טוען...

פסק דין שניתנה ע"י רמי חיימוביץ

רמי חיימוביץ22/11/2017

לפני כבוד השופט רמי חיימוביץ, סגן נשיא

תובע

אבי מיכאלי

נגד

נתבע

סופר-פארם (ישראל) בע"מ

ב"כ התובע: עו"ד רן ליבר

ב"כ הנתבעת: עו"ד ערן זך; עו"ד גילי קורן

פסק דין

בקשה מוסכמת לפי סעיף 16 לחוק תובענות ייצוגיות, תשס"ו-2006 לאשר הסתלקות מתוגמלת של התובע מן הבקשה לאישור התביעה כייצוגית.

עניינן של התביעה והבקשה בסימון מספר המגבונים הלחים על-גבי מארזים של מותג life של המשיבה.

לאחר דין ודברים הודיעה המשיבה כי מבלי להודות בחבות, ואף שאינה סבורה שנפל פגם כלשהו בהתנהלותה, נוכח הערות בית-המשפט במהלך דיון שהתקיים ב-27/9/17 ובהחלטה מ-20/11/17, היא תקפיד מעתה כי רישום מספר המגבונים על-גבי מארזים של מותג life יהיה בצבע שונה מצבע המארז עצמו וכי במקרים בהם מספר המגבונים בכל יחידה יהיה נמוך מ-72 מגבונים תציין את מספר המגבונים ביחידה לצד ציון מספר היחידות במארז.

המשיבה מדגישה כי התחייבותה חלה על מארזים חדשים של מותג life ולא על מארזים קיימים שכבר יוצרו או מארזים של חברות אחרות הנמכרים בסניפי הרשת.

נוכח התחייבות זו, שתשרת את הציבור, הסכים המבקש להסתלק מתביעתו האישית ומן הבקשה לאישור התביעה כייצוגית. הצדדים הוסיפו והסכימו כי המשיבה תשלם למבקש על טרחתו גמול בסך 2,500 ₪ ותישא בשכ"ט בא-כוחו בסך 7,500 ₪ ומע"מ.

בחנתי את הסכמות הצדדים, ובנסיבות העניין, נוכח הסיכונים והסיכויים בתביעה (שחלקם עלו במהלך הדיון שהתקיים), בהתחשב בחילוקי הדעות המשמעותיים בנוגע לקיומה של עילת תביעה והטעיה, ומנגד בכך שבעקבות התביעה הופקה תועלת ציבורית שכן מעטה מספר המגבונים יודגש לציבור הקונים בצורה טובה יותר, מצאתי לקבל את בקשת ההסתלקות ולאמץ את הסכמות הצדדים לרבות לעניין גמול ושכר טרחה.

התביעה האישית נדחית. הבקשה לאישור התביעה כייצוגית נמחקת. אין נסיבות מיוחדות המצדיקות ניסיון לאתר מבקש חלופי, ואין צורך בפרסום דבר ההסתלקות בעיתונות.

5129371

54678313המזכירות תעדכן את פסק הדין בפנקס התובענות הייצוגיות.

ניתן היום, ד' כסלו תשע"ח, 22 נובמבר 2017, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
17/07/2017 החלטה שניתנה ע"י רמי חיימוביץ רמי חיימוביץ צפייה
22/11/2017 פסק דין שניתנה ע"י רמי חיימוביץ רמי חיימוביץ צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 אבי מיכאלי איילת רייך
נתבע 1 סופר-פארם (ישראל) בע"מ ערן זך