טוען...

פרוטוקול

דנה אמיר04/09/2016

לפני כב' השופטת דנה אמיר

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

המשיב

משה אללי (עציר)

<#1#>

נוכחים:

ב"כ המבקשת עו"ד יהונתן גנץ

ב"כ המשיב עו"ד שרקוביק

המשיב הובא על ידי הליווי

פרוטוקול

ב"כ המשיב:

התקבלה חוו"ד פסיכיאטרית ממנה עולה כי המשיב שרוי במצב פסיכוטי פעיל והוא לא כשיר לעמוד לדיון, הן דיונית והן מהותית. טרם נסכים על הפסקת הליכים, יש תיקון של כתב האישום להוריד את אישום מס' 2 לאור העובדה שאין ראיות לעניין זה.

ב"כ המבקשת:

נסכים למחיקת אישו ם 2 מכתב האישום ולהפסקת הליכים דיונית לפי סעיף 170.

ב"כ המשיב:

אוסיף לעניין אורך התקופה, איומים ותקיפה סתם, אתחיל מהתקיפה, ניתן לראות מה מהות התקיפה, זו דחיפה, ועניין עבירת האיומים, אומרת המתלוננת שהוא לא איים כלפיה אלא אמר דברים לעצמו תוך כדי, והיא שמעה את הדברים, כך שזה לא איום ברף הגבוה. בנסיבות אלו אכן מדובר במקרה חריג, אך ניתן לקצר. מסכימה לקיומן של ראיות לכאורה.

המשיב:

אני במצב פסיכוטי? חוות הדעת קבעה שאני כשיר, הומצאה חוות דעת שהייתה ברמלה שאני כשיר שהייתה לפני קיום האירוע. הומצאה חוות דעת שלישית שקבעה שאני כשיר. אין סיבה שאני אהיה בבית החולים אם אפשר להתרשם שאני כשיר. זה פוגע ביחסים ביני לבין אשתי. למה לא נותנים לי לדבר איתה? אשתי לא יודעת איפה אני נמצא בכלל.

<#2#>

החלטה

התקבלה חוות דעת פסיכיאטרית לפיה המשיב אינו כשיר לעמוד לדין ולא הבחין בין טוב לרע בעת ביצוע העבירות המיוחסות לו.

כתב האישום תוקן בפתח הדיון כך שנמחק אישום מס' 2, אין חולק בדבר קיומן של ראיות לכאורה לכתב האישום המתוקן.

במסגרת סמכויותיי על פי סעיף 170 לחוק סדר הדין הפלילי (נוסח משולב) תשמ"ב – 1982 ועל פי סעיף 15 (א) לחוק לטיפול בחולי נפש תשנ"א – 1991, נוכח חוות הדעת הפסיכיאטרית, אשר עולה ממנה כי המשיב אינו כשיר כיום לעמוד לדין, וכן לנוכח עמדת הצדדים, אני מורה כדלקמן:

1. ההליכים בתיק העיקרי נגד הנאשם יופסקו;

2. הנאשם יאושפז במקום עליו יורה הפסיכיאטר המחוזי, לאחר שנמצא כי קיימת מסוכנות ומצבו מצריך אשפוז;

3. תקופת האשפוז המירבית היא על פי סעיף 192 לחוק העונשין מדובר בפרק זמן מירבי של 3 שנים. בחנתי את טענות הסניגורית בדבר קיצור התקופה, אך לא מצאתי כי מתקיימת נסיבה מיוחדת בעטיה יש לקצר את תקופת המקסימום שנקבעה לצד העבירה, כל זאת בהתאם לתיקון 9 לחוק טיפול בחולי נפש.

4. הפסיכיאטר המחוזי מתבקש להודיע לסניגוריה הציבורית ולעו"ד מיטל סטי ממפלג תביעות ת"א, על מועד הבאת הנאשם בפני הועדה הפסיכיאטרית.

המזכירות תשלח עותק החלטה זו לפסיכיאטר המחוזי ולסניגוריה הציבורית. תשומת הלב מופנית לכך שהמשיב מבקש להיות מיוצג על ידי עורך דין בהליכים בפניי הועדה על פי חוק הטיפול בחולי נפש.

המזכירות תסרוק החלטתי לתיק העיקרי.

<#3#>

ניתנה והודעה היום כ"ו אב תשע"ו, 30/08/2016 במעמד הנוכחים.

דנה אמיר , שופטת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
04/09/2016 פרוטוקול דנה אמיר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל עופר זיו
משיב 1 משה אללי (עציר) גלאון קפלנסקי