טוען...

הוראה למשיב 1 להגיש הפקדת ערבות

ניצה מימון שעשוע29/08/2016

בפני

כב' השופטת הבכירה ניצה מימון שעשוע

המבקשת

משטרת ישראל תביעות- שלוחת פתח תקוה

נגד

המשיב

אביעד ספיר (עציר)

החלטה

בפני בקשה למעצר עד תום ההליכים.

כנגד המשיב הוגש כתב אישום המייחס לו שמונה אישומים של סחר בסמים, וכן החזקת סם לצריכה עצמית והכשלת שוטר.

המדובר במכירת סם קנאביס לשלושה ממכריו, לרוב במשקל של כ-10 גרם בכל עיסקה, תמורת 1,100-1,200 ש"ח. העסקאות בוצעו בחמשת החודשים האחרונים לפני מעצרו. הכשלת השוטר הינה בכך שהשליך את הסם על הרצפה כאשר הבחין בשוטרים בעת ביצוע העסקה האחרונה.

המשיב הודה בחקירתו בעיסקה שבמהלכה נעצר, ואף שיתף מרצונו בעסקאות שהמשטרה לא ידעה עליהן מלכתחילה, ותימוכין לגרסתו נמצאו במסרונים בטלופן הסלולרי שלו ובהודעות החברים-הקונים.

המשיב מסר כי החל להשתמש בקנביס עקב כאבים כרוניים מהם הוא סובל מאז פציעתו באירוע ספורט בו השתתף במסגרת שירותו הצבאי, בו נגרמה לו פגיעה אורטופדית צמיתה ברגליו. כןסובל לדבריו מסיוטים ונדודי שינה מאז מלחמת לבנון השניה, בה השתתף. המשיב מוגדר כבעל 11% נכות במל"ל.

עולה מהחקירה כי המשיב עובד כמנהל שירותי יין באולמות אירועים וכמדריך ספורט, נשוי ומקיים אורח חיים נורמטיבי, למעט צריכת הסם שנועדה לשיכוך הכאבים ובעטיה ביקשו ממנו לדבריו חברים להשיג סמים גם עבורם.

בית המשפט ראה לנכון לשלוח את המשיב לתסקיר מעצר לצורך בחינת חלופת מעצר.

שירות המבחן, שהגיש תסקיר מפורט ומעמיק, לא התרשם מדפוסים עברייניים אלא מאי חיבור ואי תובנה בוגרים להיבטים הפליליים והפוגעניים שבמעשיו.

המשיב תאר את חוויית המעצר כחוויה קשה ומטלטלת אשר גרמה לו לערוך חשבון נפש ושיקף רצון לטפל בבעייתו בכל דרך שתוצע לו ולחזור לחיים תקינים.

למשיב, שהינו בן 29 שנים, אין עבר פלילי, למעט עבירה של הוצאת רכוש מתחום הצבא שביצע בעת שירותו הצבאי ונדון ל-50 ימים מאסר.

שירות המבחן התבקש לבחון חלופת מעצר בבית משפחת המשיב. אשתו, שהינה עורכת דין, מסרה על אי ידיעתה אודות העמקת מעורבותו בתחום הסמים מעבר לשימוש מזדמן עם חברים, והוריו מסרו על חוסר ידיעה על שימושו בסם ועל העסקאות שביצע. שירות המבחן התרשם כי מדובר בבני משפחה בעלי נורמות תקינות, אכפתיים למצבו, מאוכזבים מהסתבכותו ומחוייבים לפקח עליו כנדרש לרבות דיווח במקרה של הפרה.

שירות המבחן התרשם בחיוב הן מרצונו של המשיב לטפל בעצמו ולהימנע מהסתבכויות נוספות, והן מיכולתם של בני המשפחה להוות חלופת מעצר הדוקה ואפקטיבית.

לאור התרשמות זו, הנראית לי כעולה בקנה אחד עם שיתוף הפעולה של המשיב בחקירה, עברו הנקי ונסיבותיו הרפואיות, אני רואה לנכון לקבל את החלופה המוצעת, המהווה איון סביר של המסוכנות.

לפיכך אני מורה על שחרור המשיב בתנאים הבאים:

התחייבות עצמית וערבויות צד ג' של אשתו והוריו, ע"ס 10,000 ש"ח כל אחת.

הפקדה במזומן בסך 10,000 ש"ח.

מעצר בית מלא בביתו בפיקוח הוריו ואשתו, לסירוגין ביניהם.

אי יצירת קשר עם המעורבים האחרים.

פיקוח מעצר של שירות המבחן למשל ששה חודשים, כאשר שירות המבחן ידאג לשילוב המשיב בטיפול המתאים למצבו.

ניתנה היום, כ"ה אב תשע"ו, 29 אוגוסט 2016, במעמד הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
29/08/2016 הוראה למשיב 1 להגיש הפקדת ערבות ניצה מימון שעשוע צפייה
01/02/2018 החלטה מפרוטוקול עמית פרייז צפייה