טוען...

החלטה שניתנה ע"י שרית זוכוביצקי-אורי

שרית זוכוביצקי-אורי19/10/2017

7610-08-16

מספר פל"א 354082/2016

לפני כבוד השופטת שרית זוכוביצקי-אורי

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

מוריס אמזלאג ת.ז. 058412842

<#1#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה עו"ד מוטי דורנשטרוך

ב"כ הנאשם עו"ד אכרם אבו לבדה – סנ"צ

הנאשם

פרוטוקול

ב"כ הנאשם: הקראתי לנאשם את כתב האישום והסברתי לו תוכנו. הנאשם מודה בעובדות כתב האישום.

הנאשם: אני מאשר דברי בא כוחי, ואני מודה.

ב"כ המאשימה: אבקש להרשיע את הנאשם.

<#2#>

הכרעת דין

על פי הודאת הנאשם, אני מרשיעה אותו בעבירות המיוחסות לו בכתב האישום.

<#3#>

ניתנה והודעה היום כ"ט תשרי תשע"ח, 19/10/2017 במעמד הנוכחים.

שרית זוכוביצקי-אורי, שופטת

ב"כ המאשימה טוען לעונש:

הנאשם הודה והורשע בכך שנהג ב14.8.2016 ברכב שתוקף רשיון הנהיגה שלו פקע בשנת 2003. הנאם נוהג משנת 1983 מבחינה תעבורתית יש לחובתו 24 הרשעות קודמות, יש עבירה זהה עליה נדון בבית המשפט לתעבורה בפתח תקווה בתיק מס' 4034-03-15 בתאריך 15.3.2015 שם בחר בית המשפ לתעבורה שלא להשית עונש של מאסר בפועל על הנאשם מאחר והגיעו להסדר אך ניתנה מאסר על תנאי של 6 חודשים למשך שנתיים אם ינהג ללא רשיון נהיגה תקף או בזמן פסילה, כמו כן גזרה על הנאשם התחייבות של 5,000 ₪ וכן פסלה את רשיונו לחודשיים למשך שלוש שנים, וזה אומר שיש עונש מאסר מותנה בר הפעלה, פסילה של חודשיים והתחייבות להפעלה בסך 5,000 ₪ מציג את גזר דינה של כב' השופט שמאי.

אומר שלנאשם עבר פלילי וריצה תקופות מאחורי סורג ובריח. הנאשם אומנם הסיר את המחדל וכיום אוחז ברישיון נהיגה תקף, היה מודע להסדר שניתן בבית המשפט בפתח תקווה כולל העונשים המרתיעים ובחר לנהוג שעומד כנגדו מאסר על תנאי של 6 חודשים . הנאשם היה צריך להבין שאם ייבצע את אותה עבירה יישלח לכלא למשך 6 חודשים לכל מה שקשור לעניין הארכה של מאסר על תנאי פסיקת בית המשפט העליון קבע שברירת המחדל להפעיל את התנאי ורק בנסיבות נדירות ביותר יכול בית המשפט לשקול את הארכת התנאי שמדובר בנסיבות רפואיות או אישית קשות, לא ניתן לומר שעצם הסדר המחדל של רשיון הנהיגה יכול להוות שיקול להארכת התנאי, אילולא היה יכול בעת מתן גזר הדין ללכת לעשות מעשה להסיר את המחדל ולאחוז ברשיון נהיגה תקף. מבקשים להשית עליו את עונש המאסר של 6 חודשים ולא נבקש בנוסף לאור העובדה שהנאשם הסיר את המחדל. לא נתנגד שהעונש ירוצה בעבודות שרות לאור העובדה שאומנם יש עבר פלילי אך אינו מהשנים האחרונות, בנוסף נבקש עונש מאסר מותנה חדש של 7 חודשים לשלוש שנים, פסילה של 6 חודשים כולל הפעלת התנאי של חודשיים על מנת שיוכל להנות מהרשיון, להפעיל את ההתחייבות בסך 5,000 ₪ ולא נעתור לקנס נוסף ופסילה על תנאי של 6 חודשים למשך שלוש שנים.

ב"כ הנאשם טוען לעונש:

ראשית מבקש להציג בפני בית המשפט רשיון נהיגה שהוצא על ידי הנאשם היום לאחר שעבר את הטסט ביום שלישי.

