טוען...

פסק דין שניתנה ע"י אושרית הובר היימן

אושרית הובר היימן16/01/2017

בפני

כבוד השופטת אושרית הובר היימן

תובע

יוסי טלקר

נגד

נתבע

אליאור דבוש

פסק דין

התובע טען במסגרת התביעה כי יש להורות על ביטול עיסקה לרכישת רכב והשבה כספית מלאה, זאת לאחר שהתברר שישנו קושי בביצוע העברת בעלות והעברת הרכב הליך של רישוי (טסט).

הנתבע מסר במסגרת הדיון כי הרכב נמכר ללא טסט, כי הדבר היה ידוע לתובע ואף בא לידי ביטוי במסגרת זכרון הדברים שנחתם. עם זאת, מסר כי לאחר חתימת זיכרון הדברים התחוור לו כי אכן ישנה בעיה בביצוע העברת הבעלות, הואיל והרכב נותר ללא טסט פרק זמן העולה על שלושה חודשים.

שמעתי את הצדדים ארוכות, לפרוטוקול ומחוצה לו. הגעתי למסקנה כי אכן העיכוב בהעברת הרכב הליך של רישוי נבע בתחילתו מאותו מידע מוטעה שמסר הנתבע לתובע בעת חתימת ההסכם, אולם נמשך פרק זמן של חודשים ארוכים, בשל התנהלות התובע אשר נוגדת את עקרון הקטנת הנזק.

התרשמתי כי ניתן היה לקצר משמעותית את פרק הזמן שבו נותר הרכב ללא רישוי, ובכך לאפשר את השימוש בו על ידי התובע זה מכבר.

יצוין כי המדובר בעיסקה מיום 4.8.2016 וכי התביעה הוגשה כחודש ימים לאחר מכן, ביום 6.9.2016. ניכר כי מרגע שהוגשה התביעה, לכל המאוחר, חדל התובע מכל ניסיון לפעול בשיתוף פעולה עם הנתבע לצורך העברת הבעלות על שמו והשלמת הליך הרישוי.

בנסיבות האמורות, אף שמצאתי כי ישנה אחריות לנתבע בשל מסירת אינפורמציה שגויה אשר הובילה לקושי בהכשרת הרכב לשימושו של התובע ולהעברת הבעלות על שמו, הרי שהתמשכות התקופה וההחלטה להעמיד את הרכב חלף נשיאה בעלות של מאות שקלים בודדים לצורך השמשתו, נגרמה בשל התנהלות התובע.

במסגרת הדיון הגיעו הצדדים להסכמה לפיה בתוך 14 ימים מהיום יעבירו התובע בשיתוף פעולה עם הנתבע את הרכב הליך של טסט והעברת בעלות. כן הוסכם, כי ככל שיוחלט על הובלת הרכב אל הנתבע לצורך כך ישא הנתבע בעלות הגרר. על פי ההסכמה, הנתבע לקח על עצמו לדאוג כי התובע לא ישלם אגרה כפולה בגין הטסט ושהטסט יהיה עד ליום 2.2.2018. להסכמות אלה ניתן בזאת תוקף של פסק דין סופי.

הצדדים נחלקו בשאלת החיוב בתשלום אגרת הרישוי ופיצוי נוסף.

לעניין אגרת הרישוי - לא מצאתי כי יש מקום לחייב את הנתבע, שעה שהתובע רכש את הרכב ללא טסט, ידע כי עליו לשאת בעלות האגרה מראש, ואין כל קשר סיבתי בין האירועים נשוא התביעה לבין תשלום אגרת הרישוי.

לעניין הפיצוי הנוסף – לא מצאתי כי יש מקום לחייב את הנתבע ברכיב של עוגמת נפש או הוצאות באשר לתקופה שהחלה בהגשת התביעה ועד היום, וזאת מהנימוקים המפורטים לעיל. באשר לתקופה שבין מועד עיסקת המכר לבין הגשת התביעה, ומתוך הנחה כי התובע נדרש להגשת התביעה על מנת להאיץ בנתבע לקדם את נושא העברת הבעלות, אני מחייבת את הנתבע לפצות את התובע בסך של
500 ₪ . יצוין, כי סכום הפיצוי נקבע גם בשים לב להסכמת הנתבע לשאת בעלות הובלת הרכב ככל שתידרש וכן בהסכמתו לדאוג שהתובע לא ישלם אגרת רישוי כפולה.

התשלום יבוצע בתוך 30 ימים.

מעבר לאמור כל צד ישא בהוצאותיו.

זכות להגיש בקשת רשות ערעור לביהמ"ש המחוזי בלוד בתוך 15 ימים מהיום.

המזכירות תשלח פסק הדין לצדדים בדואר.

ניתן היום, י"ח טבת תשע"ז, 16 ינואר 2017, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
16/01/2017 פסק דין שניתנה ע"י אושרית הובר היימן אושרית הובר היימן צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 יוסי טלקר
נתבע 1 אליאור דבוש