טוען...

החלטה שניתנה ע"י הדסה אסיף

הדסה אסיף29/09/2016

בפני

כבוד השופטת הדסה אסיף

מבקשת

מדינת ישראל

נגד

משיב

סוהייב ג'בארין

החלטה

בפני בקשת המשיב לעיון חוזר בתנאי שחרור שנקבעו לו.

על פי תנאי השחרור, שנקבעו למשיב בהחלטה מיום 25/7/16, שוחרר המשיב בתנאים שכללו "מעצר בית מלא", תחת פיקוח מתמיד של ערבים שנקבעו באותה החלטה.

בהמשך, הוספו ערבים נוספים והמשיב חוייב להפקיד ערובה כספית בסכום של 5,000 ₪ (החלטת כב' השופט גופמן מיום 28/7/16).

ביום 8/916 נדונה בקשת המשיב לאפשר לו חלונות יציאה בשל החג המוסלמי עיד אל אדחה.

הבקשה אושרה בתנאים שנקבעו בהחלטתי מיום 8/9/16.

לאחר אותה בקשה הוגשה הבקשה הנוכחית, בה מבקש המשיב לבטל את מעצר הבית ולהותיר רק את יתר תנאי השחרור, ובכללם חובתו להתייצב לדיונים בעניינו.

המאשימה מתנגדת. לטענתה, ביטול מעצר הבית לא יאפשר לה לפקח על המשיב ופיקוח כזה דרוש הן בשל מסוכנותו של המשיב והן בשל החשש להימלטותו מן הדין.

את החשש מפני מסוכנותו של המשיב סומכת המאשימה, בין היתר, על העברות נשוא כתב האישום, ועל עברו המכביד של המשיב, ואילו החשש מהימלטותו מן הדין נובע, לטענת המאשימה מכך שבמסגרת תיק זה שוחרר תחילה המשיב ואולם כשהוגש ערר על החלטת השחרור לא התייצב לדיון ולא אותר ע"י המשטרה אלא כחודש מאוחר יותר.

בהחלטתי מיום 8/9/16 קיבלתי את טענת המאשימה אודות הצורך לפקח על המשיב, ואולם לאחר ששמעתי את טיעוני הצדדים היום שבתי ושקלתי את הצורך בפיקוח מתמיד על המשיב.

זאת, מכמה טעמים:

א. מאז ששוחרר המשיב, לראשונה בהחלטתי מיום 21/6/16, לא נעשה איום נוסף כלפי המתלונן, ועל כל פנים אין בידי המשטרה מידע על איום כזה. זאת, אף שבמשך כחודש מתוך פרק הזמן הזה היה המשיב חופשי, ולא הוטלו עליו הגבלות כלשהן.

ב. אף שהתלונות אודות האיומים הנטענים בכתב האישום, התייחסו הן למשיב והן לאחיו של המשיב, בחרה המאשימה שלא להגיש כתב אישום כנגד האח. לא שמעתי מפי נציג המאשימה הסבר לעניין הזה.

התרשמותי היא, לכן, כי עילת המסוכנות, אף אם היא קיימת, הינה בדרגה נמוכה, שאינה מצדיקה תנאים כה מגבילים של מעצר בית מלא.

יוצא ,שהעילה העיקרית לתנאים שהושתו על המשיב נותרה החשש להימלטותו מן הדין, וזאת לנוכח התנהלותו לאחר ששוחרר על פי ההחלטה מיום 21.6.16, והעובדה שנדרש כחודש עד שאותר לאחר מכן.

חשש זה ניתן להפיג באמצעות ערובות כספיות מתאימות, שיבטיחו את התייצבותו של המשיב להמשך הליכים, ואין צורך להותיר את המשיב במעצר בית.

לכן, אני מורה כי מעצר הבית יבוטל בכפוף להפקדה כספית בסכום של 15,000 ש"ח ₪, שעל המשיב להפקיד בנוסף לסכומים שכבר הופקדו מטעמו על פי החלטת כב' השופט גופמן.

לאחר ההפקדה יהיה המשיב רשאי לצאת מן הבית ולא יהיה חייב להיות תחת פיקוח מתמיד של מי מהערבים.

יתר תנאי השיחרור, שנקבעו למשיב בהחלטות קודמות, נשארים בתוקף.

מובהר, כי אני אוסרת על המשיב ליצור כל קשר, בין ישיר ובין עקיף, עם המתלונן ו/או מי מהמעורבים בפרשה, ובכלל זה אני אוסרת עליו להתקרב אל המתלונן או להימצא במרחק של 500 מ' מהמתלונן או מביתו של המתלונן.

המשיב יתייצב לכל דיון בעניינו. הודעה לב"כ המשיב הינה כדין הודעה שנמסרה למשיב עצמו, על כל המשתמע מכך.

מאחר שהחלטה זו ניתנת בהעדר הצדדים, ועל מנת לאפשר למאשימה לערור עליה טרם שינוי התנאים וביטולו של מעצר הבית, ולאור חופשת ראש השנה, אני קובעת כי ביטולו של מעצר הבית לא יכנס לתוקף אלא ביום 10.10.16 בשעה 14:00, והכל אם לא תינתן עד למועד הזה החלטה אחרת.

המזכירות תעביר לצדדים החלטה זו בדחיפות, ותוודא קבלתה על ידם.

ניתנה היום, כ"ו אלול תשע"ו, 29 ספטמבר 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
17/07/2016 פרוטוקול הדסה אסיף לא זמין
20/07/2016 פרוטוקול הדסה אסיף לא זמין
25/07/2016 פרוטוקול אביהו גופמן לא זמין
27/07/2016 החלטה + בקשה אביהו גופמן לא זמין
28/07/2016 פקוטוקול אביהו גופמן לא זמין
29/09/2016 החלטה שניתנה ע"י הדסה אסיף הדסה אסיף צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל אירמה מירילשוילי
משיב 1 סוהייב ג'בארין עאדל בויראת