טוען...

פסק דין שניתנה ע"י נעמה פרס

נעמה פרס25/04/2017

לפני

כבוד הרשמת הבכירה נעמה פרס

התובעת

כלל חברה לביטוח בע"מ

נגד

הנתבעים

1.נחום זימבור

2.איי.די.איי. חברה לביטוח בע"מ

פסק דין

מונחת בפני תביעה שעניינה תאונת דרכים, אשר אירעה ביום 20.10.15 בין רכב התובעת ובין רכב הנתבעים (להלן: "התאונה"). אין חולק כי אירעה התאונה וכי הנתבע 1 פגע ברכב התובעת מאחור. המחלוקת בין הצדדים נסבה על מיקום הפגיעה ברכב התובעת (הנתבע 1 מכחיש בתוקף כי פגע בצד ימין אחורי ברכב התובעת) ושיעורה. בתום הדיון בתביעה, לאחר שמיעת טענות הצדדים והעדויות, הסמיכו באי כוח בעלי הדין את בית המשפט לפסוק את הדין על פי סעיף 79א(א) לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד-1984. לאחר ששמעתי את העדויות ובחנתי את הראיות, ובשים לב לנסיבות קרות התאונה, הגעתי לכלל מסקנה, כי דין התביעה להתקבל במלואה. ראיתי לקבל את גרסת נהגת רכב התובעת לאופן התרחשות התאונה ולהעדיף אותה על פני גרסת נהג רכב הנתבעים. עדותה של נהגת רכב התובעת נמצאה בעיני מהימנה וראיתי להשתית על יסודה ממצאי עובדה אשר לתרחיש התאונה הנכון בנסיבות העניין. הנתבע 1 לא הביא ראיה חיצונית כלשהי התומכת בגרסתו, לפיה הפגיעה בצד ימין אחורי ברכב התובעת, לא נגרמה בתאונה, ובכלל זה תמונות של הרכבים המעורבים ממועד התאונה. בחוות דעת שמאי התובעת אין כל התייחסות לנזק בפגוש האחורי שמאלי ברכב התובעת.

אשר על כן, אני מחייבת את הנתבעים, באמצעות הנתבעת 2, לשלם לתובעת, סך של 2,386 ₪ בתוספת הפרשי הצמדה כחוק מיום 6.7.16 ועד ליום התשלום המלא בפועל. כמו כן יישאו הנתבעים, באמצעות הנתבעת 2, באגרת משפט בסך 375 ש"ח, שכר עדת התובעת כפי שנפסק במהלך הדיון ושכ"ט עו"ד בסכום של 1,500 ש"ח. הסכום הכולל ישולם בתוך 30 ימים ממועד קבלת פסה"ד. הנתבעת 2 תישא בשכר העד מטעמה, כפי שנפסק בדיון.

נוכח סיום ההליך לפי סעיף 79א(א) לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד-1984, אני מורה לגזברות להשיב לתובעת את המחצית השנייה של אגרת בית משפט, באמצעות ב"כ.

ניתן היום, כ"ט ניסן תשע"ז, 25 אפריל 2017, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
25/04/2017 פסק דין שניתנה ע"י נעמה פרס נעמה פרס צפייה