טוען...

החלטה שניתנה ע"י ערפאת טאהא

ערפאת טאהא08/09/2016

בפני

כבוד השופט ערפאת טאהא

המבקשים

1. עופות אחים זטמה נצרת בע"מ

2. עיסאם אחמד

נגד

המשיבים

1. בנק הפועלים בע"מ

2. עירית נצרת

3. י הלל ושות בעמ

4. המועצה לעוף הלול

5. שיתפות תפארת נחום

6. אמג"ר יערית בע"מ

7. חייטין לולי פיטום בע"מ

8. מיתב אפרוחים בע"מ

9. מיטב אפרוחים

10. א.נ.ג.ר דלקים ג'אן בע"מ

11. מגדל חב' לביטוח

12. מבוא שומרון בעמ

13. בקר תנובה

14. קנקון פירות ים

15. סיוון - יצור ושיווק חומרי ניקוי (2001) בע"מ

16. אופיס קאל ע.ס. בע"מ

17. דוד צפניק ובניו בעמ

18. האפוטרופוס הכללי מחוז חיפה והצפון

החלטה

בפני בקשה למתן צו הקפאת הליכים במעמד צד אחד לתקופה של 90 ימים בהתאם לסעיף 350(ב) לחוק החברות, התשנ"ט – 1999. הבקשה הוגשה על ידי חברת עופות האחים זטמה נצרת בע"מ ח.פ. 513344291 (להלן: "החברה") ועל ידי בעל השליטה בחברה ואחד מבעלי המניות בה, מר עיסאם אחמד.

על פי הנטען בבקשה, מדובר בחברה העוסקת מזה 30 שנים בתחום שחיטה לא כשרה של עופות באזור נצרת, היא שוחטת כ- 15,000 עופות פטם ביום ומעסיקה כיום כ- 50 עובדים קבועים וכ- 20 עובדים זמניים מדי חודש בחודשו. את התוצרת המוגמרת שהחברה מייצרת היא משווקת באמצעות מספר רב של קבלני משנה ובשיווק ישיר למעדניות ומרכולים כאשר פעילות זו מבוצעת על ידי כ- 70 עובדים ובאמצעות מספר רב של משאיות חלוקה.

נטען עוד, כי המבקשת הינה משחטה איכותית בעלת היקף עבודה נרחב ומשווקת מוצרי עוף למגזר רחב של אוכלוסייה כאשר באפשרותה להציג רווחיות כתוצאה מפעילותה העסקית. לטענת המבקשים, על אף הרווחיות של המבקשת מפעילותה העסקית השוטפת היא נקלעה למצוקה תזרימית בשל החמרת הדרישות של השירותים הווטרינריים בתקופה האחרונה דבר שגרם לביטול אישור הפעלת המשחטה ולהשבתת העסק, משבר גדול ממדים הפוקד את ענף הפטם דבר שגרם להורדת מחירים משמעותית במחירי העופות לשחיטה, "נפילה" כלכלית של חלק מהלקוחות של החברה אשר פגע ישירות בתזרים המזומנים שלה וצמצום קווי האשראי על ידי המערכת הבנקאית בעקבות כל האמור לעיל.

המבקשים הוסיפו וטענו, כי על פי תזרים שנערך על ידי רואה החשבון וליד סלאמה, ניתן להפעיל את החברה בפרק זמן של 90 ימים תחת חסותו של נאמן שימונה על ידי בית המשפט, במתוכנת מצומצמת ללא הפעלה גרעונית. הם ציינו, כי לשם הפעלת העסק כאמור, הצליחו בעלי השליטה בחברה באמצעות בני משפחם ומקורביהם, לגייס סכום ראשוני של 200,000 ₪, אשר יופקד בקופת הנאמן, לצרכי הון חוזר.

על פי המפורט בבקשה, סך כל חובות החברה נאמד בסכום של כ- 12,000,000 ₪, המורכב מחוב בסך של 420,000 ₪ בדין קדימה, חוב בסך כ- 540,000 ₪ לבנק הפועלים המחזיק בשעבודים ספציפיים להבטחת החוב, וחובות רגילים בסך כ- 11,000,000 ₪ כאשר חלק מהנושים מחזיקים בערבות אישית של המבקש מס' 2, בסכום של 6,693,000 ₪.

