טוען...

הוראה למשיב 1 להגיש הפקדת ערבות

עודד מורנו29/08/2016

לפני כבוד השופט עודד מורנו

המבקשת

מדינת ישראל

נגד

המשיב

ממדוח נאסר (עציר)

<#1#>

נוכחים:

ב"כ המבקשת עו"ד עמיחי רווה

ב"כ המשיב עו"ד סמארה עבד

המשיב הובא על ידי שב"ס

פרוטוקול

ב"כ המשיב:

כתב האישום והבקשה הוגשו היום. חברי נתן לי לעיין בחומר הראיות. בשלב זה אני מסכים לקיומן של ראיות לכאורה, אם כי יש כרסום מאוד מאוד משמעותי. מסכים לעילת מעצר. יש לי חלופה להציע, אביו של הנאשם, נעדר עבר פלילי, 40 שנה הוא סוכן של חברת פלדמן, הבן אדם פנסיונר היום. הנאשם נעדר עבר פלילי. זה לא מקרה של מעצר עד תום ההליכים.

אני מציין כי המתלוננת לאחר האירוע עברה לגור בטייבה ואינה מתגוררת בטירה יותר.

אביו של המשיב, מר נאסר טאהר, ת.ז. 035382670 לאחר שהוזהר כחוק, משיב לשאלות בית המשפט, בסיוע תרגום של הסנגור:

ש.ת. אני מדבר בעברית אבל מעדיף לדבר בערבית.

אני יודע שאומרים שהיה סכסוך בינו לבין אשתו, אני לא ראיתי שהוא תקף אותה.

אני לא עובד, אני בבית, אני גר בטירה, אני יכול לשמור על הבן שלי 24 שעות ביממה.

אם אני שומר עליו והוא יוצא מהבית, אני אתקשר למשטרה מיד. אין לי עבר פלילי.

ב"כ המבקשת:

שוחחתי כרגע עם אביה של המתלוננת, כי לא הצלחתי להשיג את המתלוננת עצמה, הוא אישר שהיא כרגע נמצאת עם הילדים בטייבה, בבית של ההורים.

אני חוזר על הבקשה, סבור שאין מקום לשחרור בשלב זה, אני סבור שהחלופה הזו איננה מספקת ומדובר בעבירת אלימות לא מהרף הנמוך. כמו כן, נראה כי המפקח המוצע מתעקש לגונן על בנו ואפילו קשה לו לומר את העבירות בהן הוא מואשם.

בנסיבות אלה, אני סבור כי אין בחלופה הזאת בשביל לאיין את המסוכנות בשלב זה, ובמידה ותמצא חלופה קשיחה יותר, כמו כן, גם רחוקה יותר, שכן טייבה וטירה סמוכות זו לזו, ניתן יהיה לשקול זאת מחדש. נבקש לעצרו עד תום ההליכים.

ב"כ המשיב:

הצגתי מפקח, שהוא אביו של המשיב. בית המשפט התרשם ממנו הוא, הוא יודע את כל האירוע מתחילתו וסופו ויודע בדיוק במה הוא מואשם. יש כבוד של הבן לאבא, יש משמעת בבית הזה, כולו חינוך, אין הסתבכות לאף אחד מהמשפחה, לא בפלילי ולא בתעבורה. טייבה וטירה זה מרחק של אולי 10 ק"מ, אבל די במרחק הזה בשביל באמת לאיין את המסוכנות והנאשם יהיה במעצר בית מלא ולא יצא מחוץ לבית.

אני סבור שמדובר בכתב אישום, מבלי להקל ראש, אבל ברף נמוך של אלימות, ולא מאפיין את הנאשם. לכן, אבקש לשחרר את המשיב.

<#2#>

החלטה

כנגד המשיב הוגשו היום בד בבד כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים המשפטיים.

העבירה המיוחסת למשיב הינה תקיפה הגורמת חבלה של ממש לבן זוג – עבירה לפי סעיף 382ג לחוק העונשין. בדיון היום, הסכים הסנגור לקיומן של ראיות לכאורה ועילת מעצר. יחד עם זאת, סבר כי לאור העובדה שמדובר במשיב נעדר עבר פלילי ולכך שיש חלופת מעצר הולמת באותו מקרה, המרוחקת מהמקום בו מתגוררת היום המתלוננת, ניתן לבחון חלופה זו באולם בית המשפט ולקבל החלטה בדבר שחרורו כבר עתה.

מנגד, ב"כ המבקשת התנגד לבקשה לשחרור כבר בשלב זה. כמו כן, הפנה לבקשת המעצר והן לכתב האישום. בעניין זה טען ב"כ המבקשת, ויש מידה מסוימת של צדק בדבריו, כי אין המדובר במעשים מהרף התחתון. בנוסף טען כי חלופת המעצר אינה ראויה ואינה מרוחקת דיה.

שמעתי את אביו של המשיב – המפקח המוצע באולם, ואני סבור כי באופן טבעי קיים קושי מצדו לראות בבנו כמי אשר ביצע עבירה פלילית, במיוחד לנוכח העובדה כי מדובר במשיב נעדר עבר פלילי. יחד עם זאת, ניכר היה כי מדובר באדם אשר מטלת הפיקוח ברורה לו והוא אישר שככל שהמשיב יפר את התנאים בהם בית המשפט יקבע לשחררו, הוא ידווח על כך באופן מיידי למשטרה.

אכן, קבלת החלטת שחרור בתיק כגון דא, כאשר עומד לנגד עיני בית המשפט תסקיר שירות המבחן יכלה להיות נוחה יותר, אך יחד עם זאת, בית המשפט יכול לתהות על קנקנם של המפקחים בעצמו, ודברים אלו יפים עוד יותר עת מדובר באדם אשר זה הוא מעצרו הראשון והפנייתו לקבלת תסקיר מאת שירות המבחן תגרום למעצר ממושך של בן שבועיים לשלושה שבועות ( ר' בש"פ 27/15 יונס נגד מדינת ישראל; בש"פ 8576/07 מדינת ישראל נגד סלאמה).

לאור העובדה כי הוצעה חלופת מעצר שאינה באותה עיר בה מתגוררת היום המתלוננת – נתון שאושר גם על ידי ב"כ המבקשת בשיחה עם משפחת המתלוננת, ולנוכח כך שמדובר במשיב נעדר עבר פלילי, כאשר מבלי להקל ראש בכתב האישום מדובר באירוע נקודתי באישום אחד, אני מוצא לנכון כי ניתן כבר בשלב זה לשחררו לחלופת מעצר הרמטית, וזאת בתנאים הבאים:

1. מעצר בית מלא, ברח' בסה 6 בטירה, בפיקוח הערב שפרטיו מופיעים לעיל. טל: 050-5225121 הערב יחתום על ערבות בסך 5,000 ₪.

2. התחייבות עצמית בסך 7,000 ₪.

3. הפקדה במזומן בסך 3,000 ₪.

4. איסור יצירת קשר ישיר או עקיף עם המתלוננת בתיק, וזאת עד מתן החלטה אחרת בתיק זה.

ככל והמשיב לא יעמוד בתנאי השחרור, ייעצר עד החלטה אחרת ויובא בפני שופט תורן מחר – 30.8.16 בשעה 09.00.

<#3#>

ניתנה והודעה היום כ"ה אב תשע"ו, 29/08/2016 במעמד הנוכחים.

עודד מורנו , שופט

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
29/08/2016 הוראה למשיב 1 להגיש הפקדת ערבות עודד מורנו צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל הדס פרידמן
משיב 1 ממדוח נאסר עבד אלרח סמארה