טוען...

הוראה לתובע 1 להגיש חוו"ד רפואית

רנה הירש10/11/2016

מספר בקשה: 1

בפני

כבוד השופטת רנה הירש


התובע:
המבקש

פלוני

נגד

הנתבעת:
המשיבה

מדינת ישראל, באמצעות ענבל חברה לביטוח בע"מ

החלטה

1. התובע יליד 18.01.1968, נפגע ביום 05.11.2015, לטענתו בעת ירידה מהרכב. במצורף לכתב התביעה, הוגשה בקשה למינוי מומחה רפואי מטעם בית המשפט בתחום האורתופדיה.

ב"כ הנתבעת מתנגד לבקשה על בסיס מספר נימוקים: ראשית, מאחר שלא מדובר ב"תאונת דרכים" כהגדרתה בדין; שנית, מאחר שהתובע לא פנה לקבלת טיפול רפואי בסמוך לאחר התאונה, אלא רק בחלוף 5 ימים ממנה; שלישית, מאחר שמדובר בתאונת עבודה, והתובע יכול למצות זכויות במל"ל, לרבות בהגשת בקשה לקביעת דרגת נכות.

2. עיינתי בבקשה ובנספחיה. מצאתי כי קיימת ראשית ראיה כנדרש, לאפשרות כי נותרה לתובע נכות כתוצאה מתאונה, וכי קיים צורך במינוי מומחה רפואי לשם קביעת שיעור הנכות.

3. שקלתי את עמדת הנתבעת ועיינתי בתצהיר נסיבות התאונה שהגיש התובע, ומצאתי כי בשלב זה יש מקום למינוי מומחה: המחלוקת באשר לסיווג התאונה אינה דורשת הכרעה טרם מינוי המומחה. גם אם יהיה צורך להכריע בשאלת החבות, מינוי מומחה בשלב זה יאפשר הכרעה בתיק בשלמותו; אינני סבורה כי השיהוי של מספר ימים טרם הפנייה לקבלת טיפול רפואי, שוללת על הסף אפשרות לקשר בין הממצאים שבקרסולו, לבין התאונה; העובדה שהתובע יכול היה לפנות למל"ל בבקשה לקביעת נכותו, אינה שוללת את זכותו לבקש מבית המשפט מינוי מומחה.

4. אני ממנה את פרופ' ישראל דודקביץ כמומחה רפואי מטעם בית המשפט בתחום האורתופדיה. כתובת המרפאה: חבקוק 5, רמת גן 52233; טלפון מרפאה 03-5235566; פקס. מרפאה 03-6314049.

במידה וקיימת מניעה כלשהי מבחינת המומחה מלשמש כמומחה מטעם ביהמ"ש בתיק זה, יודיע על כך לביהמ"ש ולצדדים תוך 14 יום מקבלת הודעת המינוי.

הואיל והחלטה זו ניתנת בהעדר הצדדים רשאי כל צד לבקש שינוי זהות המומחה בכתב, תוך 10 ימים מהיום. העדר בקשה כאמור תהווה הסכמה לזהות המומחה.

המומחה לא יבדוק את התובעת בטרם חלפה תקופה של 45 יום ממתן החלטה זו או, לחלופין, בטרם חלפה שנה ממועד התאונה, לפי המאוחר.

5. הצדדים יעבירו למומחה עותק המסמכים הרפואיים שברשותם, שנערכו לצורך הטיפול בתובע. התובע ימציא את המסמכים שברשותו תוך 15 יום מהיום, והנתבעת תעביר עותק המסמכים שבידה תוך 15 ימים ממועד קבלת מסמכי התובע (למעט מסמכים אשר העתקם כבר הומצא להם ע"י התובע).

למען הסר ספק מובהר, כי לא ניתן להעביר למומחה חוות דעת רפואיות או החלטות של ועדות רפואיות כלשהן. עוד מובהר, כי אין מניעה להעביר את המכתב מד"ר רובינסון מיום 30.03.16, שהובא בפני הרופאים המטפלים והיווה את הבסיס להמשך הטיפול הרפואי שקיבל התובע לאחר אותו מועד.

המומחה יציין בחוות דעתו אילו מסמכים היו בפניו לצורך מתן חוות הדעת.

6. המומחה יקבע ממצאים לגבי מצבו הרפואי של התובע, הנובע מהתאונה מיום 05.11.2015. המומחה יתייחס לקשר בין מצבו של התובע היום, לבין התאונה בגינה הוגשה התביעה, וכן לעניינים אלה:

א. האם קיימת לתובע כיום נכות צמיתה, ומהו שיעורה. כמו כן, יקבע המומחה אם נגרמו לתובע נכויות זמניות, כתוצאה מהתאונה, ואם כן, מהו שיעורן ולאילו התקופות.

