טוען...

הוראה למבקש 1 להגיש אישור פקס

רועי פוליאק18/09/2016

ניתנה ביום 18 ספטמבר 2016

רשות שדות התעופה בישראל

המבקשת

-

1.הסתדרות המהנדסים

2.הסתדרות ההנדסאים והטכנאים

3.ועד הטכנאים הנדסאים והמהנדסים ברשות שדות התעופה

4.הסתדרות האקדמאים במח"ר

5.ועד האקדמאים ברשות שדות התעופה

המשיבים

בשם המבקשת – עו"ד חיה ארמן, עו"ד חופית כהנא-רוח

בשם המשיבים 1 - 3 – עו"ד נועה בר-שיר

בשם המשיבים 4-5 – עו"ד מיה קליימן רוזנטל, עו"ד אור גולדשמיד

החלטה

השופט רועי פוליאק

  1. בקשת רשות ערעור על החלטת בית הדין האזורי בתל אביב-יפו (השופט תומר סילורה ונציגי הציבור מר יעקב גרינברג וגב' אהובה גנור; ס"ק 59819-08-16) מיום 8.9.2016, הדוחה את בקשת המבקשת למתן סעדים זמניים ודחופים לקיום שגרת עבודה תקינה ומלאה במבקשת ולמנוע כל שיבוש בעבודה השוטפת.
  2. בית הדין האזורי פסק, בהחלטה תמציתית, כי שוכנע כי המחלוקות בין הצדדים אמיתיות והצעדים הארגוניים הם מידתיים וסבירים וקרא לצדדים "לקיים משא ומתן ענייני, נמרץ ואינטנסיבי, בנפש חפצה ולב פתוח, ליישוב המחלוקת ביניהם".
  3. ואכן, כעולה מהבקשה הודיעו המשיבים 3 ו – 5 על השעיית שיבושי העבודה, לבקשת ההנהלה, עד להודעה חדשה (ויפה עשו). המשיב 5 אף הבהיר בהודעתו לעובדים המיוצגים על ידו, כי ההשעיה היא "בעקבות ההתקדמות במו"מ עם ההנהלה".
  4. בנסיבות אלה, ועל מנת לאפשר לצדדים למצות את המו"מ, מוצע לצדדים לשקול את ההסדר הבא:

א. ככל שהמשיבים, או מי מהם, יחליטו לחדש את הצעדים הארגונים באופן העלול לשבש את העבודה התקינה במבקשת, תמסר על כך הודעה של לפחות 48 שעות מראש למבקשת, המפרטת, בקווים כלליים, את הצעדים הארגוניים המתוכננים.

ב. החלטת בית הדין האזורי נחזית להיות החלטת ביניים בבקשה למתן סעדים זמניים ודחופים, אך אין היא כוללת הוראות דיווח ועדכון. בית הדין האזורי יטיל, איפוא, על הצדדים חובת דיווח ועדכון על התקדמות המשא ומתן בין הצדדים ויתן הוראות מתאימות בדבר המשך ההליכים בבקשת הצד ככל שימצא לנכון.

ג. הצדדים יהיו רשאים להגיש, במסגרת בקשת הצד, בקשות ביניים נוספות לבית הדין האזורי, בהתאם להתפתחויות במו"מ המתנהל ביניהם ולצעדים נוספים שינקטו על ידי מי מהם.

ד. בקשת רשות הערעור תמחק בשלב זה, בכפוף לאמור לעיל ומבלי לפגוע בטענות ובזכויות צד מהצדדים.

5. הצדדים יודיעו עמדתם להצעה עד ליום 20.9.2016.

ניתנה היום, ט"ו אלול תשע"ו (18 ספטמבר 2016) בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.