טוען...

החלטה שניתנה ע"י ענת חולתא

ענת חולתא22/06/2016

לפני כבוד השופטת ענת חולתא

המבקשת

מדינת ישראל

נגד

המשיב

ZEROM MENGES TEHLAY

נוכחים:

נציג המבקשת עו"ד ערן צמיר

המשיב הובא באמצעות שב"ס וב"כ עו"ד מלי אטיאס ועו"ד איתן פרידמן

<#1#>

פרוטוקול

ב"כ המבקשת, לאחר שהוזהר כחוק:

חוזר על הבקשה ומצהיר שכל האמור בה אמת.

מגיש לעיון בית המשפט את תיק החקירה וכן מגיש דו"ח סודי אשר מסומן מב/1.

ב"כ המבקשת עונה לשאלות ב"כ המשיב

יש צילומים שהוצגו לו.

ב"כ המשיב

אבקש להסביר לביהמ"ש מדוע אנו מבקשים שביהמ"ש יצפה בסרטון למרות שיש דוח צפייה מפורט ולמרות שהדברים הוצגו למשיב בחקירה.

בשיחה שלי גם אתמול וגם היום לגבי הסרטון שהוצג לו, עולה תמונה מאוד ברור ובקשתי ממנו שידגים, עולה תמונה לפיה, אחרי שהוא מותקף הוא מוריד את החגורה שיש לו על המכנסיים ומנסה לגונן על גופו בעזרת החגורה. בחלק מהסרטון הוא גם אומר שהחזיק את החגורה כדי לעזור לחבר שלו, ביד אחת החזיק בחגורה וביד השניה ביד של חברו. בחלק אחר של הסרטון אומר שלוקח את האריתראי ואומר לו תעזוב אותנו ותיתן לנו ללכת. הוא אומר שזה מה שרואים בסרטון וזה שווה לגרסתו. הוא אומר שאחרי הסרטון לא שתק אלא אמר למה עושים לי את זה, הייתי כל כך עצבני ובכיתי. הוא אמר אני פצוע והראש שלי כואב.

אתמול עלתה טענה שהוא ברח מזירת האירוע, מה מסתבר היום? לא רק שלא ברח אלא התעלף אחרי שחטף מכות ואמבולנס פינה אותו.

כשאומרים לביהמ"ש והדברים נסתרים מעיני הסנגוריה, שהוא ברח מהמקום, הדברים צריכים להיות מדויקים.

הערת ביהמ"ש

המשיב מציג חבלות בגב.

בימ"ש צופה בסרטון ומן הסרטון עולות תמונות התואמות את דוח הצפייה ומהן עולה, על פני הדברים, אלימות אקטיבית של המשיב במהלך האירוע שדי בה לצורך הדיון בשלב זה של ההליך על מנת להקים את התשתית הראייתית הנדרשת.

ב"כ המבקשת

לשאלת חברתי, לא כולם עצורים וחלק מן הפעולות זה איתור מעורבים נוספים שזהותם ידועה לגבי חלקם. בנוסף, יש עימותים לעשות, חקירות ולהציג צילומים נוספים.

ב"כ המבקשת מסכם:

חוזר על הבקשה ומבקש להיעתר לה.

ב"כ המשיב מסכמת:

לא ברור לי קצב ההתקדמות בחקירה. אני סומכת ידי על ביהמ"ש שמדובר בהתנהגות אקטיבית לפי דברי ביהמ"ש שבה המשיב נוקט. בסופו של יום נוכל לבחון באם אותה אלימות גובלת באמת במעורבות פלילית.

הגם שביהמ"ש אומר לי שחשודים נוספים שעניינם דומה לעניינו של המשיב הוארך עד ליום ראשון, אני עדיין סבורה שזה זמן ארוך מדי. היום אנחנו ביום רביעי, ישנם חוקרים שיכולים לבצע את הפעולות, עד יום ראשון זה המון זמן, אני לא רואה עניין מדוע עד ליום ראשון ולא עד יום שישי?<#5#>

החלטה

לפניי בקשה להארכת מעצרו של המשיב למשך 6 ימים נוספים.

המדובר בבקשה שניה להארכת מעצר והמשיב נתון במעצר מאז יום 20.6.16 . אתמול האריך ביהמ"ש (כבוד השופט נחמיאס) את מעצרו של המשיב עד היום על מנת שעניינו ידון יחד עם המעורבים הנוספים.

למשיב מיוחסות עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, פציעה כשעברין מזוין ותגרה במקום ציבורי.

לאחר שנטען בפניי בדיון כי על פי גרסת המשיב דוח הצפייה המצוי בתיק איננו משקף את ההתרחשות ולפיה לשיטתו מעורבותו של המשיב הסתכמה בהתגוננות וברצון לעזוב את המקום, צפיתי בסרטון שהוצג למשיב בחקירתו ואינני סבורה כי הנראה בו מתיישב עם גרסת המשיב. אין פירוש הדבר שמצב הדברים באירוע ברור לחלוטין או שניתן לקבוע על סמך סרטון זה באופן ברור את חלקם של המעורבים השונים באירוע. יש עוד פעולות חקירה לביצוע המפורטות בדוח הסודי ולאחריהן תצטרך היחידה החוקרת, וכפי הנראה גם יחידת התביעות, לבחון עמדתה, לשקלל את כל הראיות ולבסס עמדה בנוגע לחלקם היחסי של כלל המעורבים באירוע. בהתאמה תוכל גם הסנגוריה לעיין במכלול החומר ולגבש עמדתה וטענותיה.

בשלב הדיוני בו אנו עומדים קיים חשד ביר למעורבות אקטיבית של המשיב באירוע אלימות המוני שבמהלכו נחבלו מעורבים. אחד מהם נדקר באופן חמור וגם המשיב נחבל.

עילות המעצר של מסוכנות ושל חשש לשיבוש ההליכים רלוונטיות בעניינו של משיב זה כשם שהן רלוונטיות בעניינם של משיבים 1 ו-3 במסגרת מ"י 37729-06-16 ואין מקום בשלב זה של החקירה להבחן ביניהם.

טוענת ב"כ המשיב כי פעולות החקירה אינן מצדיקות הארכת מעצר עד ליום ראשון. בחנתי את הפעולות שבדוח הסודי, מדובר ב-9 פעולות כאשר על פי הצהרת המבקשת בכוונתה להביא את התיק לעיון תביעות עוד במהלך תקופת המעצר ולכן איני סבורה כי קיימת יעילות או תועלת בקיצור תקופת המעצר ליום שישי.

לאור כל זאת, אני מאריכה את המעצר עד ליום 26.6.16 בשעה 13:30.

היה ויתעורר צורך בקיום דיון נוסף, הדיון יתקיים בשעה 12:00 (בתיאום עם עוה"ד).

הכנסת ציוד אישי לפי הנהלים.

לבקשת ב"כ המשיב ציוד יוכנס על ידי fithawi itahot.

<#6#>

ניתנה והודעה היום ט"ז סיוון תשע"ו, 22/06/2016 במעמד הנוכחים.

ענת חולתא , שופטת

הוקלד על ידי דניאל זזון

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
22/06/2016 צו מעצר ענת חולתא לא זמין
22/06/2016 החלטה שניתנה ע"י ענת חולתא ענת חולתא צפייה
22/06/2016 החלטה שניתנה ע"י חיים נחמיאס חיים נחמיאס לא זמין
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל לא מזוהה לא מזוהה
חשוד 2 ZEROM MENGES TEHLAY מלי אטיאס
חשוד 3 נור אלדין
חשוד 4 חנוק גברטזאן