טוען...

הוראה לתובע 1 להגיש עיון למתן החלטה

יהודית הופמן14/07/2017

14 יולי 2017

לפני:

כב' השופטת עמיתה יהודית הופמן


המבקש:

נאשף מוהנד

ע"י ב"כ: עו"ד

-

המשיבה:

יאיר שפילמן שירותי רכב (1989) בע"מ

ע"י ב"כ: עו"ד

החלטה

1. המבקש (התובע) הגיש בקשה לגילוי מסמכים ספציפיים. המבקש מבקש כי המשיבה(הנתבעת) תגלה ותמציא העתק מהאישורים הנדרשים לשם הפעלת המוסך שבבעלותה ובחזקתה, אשר ניתנו על ידי העיריה.

כמו כן מבקש לגלות העתק מאישורי רשיון העסק שניתנו למשיבה על ידי משרד הכלכלה והתעשייה לשם הפעלת המוסך.

לבסוף מבקש לגלות רשימת כל העובדים השכירים שעבדו במוסך המשיבה בתקופה הרלוונטית להעסקתו של המבקש.

2. המבקש מפרט בבקשתו, כי בכתב התביעה נטען כי המשיבה העסיקה את המבקש בניגוד לדין וללא חוזה עבודה במשך 10 שנות העסקתו, והתנהגותו של מנהל המוסך כלפי התובע גרמו להפסקת עבודתו. המבקש טוען, כי המסמכים הנ"ל דרושים לו כדי להעיד על אופי המשיבה בהפרת הוראות החוק.

באשר לרשימת העובדים, טוען המבקש , כי רשימה זו דרושה לו לשם קביעת שמות העדים.

3. המשיבה מתנגדת לבקשה וטוענת כי המציאה את כל המסמכים הרלוונטים, וכי המסמכים המבוקשים בבקשה הנוכחית אינם רלוונטים למחלוקות שבין הצדדים.

4. המבחן המנחה את בית הדין בבוא לבחון בקשה לגילוי מסמכים הינה השאלה האם המסמכים רלוונטים למחלוקות בין הצדדים, כפי שעולה מכתבי הטענות. כמו כן בית הדין שוקל האם במתן הצו יהיה משום הכבדה על המשיבה. כמו כן יש לבחון האם הבקשה כוללת בחובה מתו צו אשר יש בו משום פגיעה בפרטיות של צד ג'.

5. לאחר עיון בכתבי הטענות לרבות בכתב התביעה וההגנה ובשאלות השנויות במחלוקת בין הצדדים , הגעתי לכלל מסקנה כי יש לדחות הבקשה. טיעוני המשיבה מקובלים עלי.

6. המחלוקות שבין הצדדים, הינה זכאותו של המבקש לפיצויי פיטורים ולזכויות סוציאליות בגין תקופת עבודתו בת 10 שנים וסיומה. נימוקי המבקש לגילוי רשיון העסק מטעם הגופים השונים, אינם לדעתי רלוונטים למחלקות לקבלת זכויות סוציאליות מוגנות בעיקרן, כפי שפרט בתביעה. גם בחינת אופי המשיבה ומנהלה, אם כן הפרו את הוראות החוק השונות, אין בהן כדי להשפיע על בחינת זכאותו של התובע לזכויות הנ"ל. בחינת התנהגות מנהל המשיבה, כפי שנטענה על ידי התובע בתביעתו, תבחן במסגרת הליך ההוכחות.

דרישת רשימת העובדים במשיבה במשך 10 שנים, גם היא אינה רלוונטית ומכבידה. התובע רשאי לזמן עדים, אשר יוכלו לתמוך בגירסתו ועובדה זו לא מצדיקה המצאת הרשימה שבקש, לרבות גילוי פרטים אישיים של אותם עובדים.

7. די באמור לעיל כדי לדחות הבקשה.

8. התובע ישלם הוצאות ושכ"ט למשיבה בסכום כולל של 2,500 ₪.

9. הצדדים יודיעו עד 21/7/17 כי אין להם בקשות מקדמיות, מספר העדים מטעמם והערכת זמן החקירה הנגדית, והתיק יקבע להוכחות על פי יומן בית הדין.


ניתנה היום, כ' תמוז תשע"ז, (14 יולי 2017), בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
14/07/2017 הוראה לתובע 1 להגיש עיון למתן החלטה יהודית הופמן צפייה
12/09/2017 הוראה לתובע 1 להגיש תצהיר התובע יהודית הופמן צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 נאשף מוהנד ראמי חג יחיא
נתבע 1 יאיר שפילמן שירותי רכב (1989) בע"מ יצחק פלג