המבקשים עותרים במסגרת הבקשה אף להחיל את צו הקפאת ההליכים על המבקש מס' 2 בטענה כי לא ניתן להוציא אל הפועל את תכנית ההפעלה עליה מבוססת בקשת ההקפאה מבלי שהמבקש מס' 2 ובני משפחתו יקדישו את מלוא מרצם, זמנם וכישורם להמשך הפעלת המבקשת וייצור מוצריה. לטענתם, המבקש מס' 2 ומשפחתו מהווים "הרוח החיה" שמאחורי פעילות המבקשת וזאת מכוח היכרותם עם המשווקים, פעילות המבקשת, הלקוחות שלה, מערך ההפצה ומהווים "נשמת אפה" של המבקשת, כך שבלעדיהם לא ניתן יהא להמשיך ולקיים את פעילות החברה. נוסף על העובדה כי החברה והעסק אותו היא מנהלת הם למעשה מפעל חייהם של המבקש מס' 2 ומשפחתו ועל כן הוא מוכן לעשות כל שאל ידו על מנת להביא לגיבוש הסדר נושים מתאים.

על סמך כל האמור, עותרים המבקשים למתן צו הקפאת הליכים לתקופה של 90 ימים, ומציעים למנות את עו"ד בראונשטיין כנאמן למבקשת בתקופת ההקפאה, אשר יחזיק בתקופה זו בכל סמכויות הניהול של החברה.

לאחר שעיינתי בבקשה ובנספחיה, נחה דעתי כי צו הקפאת ההליכים המבוקש נועד לתת שקט תעשייתי לחברה על מנת לנסות ולהגיע להסדר עם כלל נושיה, על מנת לשמר את העסק שהחברה מנהלת כעסק חי, על כל המשתמע מכך, הן מבחינת השמירה על הנושים, העובדים, שימור מקומות עבודה ומניעת הנזק שעלול להיגרם לכל אלה ולציבור עקב הפסקת פעילותה של החברה. דברים אלה מקבלים משנה תוקף שעה שמדובר בחברה המעסיקה כ- 70 עובדים ותלויים בפעילותה העסקית קבלנים ולקוחות רבים שעלולים למצוא את עצמם ללא תעסוקה אם לא יינתן צו הקפאת ההליכים. בנסיבות אלה מן הראוי לתת לחברה ולבעלי השליטה בה הזדמנות לנסות ולהבריא את החברה, לרבות אפשרות של הכנסת משקיע כפי שנטען בבקשה.

אשר על כן, הנני מורה כדלקמן:

1. אני מורה על הקפאת ההליכים כנגד החברה עד ליום 13.10.2016 או עד החלטה אחרת. במשך תקופה זו לא ניתן יהא להמשיך או לפתוח בכל הליך משפטי כנגד החברה, והחברה לא תוכל להמשיך לנהל הליכים משפטיים, אלא ברשות בית משפט זה הדן בהליכי חדלות הפירעון שלה.

נוכח המפורט בבקשה כמפורט לעיל לעניין מעמדו של המבקש מס' 2 והיכולת שלו לתרום להבראת החברה דבר שעשוי להביא תועלת הן לנושי החברה והן לשימור פעילותה של החברה כעסק חי, שוכנעתי, כי יש להחיל את צו הקפאת ההליכים גם על המבקש מס' 2, וכך אני עושה.

2. בהתאם לתקנה 46, דבר מתן צו הקפאת ההליכים יפורסם על ידי החברה ו/או על ידי הנאמן, ללא דיחוי, בשלושה עיתונים יומיים בעלי תפוצה רחבה בישראל, האחד יומי, השני כלכלי והשלישי בשפה הערבית.

3. אני ממנה את עו"ד עדי בראונשטיין כנאמן לחברה לתקופת הקפאת ההליכים (להלן: "הנאמן") ונותן לו את סמכויות ניהול החברה בתקופת הקפאת ההליכים. שכרו של הנאמן ייקבע על פי תקנות הפירוק, תוך שמובהר בזאת כי העניין יישקל לגופו, על ידי בית המשפט, ככל שתבוא התנגדות כזו או אחרת מטעם מי מבעלי העניין.

4. הנני מורה לנאמן להמשיך ולהפעיל את עסקי החברה במהלך העסקים הרגיל, בכפוף לקיום כל הדרישות על פי דין הנחוצות להמשך הפעלת העסק כעסק חי, עד תום תקופת הקפאת ההליכים ובהתאם להוראות בית המשפט כפי שתינתנה מת לעת, והכל תוך גביית חובות באופן שוטף וביצוע התשלומים אך ורק בגין שירותים ומוצרים שיסופקו לחברה לצורך פעילותה השוטפת בתקופת הקפאת ההליכים, ולצורך גיבושו של הסדר נושים.