ב. מהן המגבלות בנוגע לתפקוד התובע במסגרת עבודתו, בשים לב למקצועו, ככל שיש כאלה.

ג. האם יהיה התובע זקוק לטיפולים רפואיים בעתיד, ואם כן - מה הם סוגי הטיפולים ומה היא העלות המשוערת של טיפולים אלה לפי המחירים הנכונים להיום.

ד. האם ניתן לצפות לשינוי בשיעור הנכות בעתיד, קרי, לשיפור או החמרה במצבו של התובע.

7. אני מעמידה את שכרו של המומחה בסכום של 5,500 ₪ בתוספת מע"מ. במידה ושכרו של המומחה גבוה מהסכום האמור, יגיש הודעה לבית המשפט ולצדדים, תוך 14 יום ממועד קבלת הודעת המינוי.

הנתבעת תישא בשכרו של המומחה. הנתבעת לא טענה שלא תהיה לה אפשרות לחזור אל התובע להשבת עלות שכרו של המומחה, ועל כן לא מצאתי הצדקה להשית את עלות מתן חוות הדעת על התובע.

אם יסתבר כי לא נותרה לתובע נכות צמיתה בגין התאונה נשוא תיק זה, ייתכן שיקוזז שכרו של המומחה מן הפיצוי שייפסק לתובע.

8. התובע יעביר כתב ויתור סודיות רפואית למומחה שמונה, וכן לנתבעים (ככל שטרם הועבר כזה), תוך 15 יום מהיום.

9. התובע יעמוד לבדיקות רפואיות, ככל שתידרשנה כאלה, כפי שיורה המומחה לצורך מתן חוות דעתו. ב"כ התובע יתאם מועד עם המומחה לקיום הבדיקות.

10. חוות הדעת תימסר לביהמ"ש ולבעלי הדין ככל האפשר תוך 90 יום מהיום, ורק לאחר שיובטח שכר טרחתו של המומחה. במידה ולא הוגשה חוות הדעת עד ליום 09.02.17, יודיעו ב"כ הצדדים מהי סיבת העיכוב בהגשת חוות הדעת. באותה הודעה, יודיעו הצדדים מתי נבדק התובע על ידי המומחה.

11. בעלי הדין רשאים להפנות למומחה שאלות הבהרה תוך 15 יום ממועד קבלת חוות דעתו, והמומחה מתבקש להשיב תוך 15 יום נוספים.

12. כל פנייה למומחה או ממנו, לרבות שאלות ההבהרה והתשובות שניתנו, יועברו לצד שכנגד ולתיק בית המשפט.

13. הצדדים יגישו תחשיבי נזק כדלקמן: תחשיב נזק מטעם התובע יוגש תוך 30 יום ממועד קבלת חוות הדעת או תוך 15 ימים ממועד קבלת תשובות הבהרה, ככל שנשלחו שאלות למומחה; תחשיב נזק מטעם הנתבעת יוגש תוך 15 יום ממועד קבלת תחשיב הנזק מטעם התובע.

תחשיבי נזק המונים 30 עמודים ומעלה, יוגשו בשני עותקים: האחד לתיק האלקטרוני, והשני לתיק הנייר, הכולל נספחים מדוגלים, לצורך איתור נוח. כל מסמך שיצורף לעותק הנייר ימוספר במספר סידורי רץ (כל עמוד ועמוד), לצורך הפנייה לאלה. עותק הנייר יימסר למזכירות בית המשפט, לצורך הבאתו ללשכתי.

14. הדיון הקבוע בתיק יידחה, ויתקיים ביום 14.05.17 בשעה 08:30. התובע יתייצב לדיון זה ולכל דיון נוסף בתיק, אלא אם קיבל מבית המשפט היתר להיעדר מהדיון.

15. בעלי הדין ישלימו ההליכים המקדמיים לרבות גילוי מסמכים הדדי ועיון בהם, תשובות לשאלונים יוחלפו ופרטים נוספים אם ידרשו. הליכים אלה יסתיימו תוך 45 יום מהיום.

16. התיק יובא לעיוני ביום 12.02.17 לצורך מעקב אחר קבלת חוות הדעת, וביום 24.04.17 לצורך עיון בתחשיבי הנזק, והכנת הצעה לסיום התיק. במקרים המתאימים, תישלח הצעה בכתב לצדדים עם הנחיות להמשך ניהול ההליך.

ב"כ התובע יעביר למומחה עותק החלטה זו.

ניתנה היום, ט' חשוון תשע"ז, 10 נובמבר 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
10/11/2016 הוראה לתובע 1 להגיש חוו"ד רפואית רנה הירש צפייה
12/11/2017 הוראה לתובע 1 להגיש תצהירי תובע רנה הירש צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 פלוני יעקב עוז
נתבע 1 ענבל חברה לביטוח בע"מ יעל טוויג
נתבע 2 אגף המכס ומע"מ תל אביב יעל טוויג