טוען...

החלטה על הודעה לביהמ"ש

אילן דפדי06/09/2017

מספר בקשה:7

בפני

כב' השופט אילן דפדי, סגן נשיא

תובעת

סיגל אבקסיס משה
ע"י עו"ד דני גור

נגד

נתבעת

קרן פייר- שותפות מוגבלת
ע"י עו"ד אייל ניסן

החלטה

לאחר שעיינתי בכתבי הטענות שהגישו הצדדים בעקבות טענת הנתבעת כי יש לסלק את התביעה על הסף, החלטתי לדחותה.

בהחלטתי מיום 5.4.2017 כבר קבעתי כי בגין טענת ההתיישנות יש לקיים בירור עובדתי. למרות זאת בדיון האחרון הודיעה הנתבעת כי לאור קביעות המומחה מטעם בית המשפט בחוות דעתו היא עומדת על בקשתה. לא מצאתי כי בקביעות שבחוות הדעת יש לשנות את החלטתי. עם כל הכבוד למומחה חוות דעתו לא אומצה עדיין על ידי בית המשפט. דיון בשאלת ההתיישנות מורכב מבירור עובדתי ומשפטי וההכרעה בה מצויה בסמכותו של בית המשפט ולא של המומחה. טיעוני ב"כ התובעת בדבר הוראות החוק השונות כמפורט בתגובתו ואשר על פיהן יש לדחות את טענת ההתיישנות, מצדיקות עריכת בירור כזה.

אשר לטענה בדבר העדר יריבות: בכתב התביעה טענה התובעת כי היא בעלת הזכויות בדירה וכי רכשה את הדירה מאת משפחת מזומן שרכשה אותה מאת הנתבעת (סעיפים 3 ו-4 לכתב התביעה). אף שהיה נכון לצרף הסכם זה לכתב התביעה, הרי שאין המדובר במסמך שאינו ניתן להשלמה. יש לציין שהנתבעת בתשובתה אינה מכחישה קיומן של זכויות לקונה דירה יד שנייה, אלא טענה כי לא הוכח שהתובעת רכשה את הזכויות בדירה. נושא זה יוכל להיות כאמור להיות מושלם בשלב ההליכים המקדמיים והגשת הראיות, כאשר התובעת היא הראשונה להגישן.

לאור האמור, אני מורה על דחיית הבקשה לסילוק התביעה על הסף. טענותיה של הנתבעת בעניין ההתיישנות והעדר יריבות נשמרות לה והיא רשאית להעלותן בהמשך.

אשר להעדרה של התובעת בדיון שהתקיים לפניי: בהחלטתי שניתנה בדיון הוריתי לתובעת להסביר את סיבת היעדרותה. הסבר בכתב הוגש לתיק בית המשפט ללא כל תצהיר. מכל מקום לא ניתן כל הסבר מדוע התובעת לא פעלה בהתאם להחלטה מפורשת שניתנה על ידי מספר ימים לפני הדיון, ביום 12.7.2017 , לפיה הדיון יתקיים בנוכחות בעלי הדין. אי התייצבותה ללא אישור בית המשפט מתוך הנחה שהדיון יידחה, מהווה עשיית דין עצמית אשר מצדיקה הטלת הוצאות. עם זאת מאחר שהבקשה לסילוק התביעה על הסף נדחתה כאמור ומאחר שבגין כך זכאית הנתבעת להוצאות לטובתה, איני עושה צו כזה.

אשר להמשך ניהול התיק : מאחר שהצדדים לא הצליחו לפתור את המחלוקת אני קובע כי הליכים מקדמיים ככל שלא הושלמו, יושלמו עד ליום 3.10.2017. תצהירי התובעת יוגשו עד ליום 12.11.2017. תצהירי הנתבעת עד ליום 12.12.2017. המועדים נקבעו בין היתר בהתחשב בפגרת הסוכות. בעל דין שמבקש להעיד עד שלא הגיש תצהיר יגיש בקשה לזימנו זאת עד למועד שנקבע להגשת תצהיריו. בבקשה יפרט בין היתר את הרלוונטיות של העד למחלוקת, המאמצים שעשה על מנת לקבל תצהיר שלו ותמצית עדותו. בקשה שכזו ככל שתוגש תועבר לתגובה ותשובה ותינתן החלטה בהתאם.

קדם משפט לאחר תצהירים בנוכחות בעלי הדין יתקיים ביום 29.1.2018 שעה 9:30.

המזכירות תשלח החלטתי לצדדים ותזמנם לדיון

ניתנה היום, ט"ו אלול תשע"ז, 06 ספטמבר 2017, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
05/06/2017 הוראה למומחה בית משפט 1 להגיש תכתובת אילן דפדי צפייה
06/09/2017 החלטה על הודעה לביהמ"ש אילן דפדי צפייה
14/11/2017 החלטה שניתנה ע"י דורית קוברסקי דורית קוברסקי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 סיגל אבקסיס משה דני גור
נתבע 1 קרן פייר- שותפות מוגבלת מוטי קניאל