לצורך האמור, אני מורה כי במהלך תקופת ההקפאה תהא לנאמן סמכות לנהל את עסקי החברה בהתאם לשיקול דעתו, תוך הסתייעות בהנהלתה, ככל שימצא לנכון לעשות כן, ובכלל זה להתקשר לפי הצורך בהסכמים עם ספקים, קבלני משנה ונותני שירותים, לגבות כספים מחייבים, להתקשר עם לקוחות, להעסיק אנשי מקצוע ולשלם להם שכ"ט, לפטר עובדים ו/או להוציא אותם לחופשה ללא תשלום, הכל על מנת לשמר את החברה כעסק חי.

5. א. אני מורה לנאמן לפתוח חשבון בנק חדש על שם החברה (להלן: "חשבון הנאמנות") שייוחד לצורך גביית כספים מחייבים ותקבולים המגיעים לחברה מפעילותה השוטפת, ולשם ביצוע תשלומים בגין הפעילות השוטפת בתקופת ההקפאה, בפיקוח בית המשפט. כל פעולה בחשבון הנאמנות תהיה בפיקוח הנאמן ותחייב את חתימתו, בכפוף לאישור בית המשפט. מאידך, הנני מורה על הפסקת הפעילות בחשבונות הבנק הקיימים של החברה.

הנאמן ידאג להודיע דבר הפסקת כל פעילות בחשבונות הבנק הקיימים של החברה, לאלתר.

הנאמן ידאג לקבל לידיו, לחשבון הנאמנות שיפתח, את כל הכספים שיגיעו לחברה, ואשר לעת הזו ישמשו למימון הוצאות ההקפאה.

ב. הנאמן יפנה לבנקים לאלתר ויתן הוראות ביטול לכל השיקים ו/או הוראות הקבע שמשוכים על חשבונות החברה בבנקים, ויודיע לבנקים ולנושים דבר איסור גביית כל חוב עבר, אלא אם ניתן לכך אישור מראש של בית המשפט.

ג. הנאמן ידאגו לקבל לידיו תדפיס חשבונות הבנקים של החברה, וכן של המבקש מס' 2, הכוללים כל היתרות (אובליגו) של כל החשבונות נכון להיום, מועד מתן צו ההקפאה.

 

6. כל פעולה בשם החברה, לרבות חתימה על שיקים, שטרות, חוזים והתחייבויות מכל סוג שהוא תחייב את חתימת הנאמן.

8. במסגרת צו הקפאת ההליכים יוסרו כל העיקולים שהוטלו אצל החברה ואצל צדדים שלישיים המחזיקים בנכסים של החברה, והכספים שעוקלו יועברו לקופת הנאמן, כך שיתאפשר לחברה להמשיך ולהתנהל במהלך העסקים הרגיל.

 

9.      אני מתיר לנאמן לשכור את שירותיהם של עורכי דין, רואה חשבון כלכלנים ושמאים, לצורך מתן סיוע במילוי תפקידו, באישור בית המשפט, לפי העניין ועל פי דין. שכרו של בעל מקצוע ששירותיו יישכרו על ידי הנאמן, ייקבע על ידי בית המשפט, אשר ישקול אם לחשב אותו שכר כחלק משכר הנאמן אם לאו.

 

10. אני מורה כי במהלך תקופת הקפאת ההליכים והחל ממועד מתן צו הקפאת ההליכים וכן כל עוד צו הקפאת ההליכים בתוקף, לא תיפרע כל ערבות בנקאית שהוציא תאגיד בנקאי לטובת נושה של החברה, אלא באישור בית המשפט.

11. אני מורה כי בתקופת ההקפאה לא יבוצע כל סעד עצמי מכל מין וסוג שהוא, על ידי מי מנושי החברה, לרבות תפיסת נכסים, קיזוז, המחאת חוב, עיקול או עיכבון על תקבולים מלקוחות החברה, אלא באישור בית המשפט.

 

12. אני מאשר לנאמן לגבש תכנית הבראה מפורטת לחברה, וכן לגבש הצעה להסדר נושים, אך ככל שהנאמן, אחרי בדיקה, יסבור כי האפיק הראוי והנכון הוא מסלול של פירוק החברה, יודיע על כך לבית המשפט.

 

13. א. הנאמן יגיש דו"ח ראשוני לבית המשפט עד לדיון שייקבע, וככל שימצא כי ניתן להבריא את החברה וניתן להגיע להסדר, יתייחס למועד הנכון והמתאים, לדעתו, לכינוס אסיפת נושים.

