טוען...

החלטה שניתנה ע"י שושנה פיינסוד-כהן

שושנה פיינסוד-כהן22/09/2016

54413-09-16

לפני כבוד השופטת שושנה פיינסוד-כהן

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

מועאד אבו עלי

<#1#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה – עו"ד אתי קליין

הנאשם – נוכח

הסנגור – עו"ד תלחמי

פרוטוקול

הסנגור:

מרשי מוותר על זכותו ל-48 שעות.

הקראתי לנאשם את כתב האישום ואמר שהבינו. מרשי מודה בכתב האישום.

הנאשם בתרגום בא כוחו:

זה נכון מה שכתוב בכתב האישום.

ב"כ המאשימה טוען לעונש:

מבקשת להרשיע.

<#2#>

הכרעת דין

<#2#>

לאור הודאת הנאשם הנני מרשיעה אותו בעבירת כניסה לישראל שלא כחוק.

<#3#>

ניתנה והודעה היום י"ט אלול תשע"ו, 22/09/2016 במעמד הנוכחים.

שושנה פיינסוד-כהן , שופטת

<#3#>

ב"כ המאשימה טוענת לעונש:

לנאשם אין עבר פלילי.

הנאשם הורשע בכניסה לישראל שלא כחוק כאשר בתאריך 20.9.16 שהה הנאשם בשטח מדינת ישראל מבלי שהיה ברשותו אישור כניסה ושהייה כדין.

מתחם העונש הראוי לעבירות שב"ח עם עבירה נלוות הינה של מאסר בפועל אשר מתחם העונש הוא בין חודש מאסר עד 5 חודשי מאסר בפועל, מאסר ע"ת והתחייבות.

לביצוע העבירה של כניסה לישראל קדם תכנון מוקדם לביצוע העבירה, חבירה ותיאום עם המסיע, היציאה ממקום מושבו הקבוע בשטחי הרשות הפלסטינית עד להגעה לתוככי מדינת ישראל (לא מדובר בעבירה ספונטנית בפרץ של רגשות או החלטה בת רגע לביצוע העבירה).

הנזק החברתי, הכלכלי והביטחוני למדינה הוא רב כשהמדינה משקיעה כסף רב ומשאבים לצורך סגירת הגבולות ובניית מחסומים וגדר גבול שנפרצת מדי יום, הפעלת מערך מודיעין וסיכול לצד הנזק הכלכלי של העסקת עובדים לא חוקיים מערך שלם של "עבודה שחורה" ולא מדווחת והפגיעה בעובדים החוקיים במדינה.

עבירת השב"ח הינה עבירה קשה לגילוי לאור מגבלות משטרת ישראל שאמונה על הלחימה בפשיעה בנוסף על ביטחון הפנים, כך שעבירות כאלה מתגלות בדרך כלל באקראי ורשויות אכיפת החוק. בהתאם להנחיות התביעה אין מעמידים לדין בגין הכניסה הראשונה בה מגורש השב"ח לשטחי הרשות.

מן הטעמים שהוזכרו, מדיניות הענישה הנהוגה וההלכה שיצאה מבית המשפט העליון כי בעבירות על חוק הכניסה לישראל ראוי להטיל עונש מאסר בפועל של ממש כנגד השב"חים, מאסר בו יחוש השב"ח כי הדבר אינו כדאי (ברע"פ 3173/09, מוחמד פראגין נ' מדינת ישראל).

נציין כי לאחרונה חלה הסלמה משמעותית באירועי הטרור כלפי אזרחי מדינת ישראל בכל רחבי הארץ. לנוכח הועבדה כי חלק ניכר מהמפגעים הינם שוהים בלתי חוקיים לא ניתן לדעת מי נכנס למדינת ישראל במטרה להתפרנס או במטרה לפגע. על כן מתבקש ביהמ"ש להחמיר בעונשם של השוהים הבלתי חוקיים הנמצאים בארץ. אני מפנה את ביהמ"ש לפסק דין אלהרוש, אשר מתמקד בקביעת מתחם הענישה, שם נקבע בבירור כי אומנם המתחם נע בין מאסר על תנאי ל- 5 חודשי מאסר, אך הכול נתון לשינוי בעקבות המצב הביטחוני הקיים במדינה.

