טוען...

הוראה לתובע 1 להגיש תצהיר תובע

אייל אברהמי02/04/2017

02 אפריל 2017

לפני:

כב' השופט אייל אברהמי, נשיא

התובעת:

דקלה פנירי

ע"י ב"כ: עו"ד נאוה אילון

-

הנתבע:

המוסד לביטוח לאומי

ע"י ב"כ: עו"ד ענבל לש

החלטה

הצדדים הגישו רשימותיהם, בנפרד, לנוכח מחלוקות שנתגלעו ביניהם.

רשימת המוסכמות והפלוגתאות היא כדלקמן:

מוסכמות:

  1. התובעת, בת 32, ילדה במזל טוב בתאריך 20/9/15.
  2. התובעת עבדה בנגב קרמיקה במכירות. כמפורט בתלושי שכרה של התובעת, התובעת קיבלה שכר בסיס וכן סכומים נוספים על מהותם חולקים הצדדים, אם מדובר בעמלות כטענת התובעת או בבונוס שנתי כטענת הנתבע.

פלוגתאות:

  1. מהו השכר על פיו יש לחשב את דמי הלידה של התובעת?

לטענת התובעת משכורתה מורכבת ממשכורת בסיס ועמלות. לטענת התובעת הנתבע שילם לה דמי לידה רק לפי שכר הבסיס, העומד על כ-6,000 ₪, בעוד המשכורת החודשית הכוללת על פיה יש לחשב את דמי הלידה היא כ-13,000 ₪. לטענת הנתבע הוא שילם לתובעת דמי לידה, בהתבסס על שכרה הרבע שנתי שקדם לחודש הלידה כפי שדיווח עליו המעביד בטופס ההצהרה ובתלושי השכר.

  1. מה משמעות הסכומים המופיעים בתלושי שכרה של התובעת מעבר לשכר הבסיס, עבור מה ניתנו, ולאילו חודשים הם מתייחסים? האם יש לראות בסכומים אלו רכיב שכר לצורך חישוב דמי לידה או שמא יש לראות בהם כ"תשלום נוסף" כמשמעו בתקנה 5 לתקנות הביטוח הלאומי (פטור מדמי ביטוח).

לטענת התובעת מדובר בעמלות מכירות שהן חלק מהשכר. לטענת הנתבע, בתלושי השכר לחודשים 6, 7, 8 בשנת 2015 מופיעים סכומים מעבר לשכרה של התובעת, אשר בהתאם לדיווח המעסיק מתייחסים לעבודתה של התובעת במשך השנה כולה.

  1. האם בדין חישב הנתבע את דמי הלידה על פי בסיס השכר האמור והאם יכול הנתבע לייחס הכנסה לתובעת באופן שונה מזה שהמעסיק מייחס אותו?

ב"כ התובעת תגיש תוך 30 ימים תצהירי עדות ראשית מטעמה אליהם תצרף כל מסמך אותו היא מבקשת להגיש. עותק יועבר לצד שכנגד בתוך המועד האמור.

אין צו להוצאות.

ניתנה היום, ו' ניסן תשע"ז, (02 אפריל 2017), בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
02/04/2017 הוראה לתובע 1 להגיש תצהיר תובע אייל אברהמי צפייה
29/01/2018 פסק דין שניתנה ע"י שרה שדיאור שרה שדיאור צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 דקלה פנירי נאוה אילון
נתבע 1 המוסד לביטוח לאומי חנה מנדלסון