טוען...

החלטה שניתנה ע"י אברהם טל

אברהם טל01/01/2017

לפני:

כבוד הנשיא אברהם טל – אב"ד

כבוד השופטת זהבה בוסתן

כבוד השופט ד"ר שמואל בורנשטין

המערער

שרחביל קשוע ת.ז. 065632648

נגד

המשיבה

מדינת ישראל

<#2#>

נוכחים:

המערער ובאת כוחו עו"ד קארין בן עמי

ב"כ המשיבה עו"ד דן כהן

פרוטוקול

ב"כ המערער: חוזרת על הודעת הערעור שהגיש המערער בעצמו אך נוכח העובדה שעונש המאסר היה חלק מהסדר הטיעון שאליו הגיעו הצדדים ושאומץ על ידי בית משפט קמא, הערעור מתייחס רק לעניין הפיצוי ולעניין רכיב הפסילה בפועל שהוטל על המערער בתום תקופת המאסר.

הוטל פיצוי משמעותי. עסקינן בהליך פלילי שהפיצוי נקבע במסגרת אומדן ולא נעשית באמת הערכת נזק. גם לא הוגש תסקיר קורבן עבירה בבית משפט השלום וגם לא הוגשו ראיות שמתייחסות לנזק. לא הוגשו ראיות מעבר למה שנטען בכתב האישום. בסופו של דבר מדובר במערער שנטל אחריות והודה. במסגרת ההליך הפלילי הוא שולב בקהילה טיפולית. הוא שהה שם תקופה. לדאבוננו הטיפול בקהילה הטיפולית לא צלח ובסופו של דבר המערער נטל אחריות והושת עליו עונש מאסר משמעותי, שעליו אנו לא מערערים אבל אין ספק שמדובר בעונש מאסר משמעותי.

כרגע במאסר המערער נמצא באגף נ"ס. ביצוע העבירות היה על רקע ההתמכרות לסמים. בדיקות השתן שהוא מוסר בכלא נקיות. אני מודעת לעברו הפלילי אך המערער מקווה שהפעם, בתום המאסר הממושך הזה, תהיה לו דרך אחרת.

הפיצוי המשמעותי שיוטל עליו יש בו כדי להקשות מהדרך שהוא עושה ומנטילת האחריות. המערער אומר שהוא מבין, הוא לא מערער על המאסר, הוא לוקח אחריות, כפי שעשה בבית משפט קמא.

לשאלת בית המשפט, הרכוש לא הוחזר לבעלים.

ב"כ המשיבה: בדיון האחרון מיום 22.11.16 בית המשפט הורה למשיבה לדבר עם המתלוננים. אנו הצלחנו להשיג 4 מתוך 6 המתלוננים. חובה היה על המערער לצרף את נפגעי העבירה.

המתלוננת פרידה קוגן אינה מוכנה לוותר על הפיצוי או למחול למערער. בתה מפחדת עד היום. ג'ודי אטינגר אינה מוכנה לוותר על הפיצוי. גם מתלוננים אחרים לא מוכנים לוותר על הפיצוי. אנו לא רואים סיבה לוותר על הפיצוי. הנזק המשמעותי נגרם לעומרי, בסך 39,000 ₪.

המערער: כל החיים שלי שילמתי מחירים על המעשים שלי. קיבלתי את זה ושילמתי את המחיר והייתי במאסר. אני הגשתי את הערעור הזה ממקום שרציתי לעשות משהו חדש עם עצמי.

אני נתפסתי עם הטלפונים עלי, והם הוחזרו לבעלים. כאשר נעצרתי הטלפונים היו עלי. איך יכלו להוכיח שגנבתי אותם אם הם לא היו נתפסים עלי? אם זה עדיין במשטרה, זה כבר לא בעייתי.

באשר לבעל הדירה - אני יכול להבין מאיזה מקום הוא טען לסכום גבוה. נכון שלא החזרתי את הציוד לבעל הדירה, שזה היה 3 מחשבים ניידים. אני השתמשתי בהם כדי לרכוש סמים.

אני לא חושב שהפיצוי הוא הסכום של 3 מחשבים ניידים.

