טוען...

החלטה שניתנה ע"י אריה זרזבסקי

אריה זרזבסקי02/01/2017

בפני

כבוד השופט אריה זרזבסקי

המבקשת

פרקליטות מחוז תל אביב פלילי
ע"י ב"כ עו"ד יונתן טל

נגד

המשיבה

איגור עזיזוב
ע"י ב"כ עו"ד חסן שריף מריסאת

החלטה

בפני בקשה לפסילת רישיון נהיגה עד תום ההליכים לפי סעיף 46 ב (א) לפקודת התעבורה וזאת בגין הגשת כתב אישום נגד המשיב בעקבות תאונת דרכים שבה נהרג אדם.

יודגש כי על פי סעיף 46 ב (א) העיקרון הוא שבנסיבות של הגשת כתב אישום בתאונה קטלנית יורה ביהמ"ש על פסילת הנאשם עד תום ההליכים, אלא אם כן שוכנע מנימוקים שיפרש שאין בנהיגת הנאשם משום סכנה לציבור.

במקרה שלפנינו, המשיב נפסל על ידי קצין המשטרה ל-90 יום ביום 21.6.16 והפסילה הוארכה בהסכמה עד היום.

בשלב זה די בקיומן של ראיות לכאורה במיוחס למשיב בכתב האישום.

כנגד המשיב הוגש כתב אישום המייחס לו עבירה של גרימת מוות ברשלנות, זאת על רקע תאונת דרכים שאירעה ביום 21.6.16, כאשר נהג המשיב במשאית מכיוון יפו לכיוון בת ים, עצר את המשאית לפני מעבר חציה בצומת הרחובות שד' העצמאות ורוטשילד בבת ים.

אותה עת החלה הולכת הרגל – המנוחה לחצות את הכביש במעבר חציה. המשיב שלא הבחין בהולכת הרגל החל בנסיעה ופגע בה וגרר אותה כ-6 מטרים עד שנעצר למשמע צעקות עוברים ושבים. כתוצאה מהפציעות שנגרמו לה המנוחה נפטרה.

מדו"ח הבוחן עולה כי הולכת הרגל – המנוחה חצתה מימין לשמאל, על פי מיקום המשאית לאחר עצירתה עולה כי הולכת הרגל הספיקה לחצות 1.40 מטר לפחות בטרם נפגעה.

בניסוי שדה ראיה שערך הבוחן עם המשיב, הנהג יכול להבחין בהולך רגל שמגיע מימין לשמאל ולהפך, כאשר הולך הרגל חוצה לפני חזית המשאית, קל וחומר בזמן שהולך הרגל נמצא במרחק 1.40 מטר מימין למשאית ולפני החזית שלה.

מהודעת העד עמוס חכמון עולה כי ראה את המשאית פוגעת במנוחה כשקודם לכן היא עמדה על שפת המדרכה. העד אף סייע בחילוצה מתחת לגלגלי המשאית.

מעדות המשיב עולה כי נהג במשאית ברחוב העצמאות בבת ים, עצר בצומת עם רחוב רוטשילד, החל לנסוע ושמע צעקות "עצור", המשיב עצר לאחר 6 מטרים והבחין בהולכת הרגל שוכבת ליד פינה קדמית ימנית של המשאית, הולכת הרגל אמרה לו כי פגע בה.

ב"כ המשיב מעלה טענות שונות בכל הנוגע לחומר העדויות שבתיק ומוצא בהן סתירות, ואולם מקומן של טענות אלה בשלב ההוכחות.

המשיב מחזיק ברישיון נהיגה משנת 97, לחובתו 25 הרשעות קודמות מסוג ברירת משפט.

במקרה שלפנינו מיוחסות למבקש עבירות מן החמורות בספר החוקים של גרם מוות ברשלנות. האינטרס הציבורי כפי שבא לידי ביטוי בסעיף 46 ב (א) לפקודה, הוא הצורך למנוע ממי שמואשם בתאונה קטלנית לחזור להגה עד לתום המשפט, נוכח מסוכנותו. (ראה בש"פ 9437/11 בסעיף 8).

בנסיבות העניין, לאור נסיבות התאונה כמפורט לעיל, נראה כי יש בהמשך נהיגת המבקש משום סיכון לציבור, לפיכך אני פוסל את המשיב מלהחזיק רישיון נהיגה עד תום ההליכים בעניינו.

המזכירות תעביר עותק ההחלטה לצדדים.

ניתנה היום, ד' טבת תשע"ז, 02 ינואר 2017, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
02/01/2017 החלטה שניתנה ע"י אריה זרזבסקי אריה זרזבסקי צפייה