טוען...

פסק דין שניתנה ע"י נעמה פרס

נעמה פרס02/05/2017

לפני

כבוד הרשמת הבכירה נעמה פרס

התובעים

1.איילון חברה לביטוח בע"מ

2.נועז בר ניר

נגד

הנתבעים:

1.שמואל מסילתי

2.קש חתמים בינלאומיים בע"מ

פסק דין

מונחת בפני תביעה שעניינה תאונת דרכים, אשר אירעה ביום 19.7.15 בצומת הגבעה הצרפתית בירושלים בין רכב התובעים לבין משאית הנתבעים (להלן: "התאונה"). אין חולק כי אירעה התאונה, אך יש חולק באשר לנסיבות התרחשותה. בתום הדיון בתביעה, לאחר שמיעת טענות הצדדים והעדויות, הסמיכו באי כוח בעלי הדין את בית המשפט לפסוק את הדין על פי סעיף 79א(א) לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד-1984. לאחר ששמעתי את העדויות ובחנתי את הראיות, ובשים לב לנסיבות קרות התאונה ומוקדי הנזק ברכבים, הגעתי לכלל מסקנה, כי יש לקבל את גרסת נהגת רכב התובעים אשר לאופן התרחשות התאונה ולהעדיף אותה על פני גרסת מר עלי דרויש, נהג משאית הנתבעים. פועל יוצא מן האמור, הוא כי האחריות הבלעדית לגרם התאונה רובצת לפתחו של מר עלי דרויש, אשר תוך כדי השתלבות המשאית לנתיב השמאלי לא הבחין ברכב התובעים, פגע בו בצד הימני ובכך גרם לו נזקים.

לפיכך, אני מקבלת את התביעה במלואה, ומחייבת את הנתבעים, באמצעות הנתבעת 2, לשלם לתובעים סך של 7,989 ₪, בתוספת הפרשי הצמדה כחוק מיום 29.6.16 ועד ליום התשלום המלא בפועל. כמו כן, יישאו הנתבעים, באמצעות הנתבעת 2, באגרת בית משפט בסך 375 ש"ח, שכר עדת התובעים כפי שנפסק במהלך הדיון ושכ"ט עו"ד בסך של 1,500 ₪. הנתבעת 2 תישא בשכר העד מטעמה. הסכום הכולל ישולם בתוך 30 ימים.

נוכח סיום ההליך לפי סעיף 79א(א) לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד-1984, אני פוטרת את התובעים מתשלום המחצית השנייה של אגרת בית משפט.

ניתן היום, ו' אייר תשע"ז, 02 מאי 2017, בהעדר הצדדים.