טוען...

החלטה שניתנה ע"י עמית פרייז

עמית פרייז22/02/2017

לפני כבוד השופט עמית פרייז

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

אוהד חדד ת.ז. 039319793

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה עו"ד אלמוג בן חמו

הנאשם וב"כ עו"ד רן עמר מטעם הסניגוריה הציבורית

פרוטוקול

עו"ד רן עמר:

אבקש למנות אותי כסניגור לנאשם מטעם הסניגוריה הציבורית בתיק 11420-07-16.

<#3#>

החלטה

כמבוקש.

<#4#>

ניתנה והודעה היום כ"ו שבט תשע"ז, 22/02/2017 במעמד הנוכחים.

עמית פרייז , שופט

ב"כ המאשימה:

הגענו להסדר טיעון, לפיו כתב האישום יתוקן רק בת.פ. 11420-07-16 (מוגש כתב אישום מתוקן), הנאשם יודה במיוחס לו בכתב האישום המתוקן וכן בכתבי האישום המקוריים בתיקים האחרים שבכותרת, ויורשע.

לעניין העונש, הוסכם כי יוטלו על הנאשם מאסר על תנאי, קנס בסך 1500 ₪, פסילת רישיון על תנאי. עוד הסכימו הצדדים שיוטל פסילת רישיון בפועל, הצדדים יטענו לענין זה למשך התקופה. כאן המקום לציין שהנאשם בוחר שלא לצרף ת.פ. נוסף שמספרו 29716-07-16.

 

ב"כ הנאשם:

מאשר את דברי ב"כ המאשימה. הקראתי לנאשם את כתב האישום המתוקן בתיק 11420-07-16 ואת כתבי האישום הנוספים שבכותרת, הסברתי לו את תוכנם והנאשם מודה במיוחס לו. הנאשם יודע שבית המשפט אינו כבול להסדרי טיעון.

 

הנאשם:

אני מאשר את הדברים ומודה במיוחס לי.

<#5#>

הכרעת דין

נוכח הודאתו, הריני מרשיע את הנאשם במיוחס לו בכתב האישום המתוקן בת.פ. 11420-07-16 וכן במיוחס לו בכתבי האישום בכל התיקים האחרים שבכותרת.

<#6#>

ניתנה והודעה היום כ"ו שבט תשע"ז, 22/02/2017 במעמד הנוכחים.

עמית פרייז , שופט

ב"כ המאשימה לעונש:

הנאשם הודה והורשע ב-4 כתבי אישום ,הצדדים הציגו הסדר טיעון בפני ביהמ"ש .מדובר בנאשם שלחובתו הרשעה אחת קודמת משנת 2008, מוגש גיליון הרשעות קודמות – מתקבל ומסומן תע/1.

 כל רכיבי הענישה מוסכמים, לפי הפסיקה הנוהגת לקחנו בחשבון את גליאי התיקים המחלוקת היחידה בין הצדדים נוגעת לענין הפסילה בפועל . עמדת המאשימה לפסילה בפועל לתקופה של שנתיים הסניגור פתוח בטיעוניו.

מפנה לכתב אישום 26154-01-16 שם הורשע הנאשם בעבירה של נהיגה תחת סמים לכן רק מהרשעתו בתיק זה ראוי כי ביהמ"ש יגזור על הנאשם פסילת רישיון נהיה בפועל לתקופה ארוכה, מפנה לסעיף 37 א' לפקודה, סעיף זה נותן לביהמ"ש אפשרות לפסול את הרישיון ל-5 שנים. גם אם הנאשם לא הורשע בעבירה רק הודה בעבירה של נהיגה.

לאור המסוכנות כפי שעולה מתיק זה ומצבור יתר התיקים המאשימה סבורה כי נכון להגביל את הנאשם מלנהוג לתקופה ממושכת . נבקש צו להשמדת המוצגים.

