טוען...

החלטה שניתנה ע"י קרן כ"ץ

קרן כ''ץ01/07/2017

לפני

כבוד הרשמת קרן כ"ץ

התובעת, המשיבה:

רשות השידור/ המשרד הראשי

ע"י ב"כ עו"ד מחמוד מסארווה

נגד

הנתבע, המבקש:

מרדכי מרקוביץ

ע"י ב"כ עו"ד לילי פויכטונגר

החלטה

לפני מונחת התנגדות לביצוע תביעה על סכום קצוב וכן בקשה להארכת המועד להגשתה. הבקשה להארכת מועד הוגשה לתיק ביום 20.9.16 וההתנגדות והמסמכים הנוספים הוגשו ביום 30.10.16. לאור הסכמת הצדדים הדיון שבמהלכו נחקר המבקש התייחס לכל המסמכים הללו וגם החלטתי תתייחס לכולם. הצדדים סיכמו את טענותיהם בעל פה. התביעה הוגשה על סך של 1844.44 ₪ בגין אי תשלום אגרת רשות השידור עבור החזקת מקלט טלוויזיה בין השנים 2010-2012.

להלן יובאו עיקרי טענות המבקש בהתנגדות ובבקשה להארכת המועד:

1. המבקש לא קיבל לידיו את כתב התביעה. נודע למבקש לראשונה על התביעה עת במסגרת תיק ההוצל"פ הוטל עיקול על חשבון הבנק שלו ביום 18.8.16.

2. המבקש פנה למשרדי המשיבה לקבלת מסמכי התביעה אך לא נענה ומשרדי לשכת ההוצל"פ היו סגורים. באת כוחו פנתה אף היא בכתב פעמיים נוספות לב"כ המשיבה לקבל המסמכים אך קיבלה לידיה אך ורק את אישור המסירה. לבסוף נאלץ המבקש לצלם בעצמו את התביעה בלשכת ההוצל"פ לאחר שהסתיימה הפגרה.

3. המסירה בוצעה בהדבקה ברחוב ברודצקי 43 ברמת אביב תל אביב ששם בניין בן 9 קומות ובו מאות בתי עסק 3 כניסות, מרכז רפואי , חנויות. לאישור המסירה לא צורף תצהיר ולכן לא ברור בדיוק באיזו דלת והיכן הודבקה המסירה. על המשיבה הנטל להביא את המצהיר לחקירה.

4. עיון בכתב התביעה מעלה כי נטען שהמבקש החזיק בזמנים הרלבנטיים במקלט טלוויזיה. הזמנים לא פורטו בכתב התביעה אך לפי הנספח ניתן לראות כי מדובר בין השנים 2010-2012. המבקש לא החזיק במקלט טלוויזיה בתקופה זו.

5. המבקש אינו מתגורר ברחוב ברודצקי 43. הייתה למבקש מעבדה לתיקונים ולמכירה, בין היתר, של טלוויזיות. המעבדה נסגרה בשנת 2009. צורף אישור מע"מ על סגירת העסק.

6. המבקש מתגורר ברחוב הלסינקי 18 תל אביב ואגרת הטלוויזיה שולמה בבית מגוריו. אישורים על תשלום האגרות צורפו יותר מאוחר לביהמ"ש במסגרת השלמת מסמכים, שם גם טען כי הנספח שצורף לכתב התביעה אינו עונה על דרישת "רשומה מוסדית" כהגדרתה בפקודת הראיות. ההוכחה של רשומה מוסדית צריכה להיעשות במסגרת הליכי ההוכחות ולכן יש לתת רשות להגן.

להלן יובאו טענות המשיבה כפי שבאו לידי ביטוי בסיכומיה:

1. המבקש אישר כי כתובתו המעודכנת במשרד הפנים היא ברחוב ברודצקי ולא ברחוב בו הוא מתגורר. לכן בוצעה מסירה כדין.

2. המבקש שוחח עם המשרד של ב"כ המשיבה כבר ביום 9.3.16 ושילם סך של 1,000 ₪. טענתו שסכום זה לא היה קשור לתיק ההוצל"פ איננה נכונה. מהקבלה של התשלום הנ"ל שאוחזת ב"כ המבקש עולה כי היא אינה קשורה לחוב בתיק דנן.

