טוען...

החלטה שניתנה ע"י נועה חקלאי

נועה חקלאי12/02/2017

בעניין:

מדינת ישראל

המאשימה

נ ג ד

רבקה כהן ת.ז. 040453805

הנאשם

נוכחים:

ב"כ המאשימה מתמחה יאיר מלכה

הנאשמת - בעצמה ובא כוחו עו"ד מועלם

<#1#>

פרוטוקול

<#2#>

החלטה

מורה על חידוש ההליכים בתיק.

המשך הדיון יתקיים בתיק זה ולא בתיק החדש שנפתח שמספרו 22743-08-16.

<#3#>

ניתנה והודעה היום ט"ז שבט תשע"ז, 12/02/2017 במעמד הנוכחים.

נועה חקלאי, שופטת

טיעונים לעונש:

ב"כ המאשימה:

הנאשמת הורשעה בתיקים אלה ביום 21.3.13. היום הצדדים הגיעו להסדר לענין העונש לפיו יוטל על הנאשמת מאסר על תנאי, התחייבות ופיצוי לעו"ד אורית לוי בסכום של 1,000 ₪.

נבקש לכבד ההסדר.

ב"כ הנאשמת:

מבקש לכבד את ההסדר ולהשית עונשים סמלים. למעשה, מדובר בעבירות ספטמבר 2010 ופברואר 2011, לא עבירות מהחמורות, שבוצעו בעיצומו של הליך גירושין טעון וסוער, במסגרתו המשמורת על ילדיה של הנאשמת עמד לדיון בבית המשפט. הוגשו תסקירים בעניינה של הנאשמת במסגרתם נאמר שהיא מביעה חרטה כנה על המעשה ולקחה אחריות על ביצוע העבירות, בוצעו מתוך סערת רגשות. תסקירי שירות המבחן המליצו בזמנו על ענישה ללא הרשעה, אולם בגלל שמדובר בנאשמת, נולדו לה בינתיים שני ילדים נוספים מאדם נוסף, שגם הוא עזב אותה והיא נשארה עם שני הילדים האלה לבד, הגיעה לכדי פשיטת רגל וגם סובלת מבעיות בריאות קשות. מציג לבית המשפט צו כינוס נכסים של הנאשמת ותעודה רפואית מבעיות שסובלת לאחרונה. בזמנו בגלל אותו עומס של החיים לא יכלה לממש את המלצת שירות המבחן לענישה ללא הרשעה.

בזמנים מסוימים לא יכלה להגיע לבית המשפט מעמנואל בגלל שלא יכלה לשלם על הנסיבות, מצב מאוד קשה. בית משפט רואה את מצבה של האישה ורואה שבחלוף שנים רבות לא ביצעה עבירות , גם לפני כן לא עמד לחובתה רישום פלילי קודם כלשהו.

לכן, נבקש לכבד את ההסדר, להשית מאסר על תנאי קל ככל שניתן, צריך להיות סמלי בנסיבות אלה. לגבי הפיצוי יחולק ל- 10 תשלומים.

הנאשמת:

אין לי מה להוסיף. (בוכה)

<#4#>

גזר דין

1. הנאשמת הורשעה על פי הודאתה בכתבי אישום כדלקמן :

ת.פ. 33569-04-11 (פל"א 4524/10) בעבירות מיום 7.9.10 של תקיפה סתם, תקיפת בן זוג, איומים והיזק לרכוש במזיד, בניגוד לסעיפים 379, 379+382(ב), 192 ו- 452, לחוק העונשין, התשל"ז – 1977.

בתיק פל"א 78835/11 (תחנת אשקלון) בעבירות מיום 23.2.11 של התנהגות פרועה במקום ציבורי והיזק לרכוש במזיד.

