טוען...

החלטה שניתנה ע"י מיכאל קרשן

מיכאל קרשן15/02/2017

לפני

כבוד השופט מיכאל קרשן

התובעים

1. זן אופנה 1 מליון

2. אייל רובין

נגד

הנתבעת

פרימה מלונות ישראל בע"מ

בקשה למחיקת התביעה / העברת מקום הדיון עקב חוסר סמכות מקומית

החלטה

התובעים הגישו נגד הנתבעת תביעה כספית שעניינה נזקים, שעל פי הנטען נגרמו לנכס התובעים, המצוי בתל אביב, כתוצאה מרשלנות הנתבעת בטיפול בנכס שבבעלותה שלה – המצוי מעל לנכס התובעים.

בכתב התביעה טענה התובעת כי לבית משפט זה סמכות מקומית לדון בתביעה נוכח מקום עסקה של המבטחת באמצעות סניפיה. בכתב ההגנה כפרה הנתבעת בסמכותו המקומית של בית משפט זה לדון בתביעה וטענה כי הסמכות המקומית נתונה לבית משפט השלום בתל אביב. הוריתי לתובעים להגיב לטענת חוסר הסמכות. בתגובתם שבו התובעים וטענו כי את המבטחת של הנתבעת, חברת מנורה, ניתן לתבוע בכל הארץ. עוד טענו התובעים כי הנתבעת היא "רשת מלונות בפריסה ארצית, כפי שניתן ללמוד מאתר האינטרנט שלה". הנתבעת לא ניצלה את זכותה להשיב לתגובת התובעים.

דין הבקשה להעברת מקום הדיון להתקבל.

ברור כי מקום המחדל שבשלו תובעים הוא במחוז תל אביב; תביעה זו לא הוגשה נגד המבטחת של הנתבעת אלא נגד הנתבעת בלבד, ומכאן שמכלול טענות התובעים ביחס למקום השיפוט בעניינה של המבטחת – אינו רלוונטי להכרעה. מכתב התביעה עולה כי המען הרשום של הנתבעת הוא בעיר תל אביב. התובעים לא הראו כי במחוז המרכז מצוי עסקה של הנתבעת (זולת הטענה, שנטענה בעלמא, כי לנתבעת רשת מלונות בפריסה ארצית), ולמעשה כל הידוע הוא שאחד הנכסים שבבעלות הנתבעת מצוי דוקא בתל אביב. מכאן עולה כי מקום השיפוט הוא בית משפט השלום בתל אביב.

אני מורה אפוא על העברת הדיון בתובענה לבית משפט השלום בתל אביב.

תובעים יישאו בשכ"ט עו"ד הנתבעת בסך של 1,500 ₪.

ניתנה היום, י"ט שבט תשע"ז, 15 פברואר 2017, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
15/02/2017 החלטה שניתנה ע"י מיכאל קרשן מיכאל קרשן צפייה
09/03/2018 הוראה לתובע 1 להגיש ת.ע.ר אפרת אור- אליאס צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 זן אופנה 1 מליון יגאל בן-ברוך
נתבע 1 פרימה מלונות ישראל בע"מ מור תגר