טוען...

פרוטוקול

יהודה ליבליין09/07/2017

לפני כבוד השופט יהודה ליבליין

התובע

מלכה גבריאל

נגד

הנתבעים

.1 אי.די.אס.אל איכות בע"מ

.2 עזריה איובי אבי

<#2#>

נוכחים:

התובע וב"כ עו"ד דוד אביטל ועוה"ד אילנה מרשל

הנתבע 2 וב"כ הנתבעים עו"ד שרעבי

פרוטוקול

התובע מוזהר כדין:

משיב לשאלות בית המשפט;

לשאלת בית המשפט מתי נרכש אולם 156 אני משיב שזה היה לפני כ- 4 שנים.

מהמסמכים עולה כי האולם 156 נרכש אחרי שהחברה רכשה את הקומה למעלה, הוא ממש סמוך.

אולם 156 נרכש בסכום של 430,000 ₪ לפני מע"מ. לא נפתח פתח בין אולם 156 לאולם 157.

הציוד שנטען בכתב ההגנה שמונח במעבר הוא לא ציוד שלי. אין לי התנגדות שייקחו את זה, זה מה שרציתי מהתחלה, באו להשכיר ממני את המקום ולא רצו לקחת אותו ככה בגלל הציוד הזה שנמצא במעבר. לפני שהבאתי אנשים לשכור את המקום פניתי לנתבע 2 שהוא בעל זכות וכי הוא שכן שלי ורציתי לשכור את המקום כי הייתי בקשיים, שהוא ישכיר ממני את המקום והוא אמר כי אין לו צורך בזה ואמרתי לו שאין בעיה, הבאתי אנשים והם לא רצו לשכור את המקום כמו שהוא בגלל הציוד שלהם.

הנתבע 2 מוזהר כדין:

משיב לשאלות בית המשפט;

לשאלת בית המשפט, אנחנו אמרנו שהחזית היא איפה שהשדה, ואני משיב כי המקור של המבנה, הדלתות הגדולות של הכניסה הן מאחורה, ראייה לכך שבתשריטים... היום יש גישה לכך, אבל כל אחד תיחם לו את השטח ובגלל זה אין גישה לשם. המעבר היחיד לאולם הפנימי הוא דרך חדר המדרגות אבל אני לא נמצא שם בכלל, אני רק בעל המבנה, 50%. יש גם מעבר דרך הצד השני וכל אחד תחם את המקום לעצמו וזה דרך החצר. יש לשם גישה עם רכב, אני רק בעל המבנה אני לא יודע במה עוסקת החברה.

מר דני אריאלי מוזהר כדין:

משיב לשאלות בית המשפט;

אנחנו עושים סחר בציוד מחשוב תקשורות ומתקנים מכונות תעשייתיות, יש לנו מעבדת תיקונים ויש לנו מחסן מלאי גדול ואנו עוסקים בסחר בין לאומי, חלקו של הציוד שמונח בחדר המדרגות הוא שלנו וחלקו הוא של דוד, רשתות ברזל ומדפי ברזל הם גם שלו.

באופן עקרוני אין לנו בעיה לפנות את הדברים, אנו חושבים שהמקום הוא שלנו אבל אין לנו בעיה לפנות. לכולנו יש גישה מאחור, מה שהנתבע דיבר עליו זה לא על הכניסה. אנו טוענים שיש גישה חלקה לכל הביתנים מאחור, אנו העסק היחיד שאין לנו גישה מאחור.

יש 5 מבנים בכל צד ולהם יש גישה אחורית וקדמית באמצע יש חדר מדרגות ואת חדר 156, שלו מעולם לא היתה לו גישה מקדימה, תמיד נכנסו מאחור והיום יש גישה מאחור, ההצמדה של חדר המדרגות היא שייכת בלעדית לקומה העליונה, והדלת מקדימה היא לאג"א בלבד.

ב"כ הנתבעים:

זכות גישה לחדר המדרגות היא רק לאנשי מקצוע, וזה גם עולה מהסכם הרכישה, אני רוצה להציג בפני בית המשפט.

אנחנו טוענים שהתובע לא נכנס בידיים נקיות, יש פה תביעה שמתנהלת על ידי עיריית אשדוד.

אין לו כל זכות בחדר המדרגות למעט זכות הגעת אנשי מקצוע.

