טוען...

פסק דין שניתנה ע"י נדים מורני

נדים מורני06/08/2017

בפני

כבוד הרשם בכיר נדים מורני

התובעת

מריה קוטניוק ת.ז. 321162067

נגד

הנתבעים

1.יצחק אמסלם ת.ז. 069967115

2.מריח ג'אנם ת.ז. 059422253

3.כלל חברה לביטוח בע"מ

פסק דין

1. התובעת הגישה תביעה קטנה כנגד הנתבעים ע"ס 16,309 ₪ בגין הנזקים אשר נגרמו לרכבה מדגם טויוטה קורולה שנת ייצור 2008 מ.ר. 82-641-66 (להלן: "הטויוטה") כתוצאה מתאונת דרכים שארעה ביום 11.2.16 בשעה 06:30 בערך כאשר רכב התובעת היה נהוג ע"י מר פרבלוב אלכסיי (להלן: "אלכסיי") בין הטויוטה לבין משאית שהיתה נהוגה ע"י נתבע 2 (להלן: "מריח").

התאונה ארעה בקרית ים.

2. אלכסיי העיד כי הטויוטה נסעה בנתיב הימני ואילו הנתבעת נסעה בנתיב השמאלי ובהגיע הטויוטה למעבר החצייה עם הגבהה לקראת הכניסה לכיכר הוא עצר את הטויוטה לפני מעבר החצייה כאשר המשאית עצרה בנתיב השמאלי לפני הכיכר ואז הוא ראה שהמשאית חתכה את הכניסה לכיכר לאמצע ממסלול ימני שבו נסעה הטויוטה ואז אלכסיי סטה ימינה כמה שאפשר והתקרב למעקה שבצד ימין ואז המשאית פגעה בטויוטה מאמצע הטויוטה ועד הפינה הקדמית שמאלית כאשר המשאית נפגעה אחרי הגלגל הראשון ימיני.

3. אלכסיי הגיש תמונות המראות את הטויוטה ואת המשאית כפי שנעצרו לאחר אירוע התאונה.

4. מריח העיד שהוא נהג במשאית ונסע במסלול השמאלי לקראת הכניסה לכיכר והוא התכוון לפנות שמאלה בכיכר והוא לא הרגיש איך הטויוטה נכנסה בו.

מריח טען שאלכסיי סטה ממסלול נסיעתו ונכנס למסלול שבו נסעה המשאית.

5. הנהגים נתבקשו ע"י בית המשפט לגשת למקום אירוע התאונה שהוא בקרבת בית המשפט ולצלם את הסימנים הנמצאים על הכביש לפני ההגעה למקום התאונה ולפני הכיכר.

הנהגים עשו כמבוקש והציגו תמונות אשר לפיהן מופיע כי במסלול השמאלי מסומן חץ שמורה על נסיעה ימינה ושמאלה ואילו במסלול הימני ישנו חץ המראה נסיעה ישר וימינה.

6. הצדדים חלוקים ביניהם בשאלת האחריות לאירוע התאונה כאשר כל נהג טוען שהנהג האחר אחראי לאירוע התאונה.

דיון והכרעה:

7. לאחר עיון בכתבי הטענות ובמסמכים שצורפו אליהם ועיון במוצגים שהוגשו ועיון בתמונות שנעשו ביום הדיון ולאחר שמיעת עדויות הנהגים, אני קובע שעל נהג המשאית (נתבע 2) מוטלת אחריות מלאה לאירוע התאונה וזאת מהנימוקים הבאים:

א. עדותו של אלכסיי נראית בעיני בית המשפט כאמינה ויש לקבלה.

ב. מהתמונות שהוגשו ניתן לראות שהטויוטה נפגעה לפני מעבר החצייה כאשר היא סטתה ימינה ככל שניתן וכמעט נגעה במדרכה מצד ימין דבר שתומך בגרסת אלכסיי.

ג. על פי החצים שהופיעו על המסלול הימני שבו נסעה הטויוטה, מאותו מסלול ניתן להמשיך ישר או ימינה וזה היה כיוון נסיעת הטויוטה.

ד. מיקום הנזקים בטויוטה תומכים בטענת אלכסיי שהמשאית חתכה מהמסלול השמאלי אל המסלול הימני וכנראה תוך כדי כך היא פגעה בטויוטה בצדה השמאלי.

ה. מהתמונות שהוגשו רואים שהמשאית נעצרה במסלול הימני בתוך הכיכר, דבר המלמד על המעבר שלה מהמסלול השמאלי אל המסלול הימני.

8. התובעת צרפה לכתב התביעה חוו"ד שמאי אשר העריך את הנזקים שנגרמו לטויוטה וחשבונית מס על סך 15,139 ₪ ששולם למוסך עבור התיקון וחשבון שכ"ט שמאי בסך 1,170 ₪.

9. לאור האמור לעיל, אני מקבל את התביעה ומחייב את הנתבעות, ביחד ולחוד, לשלם לתובעת סך 16,309 ₪ בתוספת אגרת משפט ששולמה בסך 163 ₪.

הסכומים שנפסקו ישולמו תוך 40 יום מהיום, שאם לא כן, הם ישאו הפרשי הצמדה וריבית מהיום ועד למועד התשלום המלא בפועל.(ימי הפגרה במניין הימים).

המזכירות תמציא העתק מפסק דין זה לצדדים ותסרוק את המוצגים ת/1-ת/3 בתיק.

ניתן היום, י"ד אב תשע"ז, 06 אוגוסט 2017, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
06/08/2017 פסק דין שניתנה ע"י נדים מורני נדים מורני צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 מריה קוטניוק
נתבע 1 יצחק אמסלם
נתבע 2 מריח ג'אנם
נתבע 3 כלל חברה לביטוח בע"מ