טוען...

החלטה שניתנה ע"י עדי חן-ברק

עדי חן-ברק25/10/2016

בפני

כבוד השופטת עדי חן-ברק

מערערים

עלי כנאני

נגד

משיבים

1. אחמד מריח ואח'

החלטה

לאחר עיון בבקשה, בתגובה ובתשובה, דין הבקשה להידחות ואולם יש להורות על הפחתת הסכום.

1. העותר למתן פטור מעירבון להוכיח שני תנאים מצטברים:

א. היעדר יכולת כלכלית.

ב. סכויי הערעור טובים.

2. זו בקשה שנייה של המבקש לפטור מעירבון לאחר שבקשתו הראשונה נדחתה על ידי בהחלטה מיום 22/8/16, ללא צורך בתגובת המשיבים, בשל היעדר פירוט מצבו הכלכלי של המבקש.

כעת מציין המבקש כי הוא ואשתו אינם עובדים ואינם מקבלים כל קצבה מהמל"ל פרט לקצבת ילדים. כן נטען כי למבקש 4 ילדים מהם אחת קטינה והשאר בגירים, כאשר אחד מהבגירים מתגורר עם המבקש, וכי התא המשפחתי של המבקש מתקיים ממשכורתו של בנו הבגיר (מוחמד) המשתכר סך של 4,000 ש"ח.

המבקש לא המציא תלושי שכר של בנו ומכאן שגובה שכרו לא הוכח.

יתירה מכך, בבקשתו הראשונה של המבקש, אשר כאמור לעיל נדחתה, ציין המבקש כי הוא זוכה לסיוע כספי מבנו ג'ואר, ולא צוין דבר בנוגע לעבודתו של בנו מוחמד.

3. לאור האמור לעיל, נראה שרב הנסתר על הגלוי בכל הנוגע להכנסות האמיתיות של התא המשפחתי של המבקש.

4. בנוסף, המבקש לא צירף תדפיס חשבון בנק שלו, של אשתו ושל בנו הבגיר המתגורר בבית וכן לא צורפו תדפיס כרטיס אשראי.

5. גם העובדה כי המבקש מיוצג ע"י עו"ד פרטי ולא נזקק לשירותי הסיוע המשפטי, מחזקת אף היא את המסקנה כי יכולתו הכלכלית אינה גרועה כפי הנטען על ידו, וראה לעניין זה הפסיקה לפיה ככל שמבקש מיוצג ע"י עו"ד פרטי, עליו להסביר כיצד הוא מממן את שכר טרחת עורך דינו- רע"א 4830/09 ריבר נ' הכנ"ר.

6. בנוסף, במסגרת בקשה לפטור מעירבון על המבקש להוכיח היעדר אפשרות לגיוס הכספים מבני משפחה וחברים.

המבקש טוען כי ניסיונותיו לגייס את כספי העירבון מבני המשפחה כשלו.

ברם טענה זו נטענה באופן סתמי וכללי, מבלי שפורטו קרובי המשפחה שאליהם פנה המבקש ומבלי שהוכח כי אין באפשרותם לסייע בגיוס הכספים.

ודוק - אין די באמירות כלליות מצד המבקש בדבר היעדר יכולת כלכלית לשלם את סכום העירבון והיעדר אפשרות גיוס כספי העירבון מבני משפחה והסביבה, אלא יש לגבות את הטענות בנתונים ובמסמכים המאמתים הטענות (בש"א 4747/05 פלד בע"מ נ' מעלה החמישה, ניתן ביום 29/8/05).

7. לאור האמור, ומשלא הוכח התנאי בדבר היעדר יכולת כלכלית, דין הבקשה להידחות אף מבלי להידרש לשאלת סיכויי הערעור.

8. יחד עם האמור לעיל ובשים לב למהות הערעור (ערעור על מחיקת תביעה מחוסר מעש) ערעור שעניינו מצומצם מאוד, יעמוד העירבון על סך של 5,000 ₪.

בשים לב להוצאות שנפסקו לטובת המבקש כנגד המשיבים בפסק דין אחר (7,000 ₪) ובשים לחוב אחר שיש למבקש כלפי המשיבים (בהתאם לתיק הוצל"פ שהוגש בו החוב עומד על כ-4,000 ₪), יפקיד המבקש את היתרה (2,000 ₪), כאשר ככל שידחה הערעור ויוטלו הוצאות הסכום יקוזז מההוצאות שנפסקו בהליך 21605/6/12 אשר טרם שולמו.

ככל שלא יופקד סכום של 2,000 ₪ עד ליום 2/11/16 – ידחה הערעור.

ניתנה היום, כ"ג תשרי תשע"ז, 25 אוקטובר 2016, בהעדר הצדדים.