3. המבקש רכש ביום 28.5.06 מקלט טלוויזיה מסוג סמסונג, לכך לא התכחש בחקירתו ועשה זאת תחת שמו הפרטי ולא תחת עסקו. המבקש לא פעל בהתאם לתק' 5א ו- 6 לתקנות רשות השידור, לא הודיע שרכש את המקלט ולא הודיע כי העבירו לאחר או מכרו. התביעה דנן מתייחסת לחובו כאדם פרטי לשלם את האגרה ולא לעסק.

4. גם הקבלות שצירף המבקש בדבר תשלום האגרה לא מתייחסות לדירה שבה הוא טוען שמתגורר, הלסינקי 18 דירה 8, אלא מתייחסות לדירות 1 ו- 10.

דיון והכרעה:

1. באשר לבקשה להארכת המועד. אין חולק כי המסירה של האזהרה בוצעה בדרך של הדבקה ולא נמסרה לידיו המבקש. לכן מקובלת עלי טענתו של המבקש כי לא קיבל את המסירה לידיו. מקובלת עלי טענתו כי נקבע בפסיקה שבמקרה כזה המעטפה יכולה ליפול ולא להגיע לידיו. לכן אני מקבלת את גרסתו כי נודע לו לראשונה על תיק ההוצל"פ רק עם קבלת העיקול ולכן ההתנגדות הוגשה בזמן.

2. באשר לשיחת הטלפון שביצע המבקש כבר בחודש מרץ למשרד המשיבה, טען המבקש בחקירתו כי החוב לא היה קשור לתביעה שבפני. משלא צורפה בפני כל ראיה כמוצג בשלב החקירה כי תשלום סכום החוב בסך 1,000 ₪ שייך לחוב נשוא תובענה זו אינני יכולה לקבוע כך. לכן אני מאריכה את המועד להגשת ההתנגדות.

3. יחד עם זאת, לאור טענת המשיבה כי התביעה היא בגין אחזקת מקלט פרטי, שהמבקש לא התכחש שקנה, והציג בפני קבלה על תשלום האגרה לשנת 2013 ולמחצית אחת בלבד בשנת 2010, כאשר מן הנספח לכתב התביעה עולה כי לא שולמה האגרה במשך 3 שנים, 2010-2012, אתן למבקש את הרשות להגן בתנאי שיפקיד את מלוא גובה החוב המעודכן בתיק ההוצל"פ בקופת ביהמ"ש בניכוי הסך של 390 ₪ שהוכיח בפני כי שולם לגבי שנת 2010. המבקש יפקיד את הסכום הנ"ל בקופת ביהמ"ש עד ולא יאוחר מיום 2.8.17. המזכירות תביא בפני את התיק באמצעות משימה לבדיקת ההפקדה, ביום 3.8.17. באם בדיקתי תעלה כי לא הופקד הסכום במלואו ובמועדו תידחה ההתנגדות שהגיש המבקש. באם בדיקתי תעלה כי שולם הסכום אתן רשות להגן ואתן הוראות להמשך ניהול התביעה בסדר דין מהיר. הוצאות הדיון בהתנגדות בסך של 1,000 ₪ יושתו על מי מהצדדים בהתאם לתוצאות הדיון בתביעה העיקרית.

בשולי החלטתי זו אני מתנצלת על העיכוב במתן ההחלטה, וזאת עקב תקלה טכנית, בה לא היה רשום

התיק לתזכורת למתן החלטה. החלטתי זו נכתבה והוקלדה במוצ"ש.

המזכירות תשלח החלטתי זו לשני הצדדים.

ניתנה היום, ז' תמוז תשע"ז, 01 יולי 2017, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
01/07/2017 החלטה שניתנה ע"י קרן כ"ץ קרן כ''ץ צפייה
23/07/2017 החלטה על הודעה על הפקדת הערובה ובקשה לביטול הליכי הוצאה לפועל קרן כ''ץ צפייה