טוען...

פסק דין שניתנה ע"י אורנה סנדלר-איתן

אורנה סנדלר-איתן18/01/2017

מספר בקשה:1

בפני

כבוד השופטת אורנה סנדלר-איתן

מבקשים

1.דניאל שטרית

2.איריס סניאור

נגד

משיבה

מ.צ.ב מרכז ציוד לבניין בע"מ

בשם המבקשים: עו"ד אורלי צבר;

בשם המשיבה: עו"ד יעקב לשצ'ינסקי.

פסק דין

1. לפניי בקשה לסילוק על הסף מטעמים של היעדר יריבות והיעדר עילה כנגד הנתבעת – היא "נציגות הבית המשותף ברח' רוגוזין 70 אשדוד", כאשר "העומדים בראשה" הם המבקשים.

עיון בכתב התביעה מלמד כי עילת התביעה הינה, כנטען על ידי התובעת, החזקה ושימוש שלא כדין ברכוש התובעת – פיגומים שהותקנו בבית המשותף האמור לצורך ביצוע שיפוץ.

לטענת התובעת, הנתבעת מייצגת את בעלי הדירות בבניין, אשר התקשרו עם חברת א.א.מ.נ. חברה לפיתוח הנדסה ואדריכלות בע"מ לצורך שיפוץ הבניין. עקב סכסוך, הוצאה חברת א.א.מ.נ. הנ"ל מאתר השיפוץ, והתובעת טוענת כי הפיגומים בהם נעשה שימוש לצורך השיפוץ לא הושבו לה.

לטענת התובעת, הנציגות היא הגוף המאגד את היזמים של השיפוץ – שהם הדיירים והבעלים של הדירות בבית המשותף עליו הורכבו הפיגומים האמורים, וכי כל בעלי הדירות ערכו באמצעותה את ההסכמים מול הקבלנים בקשר לשיפוץ.

2. עם זאת, בסעיף 13 לכתב התביעה טוענת התובעת כי הדיירים מנעו את השבת הציוד לתובעת.

בנוסף, מציינת התובעת בכתב התביעה כי חלק מהתכתובות באשר להשבת הציוד נוהלו על ידה ישירות מול דיירי הבניין ולא רק מול הנתבעת.

3. הלכה למעשה, עילת התביעה בתובענה דנן נסבה סביב ההחזקה והשימוש של הדיירים בציוד המדובר, ולא בהסכמים השונים שנחתמו בקשר עם ביצוע עבודות השיפוץ בבניין, בין אם אלה נחתמו באופן ישיר על ידי הדיירים ובין אם על ידי הנתבעת.

לאור זאת, עילת התביעה הנטענת היא כלפי דיירי הבניין עצמם, שהם אלה אשר לטענת התובעת עשו שימוש בציוד.

הגם שנכתב בכתב התביעה כי "הנתבעת עשתה שימוש בציוד" הרי שמהקשר הדברים כפי שהובאו לעיל, ברי כי אין הכוונה לכך שהנציגות עצמה עשתה שימוש בציוד זה (ולא נטען כי העומדים בראשה הם עצמם שמנעו השבת הציוד ועשו בו שימוש) ,אלא הטענה היא שהנציגות מייצגת את הדיירים אשר עשו את השימוש הנטען.

4. אכן, הנציגות היא גוף משפטי הכשיר לתבוע ולהיתבע בעניינים הנוגעים לבית המשותף, אולם המקרה שלפנינו אינו עוסק בעניינים הקשורים לבית המשותף ככזה, והתביעה מכוונת, במהותה, כלפי התנהלותם של דיירי הבניין עצמם.

לעניין זה אציין, למעלה מן הצורך, שלא ברור מכתב התביעה מי הם בדיוק הדיירים שמנעו את השבת הציוד, והאם כלל הדיירים נהנו באופן שווה, לכאורה, מהשימוש בציוד, כך שלא ברורה עילת התביעה כנגד כל דייר ודייר. גם מטעם זה, אין מקום לתבוע את נציגות הבניין כמייצגת את כלל דיירי הבניין.

5. סוף דבר

כתב התביעה אינו מגלה יריבות בין הנתבעת- נציגות הבית המשותף ברח' רוגוזין 70 באשדוד, לבין התובעת, ולפיכך אני מורה על מחיקת התביעה.

הדיון הקבוע ליום 21.3.17 – מבוטל.

בשים לב לכך שהוגש כתב הגנה בתיק, תישא התובעת בהוצאות בסך 2,000 ₪ בצירוף מע"מ לטובת הנתבעת.

ניתן היום, כ' טבת תשע"ז, 18 ינואר 2017, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
21/11/2016 החלטה שניתנה ע"י אורנה סנדלר-איתן אורנה סנדלר-איתן צפייה
18/01/2017 פסק דין שניתנה ע"י אורנה סנדלר-איתן אורנה סנדלר-איתן צפייה