ב"כ הנאשם לעונש:

הנאשם הודה והורשע ב-4 תיקים בגין עבירות החזקת סם בכמויות קטנות ביותר לצריכה עצמית. העבירות נעברו לפני שנה וחצי, שנתיים, ואף יותר.

הנאשם אמנם נהג ברכב תחת השפעת סם, עם זאת הראיות בתיק מלמדות על כך שמדובר על כמויות מזעריות של סם, מה שמסביר לאחר מכן את העובדה שהוא לא התנהג כאדם שיכור, הוא הגיב באופן ענייני, הגיב באופן הגיוני לחוקרים, השיב לענין. לא מדובר במי שנוהג כאשר אין לו שליטה ברכב עקב השימוש בסם, שאז קיימת נסיבה מחמירה שמצדיקה את העתירה המחמירה של התביעה, אנו סבורים שהפסילה צריכה להיות למשך תקופה שלא תעלה על 9 חודשים. מדובר בנאשם בן 33, גרוש, אב לילד בן 7, כעת הוא עובד בפיצוציה באזור התעשיה ,הדבר כמובן מצריך נסיעה ולכן הוא עותר לכך שהפסילה תהיה לתקופה קצרה ככל הניתן. כמו כן עוזר מאוד לאביו שהינו מבוגר, גם לשם כך רישיון נהיגה יכול לסייע.

העבר הפלילי של הנאשם הוא ישן, הרשעה אחרונה משנת 2008 בגין עבירות שנעברו לפני 10 ימים ויום לפיכך עברו הפלילי התיישן. הנאשם הודה כאמור ב-4 תיקים ובכך חסך זמן שיפוטי יקר לקח אחריות, ולא בחר לנהל הוכחות סביב שאלות שקשורות להלכת בן חיים וכדומה, לכן אנו סבורים שההסדר סביר.

נבקש שהקנס ישולם ב-5 תשלומים.

ב"כ המאשימה:

בתיק תפוסים כספים, ככל שעדין קיימים שם הנאשם יוכל לקחת אותם תוך  30 יום מהיום, וכן מכשיר טלפון. ככל שלא יאסוף אותם, יחולטו או יושמדו.

הנאשם לעונש:

אין לי מה לומר.

<#7#>

גזר דין

הנאשם הורשע על פי הודאתו, במסגרת הסדר טיעון, בביצוע 4 עבירות של החזקת סם מסוכן לצריכה עצמית כאשר באחד המקרים אף הורשעה נאשם בעבירה של נהיגת רכב תחת השפעת סמים.

כל העבירות בוצעו בתקופה שבין סוף שנת 2014 למחצית הראשונה של שנת 2015. בכל המקרים מדובר בכמויות קטנות יחסית של סמים סינטטים שונים. באשר למקרה האחרון אשר בו כאמור נהג הנאשם גם תחת השפעת סמים, הרי שעדין הדברים לא הגיעו לכדי נהיגה בשכרות ולו מחמת העובדה שעבירה מסוג זה לא יוחסה לנאשם.

על אף כל האמור, אין כל מקום להקל ראש בנהיגתו של הנאשם בהיותו נתון להשפעת סמים, מה שנאמר עד עתה היה בכדי להצביע על כך שניתן להעלות נסיבות חמורות יותר של נהיגה ברכב בעקבות השפעת סם, כך שנפגעת בצורה משמעותית ביותר היכולת לנהוג בזהירות המתבקשת. לצד זאת גם כאשר מדובר בנהיגה תחת השפעה שאיננה מביאה לכדי שכרות, עדין ישנה פגיעה אפשרית במיומניות הנדרשות לצורך נהיגת הרכב בזהירות המתבקשת לרבות תגובה במהירות הנדרשת למצבים שונים אגב הנהיגה.