2. על פי עובדות כתבי האישום המתוקנים ביום 7.9.10, בבית הדין הרבני באשקלון, זרקה הנאשמת ניירות השייכים לעו"ד אירית לוי, תקפה את בעלה בכך שדחפה אותו והפילה אותו על הרצפה, תקפה את עו"ד לוי בכך ששפכה עליה כוס מים ובהמשך, פיזרה את תיקה של עו"ד לוי ואיימה עליה שהיא תוציא לה את שתי העיניים והיא תראה לה מה זה.

ביום 23.2.11 במהלך דיון הסדרי ראיה בבית הדין הרבני התפרעה הנאשמת וצעקה על עו"ד לוי שהיא לא תזמין את אחותה לעדות כי היא פוגעת בנישואים של אחותה. בהמשך, הרסה הנאשמת קלסרים, ניירות ודיסקים ששייכים לעו"ד לוי, בכך ששברה אותם וקרעה את הניירות במזיד ושלא כדין.

הנאשמת ילידת 1980, אין לחובתה הרשעות קודמות.

מונח בפני בית המשפט תסקיר ארוך ומפורט הסוקר את הרקע האישי והמשפחתי של הנאשמת, את מצבה המשפחתי המורכב ואת נסיבותיה המיוחדות.

שירות המבחן המליץ על העמדתה של הנאשמת במבחן, ואף המליץ על הימנעות מהרשעתה, אלא שבשל היותה של הנאשמת מטופלת בשני ילדים קטינים ולאור נסיבותיה האישיות, הצדדים הגיעו להסדר אשר אינו כולל מבחן וכן כולל את הרשעתה של הנאשמת.

3. דין והלכה פסוקה הם כי, ככלל, יכבד בית המשפט את ההסכמות אליהן הגיעו הצדדים במסגרת הסדר טיעון, וזאת כל עוד שיקולי התביעה סבירים וההסדר מאזן באופן ראוי את האינטרסים שעל הפרק.

4. לאחר ששקלתי את מכלול השיקולים, את העובדה שהנאשמת בחרה לקחת אחריות ולהודות באשמה בהזדמנות ראשונה, את היותה נעדרת הרשעות קודמות , את האמור בתסקיר שירות המבחן, את טיעוני הצדדים לעונש, מצאתי כי ההסדר סביר ומאוזן, הגם שנמצא ברף התחתון של מתחם העונש ההולם, על כן מצאתי לנכון לכבד את ההסדר.

5. לאור כל האמור , אני גוזרת על הנאשמת את העונשים הבאים:

  1. הנני מחייבת את הנאשמת לשלם פיצוי למתלוננת עו"ד אירית לוי בסך 1,000 ₪.

הפיצוי ישולם ב- 10 תשלומים חודשיים רצופים ושווים תשלום ראשון לא יאוחר מיום 1.4.17.

ב"כ המאשימה ידאג את פרטי עו"ד אירית לוי למזכירות לצורך העברת הפיצוי אליה.

  1. גוזרת על הנאשמת 3 חודשי מאסר אשר ירוצו במידה והנאשמת תעבור עבירה זהה לעבירות בהן הורשעה בתיק זה ובתיק פ"א שצורף לו , תוך 3 שנים מהיום.
  2. הנאשמת תחתום על התחייבות כספית בסך 3,000 ₪ להימנע מביצוע עבירות בהן הורשע והכל תוך שנתיים מהיום.

ההתחייבות תחתם במזכירות בית משפט עוד היום. לא תחתום הנאשמת כאמור, תיאסר למשך 10 יום.

העתק מגזר הדין ישלח לשרות המבחן.

ככל שיש מוצגים בתיקים אלו, יושמדו, וזאת בכפוף לחלוף תקופת הערעור.

זכות ערעור תוך 45 יום מהיום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

<#5#>

ניתנה והודעה היום ט"ז שבט תשע"ז, 12/02/2017 במעמד הנוכחים.

נועה חקלאי, שופטת

קלדנית:אביבה

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
12/02/2017 החלטה שניתנה ע"י נועה חקלאי נועה חקלאי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל ניסים כחלון
נאשם 1 רבקה כהן דוד מועלם