טוען...

החלטה על בקשה למתן צו הפסקה

יעקב גולדברג06/09/2016

בקשה מס' 1

בפני

כבוד השופט יעקב גולדברג

המבקשת

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה עירון

נגד

המשיב

מהראן אגבאריה, ת.ז. 305074247

החלטה (במעמד צד אחד)

לפני בקשת הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה עירון (להלן – "הוועדה") למתן צו הפסקה שיפוטי וצו מניעת עבודות לפי סעיפים 239 ו-246 לחוק התכנון והבנייה, התשכ"ה – 1965, בקשר למקרקעין המצויים בגוש 20315 חלקה 20 ביישוב כפר מוסמוס (להלן – "המקרקעין").

הבקשה

1. על פי המפורט בבקשה, הנתמכת בתצהיר מפקח הוועדה מר מג'אדלה, ביום 25.8.2016 ביקר המפקח במקרקעין ומצא כי מתקיימות בהם עבודות חפירה וסימון של מבנה ללא היתר על מקרקעין המיועדים לשטח למבני ציבור בהתאם לתכנית ענ/960. באותו מעמד הוציא המפקח צו מנהלי להפסקת העבודות, שהודבק על גבי עמוד במקרקעין. בביקור נוסף מיום 01.09.16 הדביק המפקח צו הריסה מינהלי כנגד הבניה שהולכת ומתבצעת על המקרקעין. ביום 05.09.16 מצא המפקח בביקור במקרקעין כי המשיב או מי מטעמו ממשיך בעבודות הבנייה למרות הצו המנהלי.

2. מתצהיר מפקח הוועדה, עולה כי העבודות מבוצעות ללא היתר על מקרקעין ומשכך ביצוען עולה כדי עבירה לכאורה על סעיף 204 לחוק התכנון והבנייה, וכי המשך העבודות ללא היתר יביא לקביעת עובדות בשטח ויקשה על אכיפת החוק. יתר על כן, כמצויין בתצהיר, חלק מן המקרקעין שבהם מתבצעות העבודות מצוי במקרקעין המיועדים לבנייני ציבור בהתאם לתכנית ענ/960.

דיון

3. לאחר שעיינתי בבקשה על צרופותיה מצאתי כי עבודות הבנייה ללא היתר עולות כדי עבירה לכאורה על חוק התכנון והבנייה וכי הצווים המבוקשים נדרשים כדי למנוע קביעת עובדות בשטח, שיקשה לשנותן מאוחר יותר. ביצוע עבודות הבנייה על קרקע המיועדת למבני ציבור מעצימה את פוטנציאל הפגיעה בציבור הטמון בעבודות המיוחסות למשיב.

4. לפיכך, אני מורה כי המשיב וכל אדם הפועל מטעמו, יפסיקו לאלתר ביצוע עבודות כלשהן במקרקעין הטעונות היתר, ובכלל זה עבודות בנייה, חפירה, הכשרת הקרקע לבנייה, מילוי קרקע, שינוי פני הקרקע וימנעו מביצוע עבודות אלא בהיתר כדין, וכן יפסיקו כל שימוש חייב בהיתר במקרקעין, וימנעו משימוש כזה ללא היתר כדין.

5. הרואה עצמו נפגע על ידי צו זה רשאי תוך 30 ימים מיום שבו הגיע הצו לידיעתו או שהודבק על המקרקעין בהתאם לתקנה 4 לתקנות התכנון והבנייה (סדרי דין בהליכים למתן צווים על פי המבקש בלבד), תשמ"ג – 1982, לבקש ביטול הצו. הגשת הבקשה לא תתלה את תוקף הצו כל עוד לא קבע בית המשפט אחרת.

6. צו זה יישאר בתוקפו עד שישונה או יבוטל על ידי בית משפט מוסמך ויתבטל מאליו עם קבלת היתר כדין.

המבקשת תביא צו זה לידיעת המשיב עד יום 09.09.2016.

משטרת ישראל מתבקשת ליתן הסיוע הדרוש לאכיפת הצו.

ניתנה היום, ג' אלול תשע"ו, 06 ספטמבר 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
06/09/2016 החלטה על בקשה למתן צו הפסקה יעקב גולדברג צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 ועדה מקומית לתכנון ובנייה עירון חוסני אגבאריה
משיב 1 מהראן אגבאריה