אני היום בן 34. אין לי כל תמיכה כלכלית מהמשפחה.

לגבי רישיון הנהיגה – הדבר מאוד יסייע לי בדרך החדשה. אני נגר במקצועי. לפעמים אני נשלח למשימות הרכבה.

מה שבית המשפט יחליט, אני אקח את זה למקום תומך ובונה. אני עכשיו עושה דרך ואני זקוק לכל יד שתושט לעזרתי.

הפיקדון שהפקדתי היה של חבר והסכום הוחזר לו.

<#5#>

פסק דין

המערער הורשע על פי הודאתו בת"פ 60500-01-14 ואחרים (בית משפט השלום בכ"ס) בעבירות רכוש, הסעת שב"ח, נהיגה ללא רישיון, גניבה מרכב, החזקת כלי פריצה, הפרת הוראה חוקית והסגת גבול ונידון לתקופת מאסר כוללת, על פי הסדר טיעון שנרקם בין הצדדים ואושר על ידי בית משפט קמא, ל-54 חודשי מאסר בפועל ולמאסר על תנאי כמפורט בגזר הדין נושא הערעור.

כמו כן חויב המערער לפצות כל אחד מבעלי הרכוש הגנוב בסכומים המפורטים בסיפת גזר הדין, כאשר הסכום המשמעותי הוא לפיצוי של בעלי דירה שנפרצה על ידי המערער ושנגנב ממנה רכוש כמפורט באישומים נושא ת"פ 23567-11-15 (בית משפט השלום בכ"ס).

כמו כן נפסל המערער מלקבל או להחזיק רישיון נהיגה למשך 18 חודש משחרורו ממאסר, לרבות הפעלת פסילה מותנית למשך 6 חודשים שהופעלה על ידי בית משפט קמא.

הערעור מכוון כלפי חיובו של המערער לפצות את המתלוננים וכלפי עונש הפסילה בפועל שהוטל עליו על ידי בית משפט קמא, שלא היו חלק מהסדר הטיעון.

לא זו בלבד שהמערער לא צירף את המתלוננים כמשיבים בערעור, הרי מבירור שערכה המשיבה אצל המתלוננים, לבקשת בית המשפט, התברר שהם לא מוכנים לוותר על הפיצוי שנפסק לזכותם, והדבר בא לידי ביטוי, בין השאר, במכתבו של בעל הדירה שנפרצה נושא ת"פ 23567-11-15 (בית משפט השלום בכ"ס) שנשלח לבית המשפט לצורך הדיון בערעור, ככל שהוא נוגע לעניין הפיצויים שנפסקו לטובתו.

לאחר שעיינו בעובדות כתבי האישום נושא הערעור וגם אם מדובר בגניבת מכשירי טלפון ניידים מבתי החולים ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר בפריצה לדירה ובגניבה של רכוש בשווי של 39,000 ₪, שבה הודה המערער ללא הסתייגות, איננו רואים הצדקה להתערב בפיצוי שנפסק לכל אחד מהמתלוננים גם אם אנחנו מתחשבים במצבו הכלכלי של המערער ובעובדה שהוא אמור לרצות עונש מאסר לתקופה משמעותית.

כך גם בכל הקשור לפסילת רישיון הנהיגה שהוטלה על המערער למשך 18 חודשים משחרורו ממאסר שכן מדובר בעונש הולם לא רק את עבירות הרכוש שביצע המערער אלא גם את העבירה של הסעת שב"ח ואת העבירה של נהיגה ללא רישיון.

לאור כל האמור לעיל, אנו דוחים את הערעור על כל חלקיו.

<#4#>

ניתן והודע היום, ג' טבת תשע"ז, 1/1/2017 במעמד ב"כ הצדדים והמערער.

אברהם טל, נשיא

אב"ד

זהבה בוסתן, שופטת

שמואל בורנשטיין, שופט

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
01/01/2017 החלטה שניתנה ע"י אברהם טל אברהם טל צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מערער 1 - נאשם שרחביל קשוע (עציר) קארין בן עמי דרור
משיב 1 - מאשימה מדינת ישראל רונית עמיאל
מבקש 1 עמרי מורד