במצב דברים זה, פסיקת ביהמ"ש המחוזי מרכז קובעת דרך כלל פסילה בפועל של רישיון הנהיגה לתקופה משמעותית וזאת בשים לב בין היתר גם לעיקרון החשוב של הרתעת הרבים ולכן לענין זה אין להידרש רק לשאלה של הסיכון הנובע מהנאשם הספציפי בביצוע נהיגה, הן בזמן האירוע והן לעתיד לבוא. בסופו של יום יש לשגר מסר מרתיע למי שבוחרים לנהוג לאחר שצרכו סמים או אלכוהול ולפי מסר זה יפגעו משמעותית ברישיון הנהיגה שלהם ככל שיבצעו נהיגה תחת השפעה כאמור.

יחד עם זאת, ביהמ"ש המחוזי מרכז הכיר באפשרות שלא למצות את הדין בהיבט הפסילה בפועל במקרים חריגים ולענין זה קטגוריית המקרים של עבירות ישנות יחסית בשילוב עם צורך ברישיון נהיגה כפי שבמקרה שלפני. עם זאת, גם בהקלה כאמור הרי שעדין מדובר בפסילת רישיון הנהיגה לתקופה לא קצרה, אך כזו שלא תכביד יתר על המידה על הנאשם בנסיונותיו לחדש את רישיון הנהיגה.

בהתאם לעקרונות פסיקה זו אטיל על הנאשם את העונש החריג שצוין בהיבט הפסילה בפועל ביחס ליתר הרכיבים הרי שהסדר הטיעון עומד במתחם הסבירות גם אם לנוכח ריבוי המקרים ניתן היה להעלות על הדעת קנס משמעותי יותר ומכל מקום בשים לב לריבוי המקרים אטיל על הנאשם מאסר מותנה משמעותי כמו גם פסילה על תנאי משמעותית.

סוף דבר אני גוזר על הנאשם את העונשים הבאים:

  1. מאסר על תנאי של 9 חודשים למשך 3 שנים מהיום, והתנאי הוא שלא יעבור עבירה על פקודת הסמים המסוכנים.
  2. קנס בסך 1500 ₪, או 15 ימי מאסר תמורתו אם הקנס לא ישולם. הקנס ישולם ב-5 תשלומים חודשיים, שווים ורצופים, החל מיום 15.3.17 ובכל 15 לכל חודש עוקב. לא ישולם תשלום אחד במועדו – תעמוד כל היתרה לפרעון מיידי.
  3. פסילה בפועל מלהחזיק ו/או מלקבל רישיון נהיגה לתקופה של 11 חודשים החל מיום 2.4.17. לשם כך על הנאשם להפקיד עד אותו מועד את רישיון הנהיגה שלו במזכירות ביהמ"ש.
  4. פסילה על תנאי מלהחזיק ו/או לקבל רישיון נהיגה לתקופה של 18 חודשים באם בתוך 3 שנים מהיום יעבור עבירה על פקודת הסמים המסוכנים או עבירה של נהיגה תחת השפעת סמים או אלכוהול.

הסמים שנתפסו כמוצגים יושמדו.

באשר לטלפון הנייד והכספים שנתפסו בידי הנאשם, הרי שהם יושבו לו או לנציג מטעמו באמצעות פניה למשטרת נתניה תוך 30 יום מהיום. ככל שהנאשם לא יפנה בתקופה האמורה הרי שהכספים והטלפון הסלולארי יחולטו או יושמדו כפי החלטת קצין משטרה.

זכות ערעור לבית-המשפט המחוזי בלוד בתוך 45 יום.

הפרוטוקול יתוייק בכל התיקים שבכותרת.

<#8#>

ניתנה והודעה היום כ"ו שבט תשע"ז, 22/02/2017 במעמד הנוכחים.

עמית פרייז , שופט

הוקלד על ידי סופיה עטיה

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
09/01/2017 הוראה לבא כוח מאשימה להגיש כתב אישום מתוקן עמית פרייז צפייה
22/02/2017 החלטה שניתנה ע"י עמית פרייז עמית פרייז צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל מאיה בוצר
נאשם 1 אוהד חדד