טוען...

גזד

גיל קרזבום28/11/2016

כב' השופט גיל קרזבום, סגן נשיא

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

סאמיר עראבה

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה – עו"ד גב' לימור טברו

ב"כ הנאשם – עו"ד פהד חג'אזי

הנאשם – בעצמו

פרוטוקול

ב"כ הנאשם:

הקראתי לנאשם את עובדות כתב האישום והוא מודה בהן.

הנאשם:

ראני מודה שהרשיתי למי שאין לו רישיון נהיגה לנהוג. היה לו רכב צמוד וחשבתי שיש לו רישיון. לא ידעתי שהוא לא רשאי לנהוג ברכב המסוים הזה. "שברולט סוואנה". לאור התיקון בחוק אינו רשאי לנהוג בו אך הייתי בטוח שהוא רשאי, מאחר שמדובר בהפרש של 300 ק"ג. יש לו רישיון על רכב פרטי. גם לי יש רישיון על רכב פרטי אבל הוצאתי את הרישיון לפני התיקון ולכן אני רשאי לנהוג עד 4 טון, ולכן גם חשבתי שהוא יכול.

<#3#>

הכרעת דין

אני מרשיע את הנאשם בעבירה המיוחסת לו בכתב האישום.

<#4#>

ניתנה והודעה היום כ"ז חשוון תשע"ז, 28/11/2016 במעמד הנוכחים.

גיל קרזבום , סגן נשיא

ב"כ המאשימה:

נבקש בנסיבות פסילה בפועל, פסילה ע"ת וקנס.

נוהג משנת 1998 ולחובתו 22 הרשעות קודמות.

גיליון הרשעות קודמות ת/1.

ב"כ הנאשם:

בנסיבות שפורטו ע"י הנאשם אני סבור שאין מקום להשית פסילה. מבקש לציין שקיים גם רכב "סוואנה" 3.900 וזה כולל ההעמסה. למרשי יש רישיון נהיגה בהתאם, וגם למי שנהג יש רישיון נהיגה אבל רק עד 3.500טון, אבל הוא הוציא את רישיון הנהיגה לאחר התיקון ואינו רשאי לנהוג ברכב שמשקלו עולה ב-300 ק"ג מעל הרישיון הקיים ברשותו. לנהג שנהג בזמן העבירה יש אותו רכב נשוא העבירה, ויש בזאת נסיבה מקלה מאחר שמרשי היה משוכנע שאותו נהג בפועל היה רשאי לנהוג בו. הנהג קיבל שלוש עבירות בזמן החזקת הרכב. מרשי נוהג ברכב מעל שנה וחצי. מדובר ברכב המשמש אותו גם לעבודה שלו. הוא עובד כשכיר ואוסף עובדים כל בוקר ומחזיר אום בחזרה הביתה. הרכב משמש אותו לצרכיו האישיים והפרטיים שלו. מדובר באדם שחי במצב סוציו-אקונומי קשה, ולחובתו חובות והוא מנהל הליך של פש"ר. אנו נבקש שיוטל קנס אך ללא פסילה. נולד למרשי בן שהוא עם בעיות התפתחותיות ומדי חודש הוא נמצא במעקב ומחר יש לו ביקור גם.

הנאשם:

האדם קיבל קנסות על אותו רכב. אני חייב את הרכב מאחר שיש לי בדיקות עם האישה. את הקנס אני מבקש לשלם בתשלום אחד. תוך 90 יום.

<#5#>

גזר דין

לנוכח מהות העבירה, נסיבות ביצועהּ כמפורט לעיל, עברו התעבורתי של הנאשם וטיעוני הצדדים, אני סבור שאין מקום במקרה זה להשית על הנאשם פסילה בפועל הנני גוזר על הנאשם כדלקמן:

- אני דן את הנאשם לתשלום קנס בסך 1000 ש"ח.

 

תשלום הקנס - בתוך    90   ימים.

ב"כ הנאשם הונחה לגשת למזכירות לקבל שובר תשלום.

- אני פוסל את הנאשם מלנהוג ו/או מלקבל ו/או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 3 חודשים על תנאי למשך  3 שנים והתנאי הוא שהנאשם לא יעבור אותה/ן עבירה/ות שעליה/ן הורשע או אחת העבירות המפורטות בתוספת הראשונה או בתוספת השנייה לפקודת התעבורה [נוסח חדש], תשכ"א - 1961 ויורשע בגינה.

זכות ערעור לבית המשפט המחוזי בחיפה תוך 45 ימים מהיום.

<#6#>

ניתן והודע היום כ"ז חשוון תשע"ז, 28/11/2016 במעמד הנוכחים.

גיל קרזבום , סגן נשיא

הוקלד על ידי מירב כהן ויניאק

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
28/11/2016 גזד גיל קרזבום צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל תומר אברמוביץ
נאשם 1 סאמיר עראבה פהד חג'אזי