ב"כ התובע:

התביעה הזו מתחלקת לשניים, גישה לחדר מדרגות ואי אפשר להצמיד מדרגות סעיף 52 לחוק, לכן אינני מבין את הטענה שיש גישה מכניסה אחרת, אין לזה משמעות, המפקחת לעולם לא תאשר חדר מדרגות בצמוד. כאשר אני מבצע רישום של קניון בתוך בניין שיש קניון ומדרגות לחדר מגורים המפקחת לא מוכנה לרשום את המדרגות לקניון מאחר וזה רכוש משותף.

אנו ניסינו בדרכי נועם שיפנו לנו שתהיה גישה, ואם בית המשפט שם לב לתשובת העדים הם לא מעוניינים אבל יסכימו להצעת בית המשפט, ויש את האפשרות לעשות שימוש סביר במבנה הגדול.

אני מפנה את תשומת לב בית המשפט לראות את "החלקים האלקטרונים" שהם מדברים עליהם זה נראה יותר כמו זבל, יש מנוף... הם מונעים גישה למבנה בכלל.

אני עוד מבקש להפנות את בית המשפט כי חברי אומר כי עצם העובדה שהם היו ראשונים אני מפנה להוראות החוק סעיף 46 – מטרד קיים... אנחנו מחזיקים משנת 1993 ורכשנו את המקום.

ב"כ הנתבעים:

אני מקבל את הצעת בית המשפט ואני מפנה לסעיף 6א' להסכם הרכישה מחברת קי.בי.עי.

ב"כ התובע:

לשאלת בית המשפט מדוע הנתבע 2 נמצא בתביעה אני משיב כי הוא הבעלים של הנכס.

ב"כ הנתבעים:

אני מבקש את חוזה הרכישה של התובע, עד היום לא קיבלתי אותו.

אני חושב שאפשר לסלק את התביעה על הסף מאחר ומכוח איזה זכויות התובע מבקש את הסעד שהוא מבקש?

<#3#>

החלטה

הצדדים יפנו את חלל חדר המדרגות המוביל לקומה המוחזקת על ידי הנתבעת 1 ולאולם 156, בתוך 30 יום מהיום מכל חפץ המצוי בחלל חדר המדרגות.

עם סיום פעולה זו ימסרו הצדדים הודעה לבית המשפט.

הצדדים ישלימו הליכים מקדמיים בתוך 30 יום מהיום ובכלל זה ימסור התובע לנתבעים את הסכם הרכישה שלו של אולם 156. בעניין זה נרשמה הצהרת ב"כ התובע כי הסכם הרכישה יועבר תוך 7 ימים מהיום.

התובע יגיש תצהירי עדות ראשית מטעמו עד ליום 15/10/2017.

הנתבעים יגישו תצהירי עדות ראשית מטעמם עד ליום 30/11/2017.

התצהירים לא יכללו עדות שמיעה או עדויות בלתי קבילות אחרות עפ"י דין.

בד בבד עם הגשת תצהירי העדויות יגישו הצדדים תיקי מוצגים, אשר בהם יכללו כל המסמכים

עליהם מתכוון מגיש תיק המוצגים להסתמך במהלך המשפט. כל עמודי המוצגים יסומנו במספרים (במספור רץ, כל עמוד בנפרד), וההפניה למוצגים תהא לפי מספר העמוד בתיק המוצגים. להסרת ספק, כל המוצגים יצורפו לתיק המוצגים ואין לצרף מוצגים לתצהירים.

תיק המוצגים יוגש גם באופן ידני למזכירות ביהמ"ש, עם הנספחים ממוספרים ומסומנים ב"דגלונים", לצורך תיוקו בתיק הנייר. צד אשר לא יעשה כן, ייחשב כמי שלא הגיש תצהיריו.

אני קובע לקדם משפט מסכם ליום 28/12/2017 בשעה 15:00.

אני מבטל את צו ההבאה שהוצא למר עזריה בדיון שהתקיים ביום 22/6/2017.

<#4#>

ניתנה והודעה היום ט"ו תמוז תשע"ז, 09/07/2017 במעמד הנוכחים.

יהודה ליבליין , שופט

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
24/10/2016 החלטה שניתנה ע"י יהודה ליבליין יהודה ליבליין צפייה
22/06/2017 פרוטוקול יהודה ליבליין צפייה
09/07/2017 פרוטוקול יהודה ליבליין צפייה