שנית, אבקש להבהיר כי בבסיס כל העבירה נשוא תיק זה עומד חסרון כיס ומצב כלכלי קשה על מנת להמחיש את התמונה מציג צו כינוס שניתן על ידי בית משפט המחוזי מרכז מיום 8.7.2017 חלק המווה פשיטת רגל, והמועד שנקבע הוא בחודש מאי, 2019 צו הכינוס מהווה ראיה לפחות לכאורה למצבו הכלכלי הקשה, חסרון כיס והתמודדות עם המצב .

הנאשם בגין תיק זה נמצא בתנאים מגבילים , החל מיום 12.8.2016 , נמצא בתנאים מגבלים של מעצר בית מזה 14 חודשים, ער לכך שהנאשם הוא זה שהכניס את עצמו למצב זה שהחליט לנהוג, צריך להבין שהעתירה העונשית של חברי לשלוח נאשם ל – 6 חודשים עבודות שרות, כאשר הפגם הוסר והנאשם מחזיק ברשיון נהיגה קבוע בתוקף ולא עלול להסתבך חלילה עם עבירה נוספת לאחר תקופת המתנה של 14 חודשים ולאחר מאמצים כבירים שעשה הנאשם , מדובר במקרה קלאסי להארכת התנאי, הפעלת התנאי לא משרתת שום תכלית ענישה במקרה זה. מדובר בנזק קשה ביותר , לא מדובר בהרתעה הנאשם מבין את הלקח מבין שבמידה ובית המשפט ינהג עימו לפנים משורת הדין אין סיכוי להטבה נוספת ואם יסתבך בעבירה נוספת צפוי למאסר, מאסר זו אינו מקדם תכלית.

מפנה לפסילה מתיק פ"ל 7600-08-16 בעניין דומה , אגב דומה מבחינת אורך התקופה שבה הנאשמת הייתה נתונה בתנאי מעצר בית, התביעה ברוב הגינותה ציינה שעמדתה העונשית להארכת התנאי, ולאחרונה הגישה בקשה לתיקון פרו' ומאחר ובית המשפט האריך את ההתחייבות וביקשו לתקן את גזר הדין בהיבט הזה.

לכן אפשר להפנות לפ"ל 6013-12-14 שם הוארך התנאי של 7 חודשים, במצב הדברים יהיה נכון להורות על הארכת מאסר, גזירת עונש הצופה פני עתיד , מאסר על תנאי וקנס כספי ולהחשב, לא יהיה מנוס מהפעלת ההתחייבות. גם לבקש הטבה לגבי המאסר וגם לגבי הפסילה זה נשמע מבחינת התביעה אולי קצת מוגזם במידה ובית המשפט יראה שיש הגיון בהארכת התנאי ובאותה מידה קיים הגיון שלא לפסול את הנאשם שמחכה לקבלו מזה 14 שנה. כרגע הנאשם מחזיק את הרשיון ביד אדם שמקבל את הרשיון לאחר 14 שנה חזקה עליו שינהג בזהירות ברשיונו.

לכן שלא לפסול אותו או לחלופין להסתפק בפסילה קלה, הגם שמדובר ברשיון בנהיגה במשאית . הנאשם עובד כנהג משאית.

הנאשם טוען לעונש:

בשנת 2003 לקחו לי את הרשיון בגלל הוצאה לפועל, עשיתי המון מאז לעשות רשיון ולא צלח, נכון שיש לי עבר פלילי ישבתי במאסרים הרבה שנים אני מאחורה, היום קבלתי את הרשיון, לגבי שני המקרים שנהגתי לא חשבתי בהגיון מכיוון שהבן שלי היה עצור בהודו, אני מצער על כך ומבקש הזדמנות, אני אחרי פשיטת רגל רוצה להתחיל לעבוד ורשיון על משאית יעזור לי.

ב"כ הנאשם : במידה ויושת על הנאשם פסילה, אבקש לסווג את הפסילה כך שלא תחול על משאית.

<#4#>

גזר דין

הנאשם הודה והורשע בעבירה של נהיגה שתוקף רשיון הנהיגה פקע ובנהיגה ברכב ללא ביטוח.

