טוען...

החלטה שניתנה ע"י ארז יקואל

ארז יקואל21/12/2016

לפני כבוד השופט ארז יקואל

העותר

מוחמד סלהב (אסיר)

נגד

המשיבים

.1 שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר - זימונים

.2 מדינת ישראל

<#1#>

נוכחים:

העותר ובא כוחו – עו"ד מחמוד נעמנה

ב"כ המשיבים – עו"ד ליאור קורן

פרוטוקול

ב"כ העותר:

התקבלה תשובה לפני זמן רב של שב"ס שאין מניעה מודיעינית ומשטרתית ואין כל מניעה אחרת והמשטרה רק ציינה שיש צורך בהפקדה כספית. אין נימוק ענייני מפורט למעט הפנייה למידע שהיה דרוש חקירה ב- 2015 ואין נקיבה בסכום. היועמ"ש נקב בסכום של 60,000 ₪ ואני חוזר על ההתנגדות בעתירה לזה. העותר לא שפוט לשנים רבות. הוא לא מוגדר כסג"ב הוא נמצא בבית סוהר בתנאים הכי טובים ולכן אין הצדקה לגבי התנאי של הפקדה כספית.

ב"כ המשיבים:

אם היה סג"ב לא היה יוצא לחופשות. בעניינו מדובר בהפקדה כספית לצורך הפגת המסוכנות ואיונה כאשר אני מציג לביהמ"ש את פלט הרשעותיו ותיקי מב"ד ומתייחס במיוחד לעבירות עליהן חוזר העותר פעם אחר פעם, שזה הסעות שב"ח ללא יראה ומורא. הסעת שב"ח הינה עבירה חמורה שיש בה פן בטחוני שכן איננו יודעים את מי הוא מסיע בעבור בצע כסף. מפנה לשיטתיות ולחוסר המורא שלו כאשר הערבות הכספית הינה לאיון מסוכנות ואם ידע שיש סכום גבוה שיחולט במידה ויעבור עבירות ויפר תנאים. מפנה לגזרי הדין שניתנו בעניינו. יש להטיל עליו מורא בסנקציה כספית על מנת להרתיעו.

ב"כ העותר:

אנו לא בהליך המעצר ולא בטיעונים לעונש. הנימוק של המשיב הוא מאחר ויש לו מספר הרשעות בגין הסעת שב"ח ולכן צריך להרתיעו. הוא קיבל כבר את עונשו והמשטרה מבקש הפקדה כספית בגלל שהיה דרוש חקירה ואין בין עמדת המשטרה לבין מה שחברי אומר דבר. אם ניקח את כל האסירים שמרצים מאסר בגין הסעת שב"ח אף אחד לא נדרש להפקיד ערבויות כספיות. מילא אם היה מדובר באסירים שברחו לחו"ל והוחזרו במסגרת הסגרה אז מבקשים הפקדות כספיות אך לא בעניין כעניינו של העותר. מאז קבלת ההודעה חלף זמן ואין לו איך לגייס את הכסף.

<#2#>

החלטה

העותר נדון לתקופת מאסר בת שנתיים, תשעה חודשים ו- 15 ימים בגין עבירות רכוש והסעת תושב זר כמו גם הפרת הוראה חוקית. העותר מסווג תחת קטגוריה ב1 והוא מלין בעתירתו על העדר שילובו בסבב חופשות.

בדיון הקודם שנערך בעתירה אישרתי לצדדים תקופת דחיה על מנת למצות את ההליך המנהלי. לאחר מיצויו, אושר לעותר להשתלב בסבב חופשות. כבר בנסיבות אלו לא נותר עוד צורך בדיון בעתירה כנוסחה. בין לבין מסתבר כי חלק מהתנאים שקבע המשיב הוא הפקדה כספית בסכום של 60,000 ₪ על מנת שניתן יהיה להוציא את העורר לחופשות. המשיב מבקש כי אאשר תנאי זה והעותר מתנגד לכך. הפכתי ולא מצאתי מהי מסגרת הדיון הראויה בהקשר לתנאי חופשה שעה שהעתירה אינה קשורה בכך. אין מלפני כל עתירה רלבנטית לעניין החלטת המשיב בהקשר לסכום ההפקדה. יש מלפני אך ורק את בקשת המשיב לאשר את ההחלטה וכן את התנגדות העותר.

בנסיבות אלו, לא ראיתי לנכון להוסיף ולדון בעתירה במתכונתה. שמורה זכותו של העותר להגיש עתירה מחודשת. עם זאת, נשמעו טענות הצדדים לפרוטוקול הדיון מי לזכות סכום ההפקדה ומי כנגדה. אבקש את המשיב לשוב ולשקול את הנושא על מנת לנסות ולייתר עתירה מחודשת. הכל, מבלי לכבול את שיקול דעתו. העותר יעביר לידיעת המשיב נתונים קונקרטיים הקשורים במצבו הכספי.

בנסיבות אלה הדיון בעתירה כמתכונתה הסתיים.

המזכירות תסגור את התיק.

<#3#>

ניתנה והודעה היום כ"א כסלו תשע"ז, 21/12/2016 במעמד הנוכחים.

ארז יקואל , שופט

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
16/11/2016 החלטה שניתנה ע"י ארז יקואל ארז יקואל צפייה
21/12/2016 החלטה שניתנה ע"י ארז יקואל ארז יקואל צפייה