ב. במסגרת הדו"ח יסקור הנאמן את אשר היה לפני צו זה, יסקור את מצבת נכסי החברה, מצבת נושיה ועובדיה, את חשבונות הבנק של החברה והפעולות שנעשו עד להקפאת ההליכים, את נכסי בעלי המניות ואת חשבונות הבנק שלהם, החובות לבנקים וכו'.

ג. לדו"ח שיגיש הנאמן יצרף:

1) תצהירי נכסים של בעלי המניות והערבים לחובות החברה.

2) תדפיסי חשבון בנק של 3 חודשים אחרונים לפני צו הקפאת ההליכים של החברה ובעלי מניותיה.

3) דף חשבון של חשבון הנאמנות שהנאמן יפתח.

 

14. מימוש נכסים בעלי ערך של למעלה מ-50,000 ₪ וכל פעולה שלא הוזכרה לעיל, יצריכו פנייה לקבלת אישור מראש של ביהמ"ש.

 

15. הנאמן יפרסם, לאלתר, דבר הגשת הבקשה דנא ומתן הצו הזה בשלושה עיתונים כנ"ל, וכן יפרסם הודעה לנושי החברה בה יתבקשו להגיש תביעות חוב תוך 45 ימים מיום הפרסום וכי מי שלא יגיש תביעות חוב כאמור, ייראה כמי שזנח את תביעתו.

16.    ניתן בזאת צו מניעה לפיו אני אוסר על כל דיספוזיציה ו/או העברה של נכס מנכסי החברה ו/או בעלי מניותיה ו/או הערבים לחובותיה. הנאמן ידאג לרשום את צו המניעה הזה בכל פנקס המתנהל על פי דין, לרבות פנקס רשם המקרקעין ומשרד הרישוי על נכסי החברה, נכסי בעלי המניות ונכסי הערבים לחובות החברה.

 

17. הנאמן ימציא לכונ"ר, החל מהיום, העתק מכל בקשה שיגיש לבית המשפט וידאגו לשתפו ולצרפו כצד בכל הליך.

הכונ"ר יתבקש להגיב לכל בקשה במסגרת תיק זה במהירות המתבקשת, כדי שניתן יהיה לקדם כראוי את ענייני ההקפאה, ההבראה והסדר הנושים.

 

18. הנאמן יקבע את אסיפת הנושים, יפרסם המועד והמקום בו תתקיים, ינהל וינסה לקדם תוכנית ההבראה והסדר הנושים לפי שיקול דעתו, בכפוף להודעה לכונ"ר ולבית המשפט, ובכפוף לקבלת אישור מבית המשפט.

 

19. בתקופת ההקפאה תפעל החברה בתזרים מזומנים חיובי ולא תיכנס לגירעונות, וכל אשראי חדש שיינתן לחברה בתקופת ההקפאה, בכפוף לאישור בית המשפט, יקבל מעמד מועדף בהוצאות הפירוק.

 

20. הנאמן יחתום על התחייבות עצמית על סך של 150,000 ₪, אשר תומצא לתיק בית המשפט עד 12.9.2016, שעה 12.00, שאם לא כך, יהא הצו בטל ומבוטל.

 

21. צו זה יעמוד בתוקפו עד ליום 13.10.2016, אלא אם תינתן החלטה שיפוטית המורה אחרת.

22. בנוסף למפורט בסעיף 13 לעיל, ידאג הנאמן להגיש תצהירי נכסים וזכויות של מנהלי החברה ובעלי מניותיה וכן הערבים לחובותיה ב-3 השנים האחרונות, וכן תצהירי נכסים של בני ביתם (בני זוג וילדים), לרבות זכויות רשומות ו/או לא רשומות בנכסי מקרקעין ו/או כספים בבנקים, וזאת הוא יעשה בתוך 30 יום מהיום. הנאמן יפנה לכל הבנקים ויבקש לקבל פירוט כספים וזכויות של בעלי השליטה בחברה ובני ביתם, וכן יחקור ויאסוף מידע אודות נכסיהם וזכויותיהם.

23. אני קובע דיון ליום 10.10.2016, שעה 14.00.

24. הנאמן יבהיר לבעלי המניות ולנושאי המשרה בחברה, על חובתם הבלתי מסויגת לשתף עמו פעולה בצורה שקופה לחלוטין.

ניתנה היום, ה' אלול תשע"ו, 08 ספטמבר 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
08/09/2016 החלטה שניתנה ע"י ערפאת טאהא ערפאת טאהא צפייה
19/09/2016 החלטה שניתנה ע"י ערפאת טאהא ערפאת טאהא צפייה