טוען...

החלטה שניתנה ע"י דניאל בן טולילה

דניאל בן טולילה15/11/2016

לפני כבוד השופט דניאל בן טולילה

המאשימה

מדינת ישראל

ע"י ב"כ עו"ד גנית אטיאס

נגד

הנאשם

גיאסז'ן דושמוב (עציר) ת.ז. 317619716

ע"י ב"כ עו"ד דמיטרי ורניצקי

<#1#>

פרוטוקול

טיעוני באת-כוח המאשימה לעונש:

אני מגישה גיליון הרשעות קודמות ומאסר מותנה מת.פ. 53409-03-15 [הוגשו וסומנו במ/1 ו-במ/2].

הנאשם הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בעובדות כתב אישום מתוקן המייחסות לו עבירות של תקיפה הגורמת חבלה של ממש והיזק לרכוש במזיד.

בתאריך 13.7.2016 משהעירה המתלוננת לנאשם על הרגלי צריכת הסמים שלו, גרם הנאשם לנזק בזדון למחשב הנייד השייך למתלוננת בכך ששבר אותו. במעמד זה תקף הנאשם את המתלוננת בכך שדחף אותה ונשך אותה בזרוע שמאל וגרם לה לחבלה של ממש בדמות של אדמומיות. הערכים המוגנים בהם פגע הנאשם הם שמירה על ביטחונו האישי של אדם, שלמות גופו וכן פגיעה בשלמות התא המשפחתי. מבחינת מידת הפגיעה של הנאשם בערכים המוגנים, המאשימה תטען כי אין המדובר בפגיעה קלה, ראשית יש ליתן את הדעת לכך שמושא האלימות של הנאשם היא אמו. אדם המפנה אלימות כנגד אמו יש בדבר כדי להצביע על אדם נטול רסנים, חסר מעצורים. הנאשם התנהג באימפולסיביות נוכח כך שהוערה לו הערה שלא מצאה חן בעיניו ושובר את המחשב הנייד של המתלוננת, דוחף אותה ונושך אותה. הגם שבסופו של יום לא נגרמה חבלה קשה למתלוננת, עדיין מדובר במעשים אשר השאירו סימן על גופה ובוודאי גם על נפשה. לאור כל האמור תטען המאשימה לעונש הנע בין 6 חודשי מאסר ועד 18 חודשי מאסר. לחובתו של הנאשם עבר פלילי המראה שתי הרשעות ב- 6 תיקים, אשר כולם בעבירות אלימות. הנאשם אף ריצה עונש מאסר מאחורי סורג ובריח ומבצע את העבירות בתיק דנן, בשעה שעומד לחובתו תנאי בן 6 חודשים. עיון קל בעברו הפלילי של הנאשם, מעלה שכל הרשעותיו הינן בעבירות אלימות בתוך המשפחה. המאשימה תטען כי בעניינינו אין המדובר בנאשם אשר הוגש תסקיר שירות מבחן הפורס נסיבות חיים קיצוניות או שיקולי שיקום המצדיקים סטייה מהמתחם ובהיעדר שכאלה ולאור אופי המעשים, המאשימה תעתור לעונש מאסר ברף הבינוני של המתחם, הפעלת המאסר המותנה במצטבר לכל עונש שייגזר בתיק זה, התחייבות וקנס.

טיעוני בא -כוח הנאשם לעונש:

מדובר בנאשם אשר כיום הוא בן 25. הנאשם הודה בעובדות כתב האישום המתוקן וכך חסך זמן שיפוטי יקר. הנאשם לקח אחריות על מעשיו ומלבד החיסכון בזמן, הנאשם גם חסך עגמת נפש מהמתלוננת שנוכחת באולם, אילו הייתה צריכה לבוא ולהעיד בתיק. כתב האישום תוקן באופן משמעותי ואני סבור שאחד התיקונים המשמעותיים הוא מחיקה של סעיף 5 בעובדות כתב האישום.

אני ער לכך שלחובת הנאשם עבר פלילי, אני לא חושב שמדובר בעבר מכביד והרשעותיו כולן מהשנה וחצי האחרונות. מדובר בנאשם שמנהל קשר זוגי עם בת זוגו הנמצאת בחודשי הריון מתקדמים ובעוד כחודשיים הנאשם אמור להפוך לאב. המתלוננת נמצאת באולם בית המשפט והנאשם מבקש בסיום הדיון לומר מספר מילים למתלוננת. אבקש לא למצות את הדין עם הנאשם, אני סבור שבנסיבות העניין מתחם העונש ההולם צריך לנוע בין מאסר על תנאי לעבודות שירות ולאור העובדה שלחובת הנאשם מאסר על תנאי, אבקש להסתפק בהפעלת עונש המאסר המותנה בחופף לעונש המאסר שייגזר על הנאשם. אבקש גם שהמאסר על תנאי יהיה מתון ומידתי.

הנאשם נמצא במעצר מיום 14.7.2016.

הנאשם:

אני מצטער על מה שעשיתי, אני הבנתי עד כמה זה חמור. ביקשתי מאמא שלי גם סליחה ואני שוב מבקש ממנה סליחה על ההתנהגות שלי. אני רוצה להתחיל חיים חדשים כי אני עוד מעט הולך להיות אבא. אני מתכוון לצאת ולהתחיל לעבוד ולעבור לגור עם החברה שלי. אני רוצה לעבוד כטכנאי מחשבים, יש לי השכלה בתחום המחשבים. אבא שלי עובד וגר בנפרד.

<#2#>

החלטה

נדחה למתן גזר דין ליום 6.12.2016 בשעה 15:00.

הנאשם יובא באמצעות שב"ס.

<#3#>

ניתנה והודעה היום י"ב חשוון תשע"ז, 13/11/2016 במעמד הנוכחים.

דניאל בן טולילה , שופט

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
15/11/2016 החלטה שניתנה ע"י דניאל בן טולילה דניאל בן טולילה צפייה