אשר על כן, ולאור כל הנ"ל, אבקש להטיל על הנאשם מאסר בפועל שלא יפחת מ-30 ימים ומאסר על תנאי.

הסנגור:

מבקש מביהמ"ש הנכבד להתחשב בגילו של הנאשם, בהודאה בהזדמנות ראשונה, חסכון בזמן שיפוטי, חרטה. הוא נכנס לישראל על מנת למצוא עבודה כדי לסייע בפרנסת המשפחה. אביו סובל ממחלת סרטן ואמו נכה. נשוי ואשתו אמורה ללדת. על כן אבקש להטיל עליו עונש ברף הנמוך של מאסר על תנאי.

הנאשם:

אני מתנצל ומתחרט. רציתי לעבוד, אמי נכה ואבי חולה סרטן, אין לנו כסף שאוכל לקבל היתר.

<#4#>

גזר דין

<#4#>

1. הנאשם הורשע על פי הודאתו בעבירת כניסה לישראל.

2. הערך המוגן שנפגע מן העבירה, הינו זכותה של המדינה לקבוע מיהו הבא בשעריה. ערך מוגן זה מקבל משנה תוקף כאשר המצב הבטחוני הורע ומבוצעות עבירות כלפי תושבי המדינה על ידי תושבים זרים אשר אינם מורשים להכנס בשעריה.

3. הפסיקה כבר קבעה מתחם ענישה בעבירה מסוג זה הנע בין מאסר על תנאי למאסר בן 5 חודשים.

4. עבירת כניסה לישראל מחייבת תכנון. במקרה זה טוען הנאשם כי נכנס לתחומי המדינה על מנת להביא פרנסה לביתו. למדינה אין ראיות הסותרות טענה זו. המדינה גם לא הצביעה על נזק ספציפי למעט אובדן השליטה על הנכנסים בשעריה בתקופה בה המצב הבטחוני הוחמר ומדובר בפגיעה ביכולתה של המדינה להגן על אזרחיה.

5. הנאשם נטל אחריות על מעשיו. הנאשם נעדר עבר פלילי.

6. באיזון בין כל השיקולים שמניתי לעיל, מוצאת אני כי עניינו של הנאשם מצוי בחלק התחתון של מתחם הענישה. יחד עם זאת, אינני מוצאת כי ניתן להסתפק במאסר על תנאי בלבד אלא בתקופה זו ובכפוף להרתעת הרבים, יש להעביר מסר כי הבא בשעריה של המדינה ללא רשותה, יאסר, גם אם לתקופה מוגבלת.

7. לאור האמור לעיל, הנני גוזרת על הנאשם את העונשים הבאים:

א. מאסר בפועל לתקופה של 7 ימים החל מיום מעצרו, 20.9.16.

ב. מאסר על תנאי לתקופה של 21 ימים למשך שנתיים מהיום והתנאי הוא כי הנאשם לא יעבור בתקופה זאת עבירה על חוק הכניסה לישראל ויורשע עליה בדין.

לבקשת הסנגור שירות בתי הסוהר יאפשר לנאשם לבצע שתי שיחות טלפון על חשבון המדינה.

זכות ערעור תוך 45 יום מהיום .

<#5#>

<#5#>

ניתנה והודעה היום י"ט אלול תשע"ו, 22/09/2016 במעמד הנוכחים.

שושנה פיינסוד-כהן , שופטת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
22/09/2016 החלטה שניתנה ע"י שושנה פיינסוד-כהן שושנה פיינסוד-כהן צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל שגית חדש- בירמן
נאשם 1 מועאד אבו עלי