טוען...

החלטה שניתנה ע"י יואב פרידמן

יואב פרידמן04/11/2016

בפני

כבוד השופט יואב פרידמן

תובעים

1. שלמה גלעדי

2. עליזה גלעדי

נגד

נתבעים

משרד הפנים חיפה

החלטה

1. המבקשים הנם רוכשים של זכויות חכירה באדמת מינהל, בהסכם מכר ישן משנת 1965.

2. הם מבקשים לרשום זכויותיהם בלשכת רישום המקרקעין , אותן לא רשמו עד היום.

3. אלא שבהסכם המכר, בקשם המקרקעין וברשות מקרקעי ישראל – לא נרשמו מספרי הזהות של שני המוכרים.

4. מן הבקשה עולה כי בינתיים אותרה תעודת הזהות של המוכר ז"ל, אולם לא של המוכרת.

5. מאמצים שנעשו ופורטו בבקשה לא נשאו פרי.

6. התבקש אפוא לתן צו המורה למשיב להמציא לידי המבקשים את תמצית מרשם האוכלוסין הרחבה או כל מסמך אחר שימצא ביהמ"ש לנכון.

7. הבקשה (שיש לומר שהנה בקשה חוזרת, לאחר דחיית בקשה קודמת) היתה כללית, ובהחלטה מיום 23.8.16 חייבתי המבקשים לפרט לאלו פרטים מן התמצית הרחבה הם זקוקים על מנת להשלים הרישום; כאשר מן הבקשה עצמה עולה שמה שחסר הוא לאשורה מס' ת.ז. של המוכרת מרגוט שטיינר.

8. בתגובה הוגשה רשימה ארוכה של פרטים מבוקשים לגבי המוכר המנוח, המוכרת, וב"כ המוכרים ז"ל.

9. לא צוין באותה רשימה מהי המטרה לשמה מתבקשים כל הפרטים הנ"ל, ואיזה צורך יש בכולם לשם רישום הזכויות. בהיעדר נתון זה, יש לקבל כי הפרטים מתבקשים על מנת לסייע לב"כ המבקשים להתחקות אחר תעודת הזהות החסרה של המוכרת של המוכרת.

10. בתגובת המשיב צוינו הנתונים הבאים:

א. סע' 29(ג) לחוק מירשם האוכלוסין הקובע כי אדם שיש לו לכאורה ענין בדבר רשאי לקבל ידיעה על תאריך לידתו של אדם הרשום במרשם ופרטי רישום אחרים שייקבעו בתקנות.

ב. תקנות מרשם האוכלוסין (קבלת פרטי רישום של נרשם) קובעות את פרטי הרישום להם זכאי מי שיש לו ענין בדבר, כאמור בפסקה הקודמת. פרטים אלה הם שמות ההורים, מקום הלידה, המצב האישי (רווק, נשוי, גרוש, אלמן) ; המין; הלאום; תאריך כניסה לישראל; מס' הזהות.

ג. בד בבד צוין בתגובה כי מבדיקה ראשונית עולה שללא מספרי תעודות זהות או פרטים מזהים אחרים של המנוחים לא תהא אפשרות לאתרם במערכת.

ד. תמצית רישום מורחבת אינה כזו שרשאי משרד הפנים לתן לבקשת אדם, גם אם יש לו ענין במידע, אלא כנגד צו שיפוטי. לטעמו של המשיב הדרך הנאותה הנה אכן פניה לביהמ"ש לקבלת צו לאור סע' 16 של חוק הגנת הפרטיות. המשיב הותיר הבקשה לשיקול דעת ביהמ"ש לאחר שקילת נושא הגנת הפרטיות.

11. לאחר עיון בבקשה ובתגובה אני מורה כדלקמן:

למבקשים ענין במידע אולם יש לצמצם הפרטים שיינתנו למינימום הנדרש.

המשיב יבדוק ברישומיו האם ניתן לאתר פרטי גב' מרגוט שטיינר ומה קשר המשפחה שלה למוכר דוד שטיינר ז"ל (שמס' זהותו 3013039 ויכונה "המנוח") . במידה וכן יפרט המשיב ת.ז. של הגב' מרגוט שטיינר, האם נפטרה או עודנה בין החיים, והקשר שלה למנוח . ב"כ המבקשים ידאג למימוש החלטה זו מול משרד הפנים.

התשובה צריך שתינתן לב"כ המבקשים בתוך 30 יום ממועד הפניה.

12. בשלב זה לא ניתן צו למסירת מידע נוסף, שכן הבקשה עמומה ואינה מפרטת כאמור הצורך בכל פרטי המידע שהתבקשו, כאשר מדובר ב"גניאולוגיה" של ממש, ביחס למנוח, גב' שטיינר ובא כוחם ז"ל.

13. המזכירות תסגור תיק זה. במידה ולאחר מימוש הצו בהחלטה זו יתברר שלא יהא די במידע שיתקבל , יכול ב"כ המבקשים להגיש בקשה חוזרת לפי סע' 16 של חוק הגנת הפרטיות, לפרט בה התשובה שהתקבלה, מדוע אין די בה כדי להשלים הרישום, מה המידע שנדרש בנוסף, ומדוע לגבי כל פריט מידע מבוקש – דרוש הוא לצורך הרישום. בכל בקשה חוזרת יש לצרף ההחלטות השיפוטיות (של השופט חדיד ושלי) .

ניתנה היום, ג' חשוון תשע"ז, 04 נובמבר 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
04/11/2016 החלטה שניתנה ע"י יואב פרידמן יואב פרידמן צפייה