הנאשם נוהג משנת 1983 רשיונו פקע בשנת 2003 ולאחר מאמצים רבים חודש.

לחובתו הנאשם 24 הרשעות תעבורה מתוכן עבירה דומה בגינה הושת על הנאשם מאסר על תנאי של 6 חודשים שהינו בר הפעלה מתיק זה וכן התחייבות ופסילה על תנאי אף הם ברי הפעלה.

יתר העבירות התעבורה של הנאשם בוצעו בשנת 2003 ולפניה ורובן מסוג ברירת משפט.

רשיונו של הנאשם פקע בשל חובות והוא חודש לאחר הסדר בעניינו.

מתחם הענישה לעבירה בה הודה והורשע הנאשם נע בין מאסר על תנאי למאסר בפועל של חודשים תלוי בסוגיית הסדרת הרשיון , בעברו הפלילי והתעבורתי של הנאשם.

המאשימה ביקשה להפעיל את המאסר המותנה ואילו ב"כ הנאשם ביקש להימנע מהפעלתו לאור העובדה שהמחדל הוסר, בשים לב בכך שהסיכוי כי תבוצע עבירה נוספת דומה נמוכים מאוד ובתחשב בנסיבותיו האישיות של הנאשם.

אומנם לנאשם עבירה דומה אולם יתר עברו אינו מכביד ואף ישן.

בנסיבות אלה ובשים לב לתיקונו של המחדל אני סבורה כי ענישה של 6 חודשי מאסר הינה חמורה.

אני רואה בהסדרת הרשיון שיקום הנאשם ובנסיבות אלה אני מורה על הארכת מאסר על תנאי.

יחד עם זאת, לא מצאתי להימנע מהפעלת התנאי ואשיט על הנאשם עונשים צופי פני עתיד מרתיעים נוספים לבל ישוב לבצע את אותה עבירה.

לפיכך, אני דנה את הנאשם לעונשים הבאים:

1. פסילה מלקבל ו/או מלהחזיק רשיון נהיגה לתקופה של 89 ימים .

הנאשם יפקיד רשיונו או אישור משרד הרישוי על העדר רשיון, במזכירות בית המשפט, לא יאוחר מיום 19.12.2017.

תשומת לב הנאשם לכך שהעונש המקובל על נהיגה בזמן פסילה הוא מאסר בפועל.

2. פסילה מלקבל או מלהחזיק רשיון נהיגה לתקופה של 10 חודשים, וזאת על תנאי למשך 3 שנים.

3. אני מורה על הארכת עונש המאסר למשך 6 חודשים כפי שנפסק על תנאי ע"י בימ"ש לתעבורה בפתח תקווה בתיק 4034-03-15 ביום 15.3.2015 בשנתיים נוספות.

4. אני מורה על הפעלת עונש הפסילה למשך חודשיים כפי שנפסק על תנאי ע"י בימ"ש לתעבורה בפתח תקווה בתיק 4034-03-15 ביום 15.3.2015 לריצוי באופן חופף.

5. אני מורה על הפעלת ההתחייבות בסך 5,000 ₪ אשר ישולם על ידי הנאשם ב – 10 תשלומים חודשיים החל מיום 1.1.2018 . לא תשולם ההתחייבות ירצה הנאשם 30 ימי מאסר תחתם כפי שנפסק בבית משפט לתעבורה בפתח תקווה בתיק מס' 4034-03-15 ביום 15.3.2015.

6. הנאשם יחתום היום על התחייבות על סך של 8,000 ₪, לפיה לא יעבור על עבירות של נהיגה ללא רשיון נהיגה תקף מסוג הזמנה לדין וזאת למשך שלוש שנים מהיום.

לא יחתום ייאסר לתקופה של 30 ימים.

זכות ערעור לבית המשפט המחוזי בירושלים בתוך 45 יום מהיום.

<#5#>

ניתנה והודעה היום כ"ט תשרי תשע"ח, 19/10/2017 במעמד הנוכחים.

שרית זוכוביצקי-אורי, שופטת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
19/10/2017 החלטה שניתנה ע"י שרית זוכוביצקי-אורי שרית זוכוביצקי-אורי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל גלעד יששכר משולם
נאשם 1 מוריס אמזלאג אכרם אבו לבדה