשם. זה מצב שמאפיין טעוני הגנה. כיום להחזירו לבימ"ר ניצן לא אפשרי. לשלבו באגפים רגילים בשרון לא אפשרי. באהלי קדר לא אפשרי כי יש לו סכסוכים. גם באשל. מגיש רשימת סכסוכים ומידע מודיעיני.

העותר:

מסכים להגשת המידע.

ב"כ המשיב:

אם הוא טוען שלא מדובר בסכסוכים אני מציע שהדברים ייבדקו.

העותר:

הסכסוכים עליהם מדברים הם של שריף סלמה, מופית טהא וג'המשיד ברומנד. דיברתי איתם והם טוענים שהם לא יודעים על מה מדובר. יש לי כאן , אני שוהה בביס"ר המון שנים. יש לי פה הערכות מאותם אנשים שמדובר אליהם. לא שרבתי איתם או מכות איתם. אני מוכן לחתום על עצמי שאין לי איתם כלום. מ 2002 אין לי ריב. הופעתי בתכנית עובדה שכל מדינת ישראל ראתה. השמות האלה מופיעות בפנים. הייתי אצל הנשיא. ב 22 במאי כתבו שאני אסיר למופת. החזקתי מפעל. שיחות פרטניות. מציג החלטה של הנשיא שאומרת לשקול יציאתי לחופשה אחרי טיפול. כל המדינה יודעת שאני הכנסתי את האנשים האלו לבית סוהר. יש אנשים שהכנסתי לכלא בתקופה שעבדתי מדובב לפני עשר שנים. בבימ"ר ניצן עם אום אנשים הייתי שנים. אני צריך לסבול כשאני צריך את הקידום שלי? אני 4 ימים שביתת רעב. אני 3 חודשים במעברים ובהפרדות. זו פעם ראשונה בחיי שאני בהפרדות. מראה רשימה של הקנטינה. שנה לפני. אני חי על הקנטינה של העבודה. הוריי זוג זקנים. אימי חולת סרטן ואבי בן מאה. מ 2012 עד היום אין לו דוח משמעת אחת. יש טעות חמורה ונוראית. יש לי עוד 4 שנים לועדת שליש. אנשים מכירים את הפרצוף שלי. הייתי בתכנית עובדה. כל העולם מכיר אותי במיוחד בהפרדות. לחצר לא יצאתי מאז שהגעתי לפה. כל מי שיגיד אגף שמור הוא פתוח מטעה את ביהמ"ש. לפני 4 ימים אסיר בשרון נחתך בפנים. אם הייתי עושה טעות הייתי משלים איתה? אני מבקש להתקדם. אני רוצה להשתקם.

ב"כ המשיב:

הסכסוכים נבדקו. זה פוזיטיבית. ככל שהדברים האלה צריכים עוד להיבדק, להתעמק בהם, יכול להיות, אבל הדברים האלה לא באו מתוך אקט יזום של מודיעין בימ"ר ניצן. אנשים פנו לגורמי המודיעין.

העותר:

לפני מספר חודשים היה לי תקלה בבימ"ר ניצן. נעשה לי דוח משמעת. מראה. נתפס בו זיוף. טענתי שיש זיוף וזה לא אמיתי. כרגיל בשב"ס קודם תשפט ואחר כך תדבר. שלחתי תלונה לנציבה. התלונה לא הגיעה. הגיע מנהל של היחידה. קרא לגיגי, קלטה שיש בעיה. הדוח משמעת הזה נקרע. התלוננתי. התלונה הגיעה למשרד לשכת מבקר מוסד לבטחון פנים על זה שהעזתי להתלונן התחילו ההתנכלויות.

<#3#>

החלטה

העותר נדון ל- 43.5 שנות מאסר שמניינן מיום 2.3.93 בגין שוד מזויין, קשירת קשר לפשע ורצח. זהו מאסרו הראשון והוא מסווג לקטגוריה א – טעון הגנה.

ביום 31.5.16 הועבר העותר לבית סוהר השרון מבית מעצר ניצן שם שהה עד אותה עת.

לטענת הצדדים, העברתו נעשתה על מנת לקלוט טעון הגנה אחר אשר בינתיים שוחרר אך לאחר יציאתו מבית המעצר ניצן הועלו סכסוכים אשר עד אז לא בא זכרם.

לטענת העותר, מדובר בשלושה – שריף סלמה, מופיד טהא וג'המשיד ברומנד אשר בשיחה איתם טענו כי אין להם כל סכסוך איתו – דבר אשר נוגד מידע שהוצג בפניי.

מדובר באסיר שהטעם להעברתו היה הצורך להצבת אסיר אחר שלא נמצא לו מקום ומטעם זה בלבד ונקלע לסיטואציה בה הוא מצוי באגף השמור כשלכאורה אין הצדקה להחזיקו באגף השמור.

לאור האמור מתבקש המשיב לבחון היטב את הסכסוך שצץ לאחר עזיבתו של העותר את בית המעצר ניצן, לבחון אפשרות השבתו לבית מעצר ניצן והעברתם של האחרים לבתי סוהר אחרים וליתן תשובתם תוך 20 יום מהיום.

היה ולא יימצא פתרון להשמתו של העותר, תוגש על כך הודעה תוך 20 יום וייקבע מועד נוסף לדיון בעתירה.

<#4#>

ניתנה והודעה היום ה' אב תשע"ו, 09/08/2016 במעמד הנוכחים.

מיכל ברנט , שופטת

הוקלד על ידי דני סתר